Chlazení žigul

Moderátor: Moderátoři

Re: Chlazení žigul

Příspěvekod Yellow01 » sob dub 23, 2016 06:04

Pokud s autem jezdíš hodně bokem, tam se snižuje účinnost chlazení kvůli úhlu vstupu vzduchu. Sériový chlazení je dělaný na přímý vstup vzduchu a normální provozní podmínky.
Já budu dávat do auta větší chladič z Nivy a k tomu výkonnou el. saharu Spal. Taky pomůže zaslepit vstup vzduchu do kabiny z prostoru pod stěračema a potom udělat kapotu na stavitelný zámky a při zápřahu jí přizvednout, aby horkej vzduch odcházel pryč. A od věci při takovým použití není ani chladič oleje.
Uživatelský avatar
Yellow01
 
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Chlazení žigul

Příspěvekod Mikeš » sob dub 23, 2016 07:41

Já bych ještě zkusil vyřezat přední čelo a na kapotu vyrobit ,,výdechy".
Když jsem byl v Mostě na okruhu jako malej kluk-tehdy ještě s otčímem,procházeli jsme depo a některý okruhový 21011-05 to tak měly udělaný. :wink:
Vaz 2101 r.v.71 1995-2000-ukradeno...Vaz 2103 r.v.1978 2013-? srdcovka...
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek :-)
Uživatelský avatar
Mikeš
 
Příspěvky: 164
Registrován: sob zář 28, 2013 17:29
Bydliště: Mimoň

Re: Chlazení žigul

Příspěvekod Vašátor » sob dub 23, 2016 09:28

Olejový chladič je základ, ono se to nezdá, ale olej má na teplotu motoru výrazný vliv.
Podle mne je však největší slabinou odvětrání motorového prostoru pod auto, kdy v podstatě cela horní půlka motoru zůstává v obrovském horku. Když jsme se Žigulíkem šplhali na náhorní plošinu Padiš, po rozbité šotolinové cestě, v příšerném kopci, naložení co to šlo, motor se začal ihned příšerně hřát. Samotného mne udivilo, co všechno udělá pootevření kapoty. Teplota šla rázem dolů. Podle mne by šlo velmi inteligentně udělat do motorové stěny (těsně pod kapotu, do žlábku k výdechům kapoty) otvory, do nich udělat klapky a horký vzduch vypouštět přes mřížky kapoty ven. Hloupé ovšem je, že by přívod vzduchu do kabiny musel zůstávat zavřený.

Ještě se zeptám, jaký máš výfuk? Máš tepelně zaizolované svody a první díl výfuku?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Chlazení žigul

Příspěvekod Petr HC » sob dub 23, 2016 13:22

MP servis Praha píše:... krom vetsi remenice na pumpe jsem se nedozvedel nic co jsem nezkusil :D

A právě to je potřeba zkusit.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Chlazení žigul

Příspěvekod cuker » sob dub 23, 2016 17:35

...niekde som čítal,že väčšie remenice na vodné čerpadlo sa dávali kvôli životnosti ložiska,a čo si pamätám,vrtula bola poháňaná mechanicky (je ale pravda,olejový chladič sme nemali)
cuker
 
Příspěvky: 16
Registrován: sob led 14, 2012 16:25
Bydliště: Šala

Re: Chlazení žigul

Příspěvekod Vašátor » ned dub 24, 2016 10:25

Větší řemenice oběhového čerpadla se dává především ke snížení otáček lopatek čerpadla, protože v momentě kdy lopatky přesáhnou určité otáčky, začíná docházet ke kavitaci. Pokud tahové síly v kapalině přesáhnou určitou mez, poruší se spojitost kapaliny a v kapalině vznikají malé dutiny, obsahující páry okolní kapaliny. V tento moment rapidně klesá účinnost čerpadla, oběh vody se výrazně sníží.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Předchozí

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 0 návštevníků