Vašátor píše:Tomasi, já bych s tebou opět nesouhlasil. Na spoustě žigulíků jsou čelní okna v rozích zamlžená a jedná se o originální čelní sklo. Zajímavé je, že jeden žigulík má sklo jako nové i po 40ti letech, jiný, mladší, má rohy mléčné jako mlíko. Osobně si to vysvětluji spíše použitím vozidla, kdy vozidlo střídá teploty - v létě je sklo rozpálené, v zimě zmrzlé - načež lepená vrstva prostě povolí. Ovšem vlhkost se mezi vrstvy skla musí nějak dostat. Bez vlhkosti se mlha neudělá.
Nicméně toto téma můžeme v klidu smazat, čelní sklo jsem díky Ladaklubu sehnal,
účel inzerátu byl splněn. Jirko, moc děkuji
Vašátore, nechci pošťuchovat. Věřím, že máš velký kus pravdy. Na letitých autech bývá někdy mlha běžně se vyskytující jev, bez ohledu na značku vozu. U nového skla krátce po záruce to asi tak úplně normální nebude. (U 2101 byla ta smůla, že bylo čelní sklo měněné určitě 2x, nebo dokonce 3x na stejnou gumu, v té době vždy originálním sklem, které si drželo svou tehdejší kvalitu. Je jasné, že původní guma nemohla absolutně těsnit a mlha na těch sklech nebyla). Troufám si tvrdit, že guma utěsní jakž-takž prostor mezi sklem, interierem a exterierem vozidla v požadované míře. Určitým způsobem se gumou utěsní voda jako taková, určitě ne proti průniku vlhkosti k hraně skla. Vlhkost se žádnou gumou proti vniknutí mezi vrstvy skla neutěsní - nemůže. Vlhkost, která se dostane mezi lepené vrstvy skla je dána především technologií a kvalitou lepení skla a lepidla samotného (tu technologii samozřejmě přesně neznám). Protože střídáním teplot sklo pracuje jako membrána, jak jsi psal. Tomu sklu je jedno jestli "pumpuje" vlhkost, která je na spoji prakticky vždy, nebo vodu. Když je spoj vrstev skla velmi kvalitní, pumpovat nebude, případně až po velmi dlouhé době po okrajích a velmi málo. Buď to lepení vrstev pustí, nebo nepustí. Protože jde o mimořádně malou mezeru (vrstva mezi sklem) v mnohonásobně větší délce (kam to pustí vlhkost do plochy), jedná se proto zejména o kvalitu lepení vrstveného skla a toho lepidla samotného. Kvalita lepení se nepozná za týden, nebo za měsíc, nebo za rok. Pozná se za 2, 3, 5, nebo 40 let. Když se mlha objeví za 2 roky, tak bych řekl, že se to "eurosklo" zrovna dvakrát nepovedlo. Domnívám se, že mlhu ovlivňuje výrazně kvalita odmaštění skel před slepením. Mlha mezi skly může být pravděpodobně vlhkost s mastnotou (taková chladící emulze jako při obrábění). Čistá i špinavá voda bez mastnoty by vypadala jinak. Když spoj vrstev netěsní opravdu hodně, jde barva do zelené od rostoucích řas. Je vcelku jedno jestli sklo koupíš za 990 Kč nebo za 2500 Kč. Víme, že originály jsou (nebo určitě byly) s mlhou většinou o řády jinde. "eurosklo" značky Laminated, které mám je dost výrazný etalon nekvality. U levného skla se dá mlha čekat stejně tak jako jiné nectnosti v dnešní době u "levných náhražek" jiných výrobků. Otázka kolik kladných bodíků získá jiné eurosklo a kolik velkých bodů by dnes mělo nové originální sklo
Uvažoval jsem totiž, že za 990 Kč bych si pro to nové sklo zajel, pokud by bylo originální a obětoval na to den dovolené.