Pružiny - zadné - Lada 2101-2107, Niva - výmena

zde se dozvíte odpovědi na často kladené otázky ohledně technických věcí vozidel LADA

Moderátor: Moderátoři

Pružiny - zadné - Lada 2101-2107, Niva - výmena

Příspěvekod Majo » pon zář 17, 2007 18:34

Teraz si popíšeme výmenu zadných pružín. Nasledujúci návod je vhodný pre modely Lada 2101 až 2107 a Lada Niva. Dúfam, že sa podľa neho podarí zadné pružiny vymeniť aj priemerne zručnému mechanikovi-amatérovi, ktorý niečo také v živote nerobil a to s bežným vybavením motoristu(sťahovák pružín tu nie je potrebný).


Postup pri vyberaní zadných pružín:

Podložíme zdvihák pod zadnú nápravu(čo najviac do strany, ktorú sa chystáme robiť), zdvihneme ju dostatočne vysoko a odkrútime koleso. Niekde pod nosník si podložíme druhý zdvihák, na ktorom nám auto bude stáť počas výmeny. Odkrútime matku spodného uchytenia tlmiča a vyberieme šroub. Tlmič vytlačíme dohora aby nám nezavadzal. Ak práve robíme ľavú stranu, je potrebné odmontovať uchytenie tyčky obmedzovača zadných bŕzd, niekedy(ak je krátka) je nutné odmontovať aj hadičku zadných bŕzd(medzi brzdovou trubkou a rozdeľovacou kockou na náprave), pretože by sme ju mohli poškodiť. Je to však individuálne, pri každom aute iné, ja osobne to nerobím, pretože je potom nevyhnutné odvzdušňovanie bŕzd. Keď to máme hotové začneme pomaly spúšťať zdvihák, ktorý máme pod nápravou, až ho úplne vyberieme. Teraz prejdeme k samotnému vybratiu pružiny. Tá býva v dolnej miske zväčša prihrdzavená a musíme ju vypáčiť. Keď sa odtrhne, tlačíme brzdový bubon k zemi a vyberáme spodok pružiny. Keď je mimo misky, vytiahneme horný koniec a pružina je von.


Montáž zadných pružín:

Spätná montáž prebieha v opačnom poradí ako demontáž. Pružina býva väčšinou dlhšia ako pôvodná(pretože je buď nová-väčšinou kombíková alebo nivácka alebo minimálne „oddýchnutá“, keďže nebola zaťažená) a preto býva celá operácia zložitejšia. Opäť treba zatlačiť brzdový bubon k zemi a zakladať najprv vrch. Pružina musí zapadnúť do gumenej podložky(niekedy na nej býva ešte aj tenká plechová, tá sa však už takmer nedá zohnať a stará býva zhrdzavená) a až potom môžeme zakladať spodok. Pokiaľ je pružina pridlhá(alebo napr. dvíhame Nivu podložkami) je potrebné na bubon zatlačiť väčšou silou(napr. poprosíme kamaráta aby sa naň postavil – predtým však zatiahneme ručnú brzdu aby si nenabil držku ;-)). Potom musí pružina do misky vojsť s ľahkosťou. Keď už je tam, môžeme začať skladať – dáme opäť zdvihák pod nápravu a zdvíhame aby sme mohli založiť tlmič. Založíme šroub, matku, dotiahneme. Založíme koleso, vyberieme zdviháky a práca je hotová.
Přílohy
vymena_zadnych_pruzin.pdf
na stiahnutie
(27.99 KiB) 702 krát
vymena_zadnych_pruzin.doc
na stiahnutie
(67.5 KiB) 508 krát
Naposledy upravil Majo dne stř lis 24, 2010 14:18, celkově upraveno 3
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Zpět na FAQ - Často kladené dotazy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků