Stránka 1 z 5
LADA 1800i - pokračování III
Napsal: ned zář 18, 2011 10:33
od Luděk Musil
Už delší dobu (tedy konkrétně od návštěvy Estonska) mě zlobil původní motor 1,7 ve fyjalovým - začal žrát olej. A od poslední výměny oleje dokázal za 4 kkm polknout 2 litry - trpělivost došla. Společně s vyskakující pětkou byl pátek jejich dnem posledním
.
Tak jsem v pátek nacouval do stodoly, pověsil jsem kočku a dal jsem se do díla. Motor ven, hned po něm šla převodovka. V pátek jsem ještě stihl přehodit potřebné díly (které jsou společné, resp. nemám je dvojmo a připravil jsem motor 1,8 pro zástavbu. V pátek navečer se mi ještě podařilo založit druhou převodovku.
No a v sobotu ráno jsem instaloval motor do auta a kolem 14-té hodiny jsem nalil chladivo a otočil startérem. I po dvou letech od složení to chytlo (s troškou trápení) na první pokus.
Ale řeknu Vám, ty díly jsou rok od roku těžší a těžší. A nepřijet na návštěvu bratr, tak jsem to možná dodělával ještě teď.
Takže uvidíme, jak jsem ty komprese spočítal
... doufám, že dobře. Jízdní zkouška proběhla bez problémů, ale na nové seřízení ventilů jsem už neměl morál. Uvidíme ... třeba za tejden. L.
Re: LADA 1800i - pokračování II
Napsal: pon říj 10, 2011 07:06
od Luděk Musil
Nebudu kvůli překroužkování a výměně gufer původní 1,7 zakládat nové téma.
V pátek jsem vytahoval písty, abych je překroužkoval a hle co na mne vykouklo (omluvte sníženou kvalitu):
Re: LADA 1800i - pokračování II
Napsal: pon říj 10, 2011 13:35
od Dusan
a pricina ?
Re: LADA 1800i - pokračování II
Napsal: pon říj 10, 2011 13:58
od Luděk Musil
Nejsem vědma a nemám křišťálovou kouli
Jinak to co je vyfocený je snímek pístu z 2. válce.
Jo - a žádné následky pro stěnu 2. válce to nemělo.
Takže při příležitosti revize motoru jsem vyměnil jeden píst, překroužkoval jsem, očistil ventily a vyměnil ventilová gufírka.
Motor jsem taktéž přetěsnil, zvenčí očistil petrolejem. Včera večer jsem jej doskládal, takže mám opět náhradní motor (kdyby bylo potřeba). L.
Re: LADA 1800i - pokračování II
Napsal: pon říj 10, 2011 20:32
od ger007
nevyžrala ti to neake lasica ?
Re: LADA 1800i - pokračování II
Napsal: stř říj 12, 2011 18:13
od rosta
to je od detonačního spalování........
Re: LADA 1800i - pokračování II
Napsal: sob říj 15, 2011 21:49
od MartasBrno
detonační spalování v íčku? nebo podtáčení? Luďku, pardon, jen hypotéza
Re: LADA 1800i - pokračování II
Napsal: ned říj 16, 2011 10:35
od Saša
U "našeho" í-čka (1.7 Spi) může dojít k detonačnímu spalování . Elektronika tomu nezabrání , poněvač není vybavena detonačním čidlem . Je ovšem otázkou jak by k detonacím na neupraveném (sériovém) motoru mohlo dojít . Buď poruchou - změnou předstihu elektronicky nebo mechanicky (třeba pootočením řemenice) , nebo velmi nekvalitním palivem .
Re: LADA 1800i - pokračování II
Napsal: pon říj 17, 2011 07:13
od Luděk Musil
Jezdím na plyn (99,9%). Takže palivo asi ne.
A kdyby detonační spalování tak by se to projevilo primárně na povrchu pístu a ne mezi 1. a 2. kroužkem (?). L.
Re: LADA 1800i - pokračování III
Napsal: stř říj 19, 2011 06:10
od Luděk Musil
Při včerejší návštěvě Bratislavy mi došel na kraji Brna (někde mezi Olympií a Ikeou) plyn. Tak jsem přepnul na "alternativní"
palivo (Naturální naturál 95) a v klidu pokračoval v cestě.
Jaké bylo však mé překvapiení, když jsem do kopečka na obchvatu Černovic zaslechl "cvrlikání ventilů" - detonační spalování. Bylo to cca při 2800 ot/min při šlápnutí na akcelerátor. Slyšel jsem to ještě několikrát, obzvláště při zátěži do kopečka. Po načerpání plynu na Lipůvce "cvrlikání" opět přestalo.
Takže detonační spalování ... otázka pro odborníky: velký předstih - snížit?
L.
Re: LADA 1800i - pokračování III
Napsal: stř říj 19, 2011 08:58
od Petr HC
Luděk Musil píše: ...Takže detonační spalování ... otázka pro odborníky: velký předstih - snížit?
L.
Nejsem sice odborník - motorář, ale u služební Felicie jsem měl na rozdělovači 4 st. od sebe rysky benzin - plyn a po každém přepnutí jsem na nejbližší zastávce pootáčel rozdělovač na menší předstih - benzin a naopak. A bylo to výrazně znát na "klepání" (benzin) i pružnosti motoru (plyn).
Re: LADA 1800i - pokračování III
Napsal: stř říj 19, 2011 09:22
od Luděk Musil
No to asi jo ... asi i dobrý.
Tady to řešení bude krapítek složitější, protože ten můj vehement je ruský jednobodý "inžektor".
Pravda, mám v autě potenciometr předstihu (na pravým podběhu) a taky mám ve slunečním clonítku zapíchaných několik malých zelených válečků s drátkama (pro profesionály - odporů) od Koka-Loka z dob, kdy jsem tam tu 1,8 měl poprvé.
Řešení spočívá v tom, že by mi nějaký odborník proměřil momentální odpor na korektoru, propočítal s pomocí moudré knihy a potom mi udělal zapojení těchto dvou exkrementů ... vehementů ... eeeee ........... součástek, spíše potenciometr nahradil odporem a zapojil to na přepínání plyn-benzín tak, aby řídící jednotka automaticky posunula předstih.
Druhou možností je sehnat stavitelnou řemenici, protože se obávám, že první řešení bude fungovat jen teoreticky. L.
Re: LADA 1800i - pokračování III
Napsal: stř říj 19, 2011 10:03
od Petr HC
Nejmenší zásah do původního zapojení by asi bylo relátko, spínající při přepnutí benzin / plyn paralelně nebo do serie (podle toho, zda je odpor řídícího prvku na benzin větší nebo menší) s původním potenciometrem (spíše reostatem - musel bych vidět schema)
další odpor nebo reostat. Tím by byla zachována stávající možnost přizpůsobení oktanovému číslu benzinu a skokově (odporem) nebo dalším regulačním prvkem přizpůsobit plyn.
P.S: Škoda,že je Brno odsud cca 180 km, jinak bych se Ti do toho pustil. Ale myslím,že to zvládneš i sám nebo s pomocí K-L ev.Marťase.
Re: LADA 1800i - pokračování III
Napsal: stř říj 19, 2011 11:06
od Luděk Musil
Ano ... přepínací relé by bylo řešením.
Pohledám v dostupné literatuře a promyslím možná řešení. L.
Re: LADA 1800i - pokračování III
Napsal: stř říj 19, 2011 11:32
od Luděk Ondrůch
A co to zapojit takto?