Stránka 1 z 5

LADA 1800i - pokračování III

Napsal: ned zář 18, 2011 10:33
od Luděk Musil
Už delší dobu (tedy konkrétně od návštěvy Estonska) mě zlobil původní motor 1,7 ve fyjalovým - začal žrát olej. A od poslední výměny oleje dokázal za 4 kkm polknout 2 litry - trpělivost došla. Společně s vyskakující pětkou byl pátek jejich dnem posledním :lol: .
Tak jsem v pátek nacouval do stodoly, pověsil jsem kočku a dal jsem se do díla. Motor ven, hned po něm šla převodovka. V pátek jsem ještě stihl přehodit potřebné díly (které jsou společné, resp. nemám je dvojmo a připravil jsem motor 1,8 pro zástavbu. V pátek navečer se mi ještě podařilo založit druhou převodovku.
No a v sobotu ráno jsem instaloval motor do auta a kolem 14-té hodiny jsem nalil chladivo a otočil startérem. I po dvou letech od složení to chytlo (s troškou trápení) na první pokus.
Ale řeknu Vám, ty díly jsou rok od roku těžší a těžší. A nepřijet na návštěvu bratr, tak jsem to možná dodělával ještě teď.
Takže uvidíme, jak jsem ty komprese spočítal :idea: ... doufám, že dobře. Jízdní zkouška proběhla bez problémů, ale na nové seřízení ventilů jsem už neměl morál. Uvidíme ... třeba za tejden. L.

Re: LADA 1800i - pokračování II

Napsal: pon říj 10, 2011 07:06
od Luděk Musil
Nebudu kvůli překroužkování a výměně gufer původní 1,7 zakládat nové téma.
V pátek jsem vytahoval písty, abych je překroužkoval a hle co na mne vykouklo (omluvte sníženou kvalitu):

Re: LADA 1800i - pokračování II

Napsal: pon říj 10, 2011 13:35
od Dusan
a pricina ?

Re: LADA 1800i - pokračování II

Napsal: pon říj 10, 2011 13:58
od Luděk Musil
Nejsem vědma a nemám křišťálovou kouli
Jinak to co je vyfocený je snímek pístu z 2. válce.
Jo - a žádné následky pro stěnu 2. válce to nemělo.
Takže při příležitosti revize motoru jsem vyměnil jeden píst, překroužkoval jsem, očistil ventily a vyměnil ventilová gufírka.
Motor jsem taktéž přetěsnil, zvenčí očistil petrolejem. Včera večer jsem jej doskládal, takže mám opět náhradní motor (kdyby bylo potřeba). L.

Re: LADA 1800i - pokračování II

Napsal: pon říj 10, 2011 20:32
od ger007
nevyžrala ti to neake lasica ? :-D

Re: LADA 1800i - pokračování II

Napsal: stř říj 12, 2011 18:13
od rosta
to je od detonačního spalování........

Re: LADA 1800i - pokračování II

Napsal: sob říj 15, 2011 21:49
od MartasBrno
detonační spalování v íčku? nebo podtáčení? Luďku, pardon, jen hypotéza :)

Re: LADA 1800i - pokračování II

Napsal: ned říj 16, 2011 10:35
od Saša
U "našeho" í-čka (1.7 Spi) může dojít k detonačnímu spalování . Elektronika tomu nezabrání , poněvač není vybavena detonačním čidlem . Je ovšem otázkou jak by k detonacím na neupraveném (sériovém) motoru mohlo dojít . Buď poruchou - změnou předstihu elektronicky nebo mechanicky (třeba pootočením řemenice) , nebo velmi nekvalitním palivem .

Re: LADA 1800i - pokračování II

Napsal: pon říj 17, 2011 07:13
od Luděk Musil
Jezdím na plyn (99,9%). Takže palivo asi ne.
A kdyby detonační spalování tak by se to projevilo primárně na povrchu pístu a ne mezi 1. a 2. kroužkem (?). L.

Re: LADA 1800i - pokračování III

Napsal: stř říj 19, 2011 06:10
od Luděk Musil
Při včerejší návštěvě Bratislavy mi došel na kraji Brna (někde mezi Olympií a Ikeou) plyn. Tak jsem přepnul na "alternativní" :lol: palivo (Naturální naturál 95) a v klidu pokračoval v cestě.
Jaké bylo však mé překvapiení, když jsem do kopečka na obchvatu Černovic zaslechl "cvrlikání ventilů" - detonační spalování. Bylo to cca při 2800 ot/min při šlápnutí na akcelerátor. Slyšel jsem to ještě několikrát, obzvláště při zátěži do kopečka. Po načerpání plynu na Lipůvce "cvrlikání" opět přestalo.
Takže detonační spalování ... otázka pro odborníky: velký předstih - snížit?
L.

Re: LADA 1800i - pokračování III

Napsal: stř říj 19, 2011 08:58
od Petr HC
Luděk Musil píše: ...Takže detonační spalování ... otázka pro odborníky: velký předstih - snížit?
L.

Nejsem sice odborník - motorář, ale u služební Felicie jsem měl na rozdělovači 4 st. od sebe rysky benzin - plyn a po každém přepnutí jsem na nejbližší zastávce pootáčel rozdělovač na menší předstih - benzin a naopak. A bylo to výrazně znát na "klepání" (benzin) i pružnosti motoru (plyn).

Re: LADA 1800i - pokračování III

Napsal: stř říj 19, 2011 09:22
od Luděk Musil
No to asi jo ... asi i dobrý.
Tady to řešení bude krapítek složitější, protože ten můj vehement je ruský jednobodý "inžektor".
Pravda, mám v autě potenciometr předstihu (na pravým podběhu) a taky mám ve slunečním clonítku zapíchaných několik malých zelených válečků s drátkama (pro profesionály - odporů) od Koka-Loka z dob, kdy jsem tam tu 1,8 měl poprvé.
Řešení spočívá v tom, že by mi nějaký odborník proměřil momentální odpor na korektoru, propočítal s pomocí moudré knihy a potom mi udělal zapojení těchto dvou exkrementů ... vehementů ... eeeee ........... součástek, spíše potenciometr nahradil odporem a zapojil to na přepínání plyn-benzín tak, aby řídící jednotka automaticky posunula předstih.
Druhou možností je sehnat stavitelnou řemenici, protože se obávám, že první řešení bude fungovat jen teoreticky. L.

Re: LADA 1800i - pokračování III

Napsal: stř říj 19, 2011 10:03
od Petr HC
Nejmenší zásah do původního zapojení by asi bylo relátko, spínající při přepnutí benzin / plyn paralelně nebo do serie (podle toho, zda je odpor řídícího prvku na benzin větší nebo menší) s původním potenciometrem (spíše reostatem - musel bych vidět schema)
další odpor nebo reostat. Tím by byla zachována stávající možnost přizpůsobení oktanovému číslu benzinu a skokově (odporem) nebo dalším regulačním prvkem přizpůsobit plyn.
P.S: Škoda,že je Brno odsud cca 180 km, jinak bych se Ti do toho pustil. Ale myslím,že to zvládneš i sám nebo s pomocí K-L ev.Marťase.

Re: LADA 1800i - pokračování III

Napsal: stř říj 19, 2011 11:06
od Luděk Musil
Ano ... přepínací relé by bylo řešením.
Pohledám v dostupné literatuře a promyslím možná řešení. L.

Re: LADA 1800i - pokračování III

Napsal: stř říj 19, 2011 11:32
od Luděk Ondrůch
A co to zapojit takto?