Vykon motoru se meri ruzne podle ruznych norem.
Driv se u nas vykon meril dle ISO normy a to byl vykon primo na kolech auta pri zarazenem tretim prevodovem stupni.
Dnes je to v EU vetsinou nejaka ECE norma, jak pise Vasator, a to je vykon na motoru s prislusenstvim – takze oproti ISO norme je tam narust 10k a vic.
Vykon se muze merit i dle SAE normy, vykon se pak meri na motoru bez prislusenstvi (jen nejaka minimalni standardni instalace), tento vykon je zase o nejakych 7 koni a vice vyssi nez vykon zmereny dle ECE.
Takze zase, kdyz clovek v prospektech cte jaky ma auto vykon, tento udaj je jen orientacni. Vzdy by tam mela byt uvedena norma dle ktere se vykon meril a rok vydani normy - bohuzel i ta samotna norma nemusi byt vzdy to same, vse se vyviji a meni.
A to jeste v mereni vykonu neni zase az takovy chaos jako v mereni spotreby
Prevodovy pomer na vykon motoru vliv nema, na vykon auta ovsem uz vliv ma.
V praxi je opravdu nejlepsi merit vykon auta na stolici (dynamometr). Presnost dynamometru je dost dobra, problem je ze i podminky mereni muzou byt ruzne (teplota, tlak, nadmorska vyska, atd atd). Ale i tak pro bezneho uzivatele je hodnota z dynamometru smerodatny udaj.