Stránka 123 z 124

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: ned úno 09, 2020 11:01
od Luky
Teď jsem se dočetl, že troleje jsou i v Prosecké ulici mezi Palmovkou a Letňanama. Praxe je taková, že v zimě občas jezdí bez topení, protože by to prostě neutáhl a když jdou jeho řidiči na školení, tak nejezdí.
https://www.auto.cz/praha-ma-po-46-lete ... nku-122916

Ten elektrobus snad jezdí bez problémů. Jeden z jeho řidičů jezdí do práce hybridem, takže to už je taky takový srdcař, něco jako dobrodruzi na Karosách :lol:

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pon úno 10, 2020 21:01
od zelvotron
no u toho elektrobusu je zajímavější ukazatel než dojezd na nabití baterky dojezd mezi dvěma poruchama :mrgreen:

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pon úno 10, 2020 21:53
od uha2324
co se na tech elekrobusech kazi?

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pon úno 10, 2020 22:47
od valda1971
uha2324 píše:co se na tech elekrobusech kazi?
Já to sice vůbec nevím, ale tipuji to elektroniku a věci okolo.....

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: úte úno 11, 2020 10:48
od uha2324
Vseobecne by mel byt elektromobil mnohem jednodussi a tudiz mene poruchovy. Ptam se ze zvedavosti, docela by me zajmalo ktere soucastky jsou kriticke..

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: úte úno 11, 2020 14:20
od Luděk Musil
Všechny.
Doby, kdy se elektromobil skládal pouze z elektromotoru, akumulátoru a plynového pedálu … pardon reostatu … jsou nenávratně pryč.
Poruchami (asi) nebude trpět karoserie pneumatiky nebo řídící ústrojí :scratch: L.

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: úte úno 11, 2020 19:19
od zelvotron
Jak píše Valda, elektronika, dveře, dobíjení, sem tam kompresor, chladící a topný okruhy plus další věci co se standartně serou i na jiných sorkách.

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pon kvě 04, 2020 14:13
od Luky
Mám tady takovou lahůdku pro milovníky autobusů a železnice zároveň :wink:

Obrázek

Obrázek

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pon kvě 04, 2020 15:42
od valda1971
Kam se jelo ?

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pon kvě 04, 2020 18:16
od Luky
To nevím, byla na servise či TK.

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: úte pro 08, 2020 18:31
od Luky
Měl bych otázku na kolegy šoféry nebo na technicky znalé či technicky zdatné.
Dokážete mi někdo polopaticky vysvětlit, proč výlisky JZD Libchavy (čti autobusy SOR) zejména roku výroby 2009 či jen o málo novější škubou při brzdění a podřazování?
Zatím jsem se s tím jinde nesetkal...není to ani o stáří, ani o délce vozu, ani o počtu náprav nebo kol, ani o nájezdu kilometrů.
Zajímal by mě technický důvod této neřesti.
Málokdy jsem měl dříve možnost jezdit služebně s něčím skutečně novým a moderním, spíše jsem odkojen na starých šlupkách s pochybným servisem :lol: , ale zatím nikdy jsem se nesetkal se škubáním při brzdění a podřazování (u automatů) a to dokonce ani u aut, s kterými jsem dojížděl při úniku vzduchu, vysypaném spojkovém ložisku, prokluzující spojce a neurekom dalších poruch a závad.
Vaše názory? :)

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: úte pro 08, 2020 22:27
od Crocodile
Co bys čekal od kolchozu, do kterého se trhli v divokých 90. dělníci z Karosy a založili si vlastní sdružení a značku někde v dílnách JZD pod názvem Opravárenství a rozvoje.

Co v tom je za převodovku?

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: stř pro 09, 2020 10:12
od Luky
Převodovky ZF. V těch bych problém nehledal, pokud vím, tak v letech 2010, 11, 12 (vlastně možná všechny Euro 5) to jsou totožné převodovky a řadí i brzdí to skoro normálně. Teprve někde od roku 2013 jde mluvit o slušném průběhu brzdění :roll:
Každopádně s převodovkama Voith v Irisech se to nedá absolutně srovnávat, ta po 1mkm řadila bez problému.
Zajímala by mě zkušenost kolegů od Arrivy a jiných dopravců, kteří provozují manuály mnohdy starší roku 2009. Jaké mají zkušenosti, jestli to s manuálem tyhle brikule nedělá, nebo to je stejnej škopek.
Nedávno jsem se vezl kusem od Arrivy a to bylo to samý, rány při řazení jak když to tam někdo řadí kladivem a při brzdění měli i držící se chlapi problém se udržet na nohou, fakt zážitek. :lol: Následně jsem dohledal, že to byl rok 2012, takže ani to nebyl úplný veterán.

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: sob pro 19, 2020 08:48
od zelvotron
- sou to už starý krámy v různým stupni opotřebení a rozkladu a i jako nový krámy se jednotlivý kusy navzájem lišily
- teoreticky i stejná převodovka ve stejným typu busu může mít sw nastaven jiný režim řazení
- silentbloky motoru a převodovky jsou na novějších ročnících jiný
- novější ročníky mají vyšší hmotnost a to ne úplně zanedbatelně, což už se může na nějaký setrvačnosti ve zmírnění rázů v hnacím řetězci projevit
- nejstarší ročníky mají jiný zadní nápravy, to by asi teoreticky moc vliv mít nemělo, ale kdo ví, nějaký setrvačný hmoty zvlášť rotující nakolik se liší, a myslim že ani výrobce se tím nezabejval, tomu obvykle stačí to, že daná součást jde na daný místo zastavět a chvíli funguje a širšíma souvislostma se nezabývá.

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: ned pro 20, 2020 19:02
od Saša
Kazí se i to co podle výrobce nemá . Někdy do autobusů (Solaris) opravuji MUX jednotky , odchází tam integrované obvody o kterých výrobce tvrdí dle katalogového listu že mají ochranu snad před vším snad krom kladiva . A přesto doslova shoří .
Pokud se dnes podíváte do autobusu na elektriku tak vás musí napadnout jen jedna věc - složitěji to snad ani nejde udělat , aneb jak je možné že to ještě dokáže jakš takš spolehlivě fungovat . Zmáčknete li nějaký spínač povel "běží" do Řj odněj již datově do zmiňovaných MUX a pak přes pojistky a relé k dané věci a to je ta jednodušší varianta . "Oblibou" je také že věc co je v palubní desce má svoje ovládání na opačném konci třeba ve stropě nad zadnímy sedadly .