Stránka 4 z 19

Re: VAZ 2101 - 1981

Napsal: ned říj 25, 2015 18:01
od koprfilmtatra
Kompletní generálka motoru :-)

Obrázek Obrázek Obrázek

Re: VAZ 2101 - 1981

Napsal: sob lis 14, 2015 19:17
od koprfilmtatra
Výměna motoru

Obrázek Obrázek Obrázek

Re: VAZ 2101 - 1981

Napsal: pon lis 16, 2015 07:13
od Luděk Musil
Hele - jen tak ze zvědavosti: ty 4 relátka na levým podběhu jsou k čemu? L.

Re: VAZ 2101 - 1981

Napsal: pon lis 16, 2015 18:48
od koprfilmtatra
Klakson, světla potkávací, světla dálková, mlhovky....

Re: VAZ 2101 - 1981

Napsal: úte lis 17, 2015 11:15
od Jimmi
A není lepší mít dálková/tlumená na jednom přepínacím relátku? Mám pocit, že pak je to přepnutí rychlejší.
Já měl docela potíže v jistém jiném nejmenovaném klonu Fiata z jiné socialistické země, kde to tuším bylo přesně takhle už od výrobce. A prodleva mezi přepnutím světel byla značná, nemluvě o tom, že pak začaly za jízdy zhasínat dálkový, čemuž nezabránila ani výměna relátka (na příčinu se nikdy nepřišlo).
Nicméně to lovím z paměti, bez pohledu do schématu je těžko hodnotit.

Re: VAZ 2101 - 1981

Napsal: stř lis 18, 2015 10:39
od Luděk Musil
Ano, přepínací relé je (asi - určitě) lepší. Je rychlejší = okamžitá odezva. Navíc od páček pod volantem stačí vyvést jeden signál.
Dvě spínací relé = 2 signály, prodleva mezi nimi, možnost poruchy dvojnásobná ... .
Jinak pěkná práce. L.

Re: VAZ 2101 - 1981

Napsal: stř lis 18, 2015 11:52
od Jimmi
Stejně jsou lepší relé dvě, jedno zapínací (světla obecně) a druhé přepínací (dálková/tlumená).

Re: VAZ 2101 - 1981

Napsal: stř lis 18, 2015 14:33
od Luděk Musil
Záleží na vkusu a ochotě každého jedince investovat čas a materiál :idea: . L.

Re: VAZ 2101 - 1981

Napsal: ned led 03, 2016 17:51
od koprfilmtatra
OR32 a pytel cementu v kufru - ideál pro Beskydy v zimě :)
Jsem příjemně překvapen, co OR32 na sněhu dokáže :-).
Jinak při generálce motoru jsem se snažil použít minimum dílů z novovýroby, za což jsem nyní rád. Uvnitř motoru jsou všechno díly SSSR. Koupil jsem však nový karburátor a rozdělovač Master Sport. Karburátor nešel vůbec seřídit, neustále tekl benzín proudem dovnitř. Špony uvnitř kanálků, atd. Rozdělovač po 500km je opotřebovanější než ten původní po 40 letech. Takže rozhodně nedoporučuji tyto díly.

Obrázek

Re: VAZ 2101 - 1981

Napsal: ned led 03, 2016 19:34
od Luky
Krásná fotka :wink:

Re: VAZ 2101 - 1981

Napsal: pon led 04, 2016 09:05
od JmJ
koprfilmtatra píše:OR32 a pytel cementu v kufru - ideál pro Beskydy v zimě :)
Jsem příjemně překvapen, co OR32 na sněhu dokáže :-).
Jinak při generálce motoru jsem se snažil použít minimum dílů z novovýroby, za což jsem nyní rád. Uvnitř motoru jsou všechno díly SSSR. Koupil jsem však nový karburátor a rozdělovač Master Sport. Karburátor nešel vůbec seřídit, neustále tekl benzín proudem dovnitř. Špony uvnitř kanálků, atd. Rozdělovač po 500km je opotřebovanější než ten původní po 40 letech. Takže rozhodně nedoporučuji tyto díly.

Obrázek


MAsterSport je proste tragedie. Kdes to bral? Otrokovice? Nebylo by od veci to reklamovat. Jinak se snad prodejci nenauci tyhle sunty nenabizet.

Re: VAZ 2101 - 1981

Napsal: úte led 05, 2016 20:21
od mayo456
človek by s tým jazdil aj v zime, vyzerá to pekne ibaže mne osobne je ľúto aby to hnilo :)

Re: VAZ 2101 - 1981

Napsal: stř led 06, 2016 20:04
od Nulašestka
Problém je, že ty díly jsou xindl od kohokoli. Kvalita se už koupit nedá, ale na vině nejsou v tomto ohledu prodejci. Nikdo totiž už nic kvalitního nevyrobí. Mě díky těmhle paskvilům čeká na šestnáctce třetí generálka motoru, od poslední jsem najel asi 7000 km. Už jsem rezignoval. Nevím, od koho vzít písty a kroužky, původní kvalitní neseženu a všechno ostatní bude bláto. A nejde jen o mechanické díly. Prakticky toto mě tak vytočilo, že jsem si na truc koupil další VAZ v původním stavu a tam je radost něco dělat, protože pak to i funguje.

Auto je jinak pěkné a osobně by mi ho bylo líto tahat do soli. Mimochodem, nový rozdělovač tohoto výrobce u mě v motoru vydržel fungovat asi 30 vteřin :mrgreen: (chudák Vašek v tu chvíli). Pak jsem tam při první příležitosti dal původní rozdělovač z roku 81, co má přes 200 000 km a vůli jako prase. Je tam doteď a stejně to s tím jede líp a splehlivěji...

Re: VAZ 2101 - 1981

Napsal: čtv led 07, 2016 20:35
od koprfilmtatra
Kvalita těch dílů je opravdu hrozná. Kdyby bylo alespoň na výběr...jenže většinou moc není. Vždycky, když něco sháním a v mototechně donese ze skladu zaprášenou krabici a v ní díly v mastném papíru, tak se mi hned rozzáří očička :-). Při generálce jsem dával písty staré originály, pístní kroužky GOETZE, šálky originál původní. Stejně tak většinu ostatních dílů. Akorát vodítka ventilů jsou od MS, tak snad to alespoň něco vydrží. Těsnění pod hlavu a vodítka na ventily jsem dával Victor Reinz.
Na původním motoru jsem vypozoroval, že taky nové olejové filtry jsou nic moc. Pokud byla namontována novovýroba, tak než motor začal po startu mazat tak uběhly takové 3 vteřiny určitě, než se stišil. S obrovským sovětským filtrem mazal hnedka.
Co se týká provozu v zimě, tak 2x ročně dutiny a spodek(olověná barva, PRESTO na spodky a vosk od DINITROLu a v zimě o víkendu opláchnout spodek :-). Nic lepšího asi nevymyslím :-).

Re: VAZ 2101 - 1981

Napsal: čtv led 07, 2016 20:49
od Vašátor
Kdyby jsi místo Presta používal na podvozek 3M, stačilo by ti to jednou za dva roky :mrgreen: . Dinitrol :thumbleft:

Každopádně souhlasím s tím, že kvalita dílů stojí za prd. Člověk musí umět hledat a vědět co kupovat. Žigulíky dělám již dlouho a než jsem si nějaké výrobce otypoval, byla to fakt černá můra. Taková nekvalitní gufera ventilů dokáží udělat pěknou paseku (k Victor Reinz jsem se propracoval asi přes 5 výrobců a jsou nejlepší). Naopak třeba takové těsnění pod hlavu je úplně šumafuk. Montoval jsem těsnění pod hlavu komunistické CCCP, dnešní východní novovýrobu i Victor Reinz a ani s jedním nebyl problém. U olejových filtrů je to taky sázka do loterie. Některé východní filtry olej držely, u jiných (i od stejného výrobce) olej padal (přesně jak píšeš, hluk nenamazaného motoru), jistotou je snad jen Mann (jistě se najdou i jiní výrobci, píši co jsem zkoušel).