Stránka 3 z 4

Napsal: pon zář 24, 2007 20:35
od Acibuk
tak dnes jsem dostal darem od Aleše 15kovej karb. z Poláka. Setkal se někdo z Vás s ním v Ladě?

Napsal: pon zář 24, 2007 20:48
od Křečík Barbuška
Pokud vím tak Pool experimentoval s polákem ve své 2102, budeš si jej cpát do svého, máš málo problémů?

Napsal: pon zář 24, 2007 21:19
od Pool
Koko Loko píše:budeš si jej cpát do svého, máš málo problémů?


:lol: no... nebyl to žádný zázrak, navíc spotřeba byla větší a to znatelně, až 2l na 100 víc ! já měl 13kovej... už bych to zpátky nechtěl.
Těžko říct jestli samotnej karb nějak zlepší výkon, byly v něm větší vzdušníky, tudíž se zdálo že to od spodu jede líp, ale na maximálce nebo akceleraci to celkově asi nic neudělá.
Jestli to budeš realizovat, sežeň si rovnou:
-filtrbox z poláka (pokud nechceš mít otevřený karburátor a za pár měsíců odrovnat motor)
-kratší štefty
-delší hadici odvětrání
-a možná i vyříznutí výztuhy na kapotě, aby za jízdy nemlátil box o ní..

Napsal: úte zář 25, 2007 06:45
od Acibuk
Provlémů mám nejvíc, chtěl sháněl jsem nějakej karburátor na krmení mé budoucí 16ky, u které se zvýšení spotřeby dá očekávat a bude víc na sprinty... Zkusím to.

Napsal: úte zář 25, 2007 10:41
od Štěpán
Dával jsem ho na FIATa 125S! Vlastně tam byl odjakživa. Sice maximálka je asi o 5 km větší, ale na zrychlení je zase o něco línější, tak jsem na ten motor šoupnul WEBERa z 2106 a je to o něco lepčííí.
Jinak tenhle karb má pár výhod o proti laďáckýmu!!! Dají se tam prohazovat a zvětšovat difuzory. Jak hlavní, tak i ty malinký. A hlavní trysky jsou venku na karburátoru, takže to má výhodu v tom, že aniž bys musel cokoliv rozebrat, tak je vyšroubuješ a hodíš tam buď menší, nebo větší. ( jsou stejný, jako na ladě!!! )

Napsal: úte zář 25, 2007 10:55
od Acibuk
Takže myslíš, že na sportovní karburátor použitelné?

Napsal: úte zář 25, 2007 12:28
od Štěpán
Použitelný možná?! Má to podobnou koncepci vyměňování dílu, jako nějakej sportovní WEBER, ale musíš si s tím pořádně pohrát, a hlavně pokuď je v horším stavu, tak, můžeš mít problémy s osičkou škrtící klapky. Musí to být přesně axiálně seřízeno aby se ti to nehejbalo a nebylo to pootevřený. Já jsem měl furt problémy na motoru s tím, že pokuď se ten karb pořádně neprohřál, což bylo tak asi po 15 až 20 minutach, tak jsem měl strašně nízkej volnoběh, a když se ohřál po ostřejší jízdě, tak byl volnoběh někde na 2000 rpm.

Napsal: úte zář 25, 2007 14:07
od Pool
Na 1600 a ještě upravenou bych jej použil, tam by naopak bohatější směs mohla pomoci. Ale na 1200 jsem i s tryskama 107 a 115 jezdil furt za 10l / 100 :?

Štěpán Getsko píše:Jinak tenhle karb má pár výhod o proti laďáckýmu!!! Dají se tam prohazovat a zvětšovat difuzory. Jak hlavní, tak i ty malinký.

Mám pocit že to jde i na laďáckým weberu, vytáhnout obroučku s difuzérem, ne? Podívám se někdy...

Štěpán Getsko píše:A hlavní trysky jsou venku na karburátoru, takže to má výhodu v tom, že aniž bys musel cokoliv rozebrat, tak je vyšroubuješ a hodíš tam buď menší, nebo větší. ( jsou stejný, jako na ladě!!! )

... a pokud nechceš hořet, tak pod ten šroub s tryskou dáš nějakej trychtýř a kelímek, neboť všechen benzín z komory valí ven :)
Trysky z Lady mi na Polmu fungovaly, ale naopak (polmo>lada) to nedoporučuji. Motor prskal, neadalo se pořádně rozjet na jedničku a měl tah jenom na sytič.

Napsal: úte zář 25, 2007 14:11
od Štěpán
Na ladě malej difuzorek vyndáš, ale ten velkej hlavní, je v podstatě odlitek a součásti celeho tělesa karburátoru.

Napsal: úte zář 25, 2007 14:25
od Pool
Aha takže tak je to...
Ale myslím že měnit difuzéry je už zbytečný, většinou v našich podmínkách stačí vhodně natryskovat.

Napsal: úte zář 25, 2007 17:42
od Aleš.Melichar
Pool píše:... a pokud nechceš hořet, tak pod ten šroub s tryskou dáš nějakej trychtýř a kelímek, neboť všechen benzín z komory valí ven
Trysky z Lady mi na Polmu fungovaly, ale naopak (polmo>lada) to nedoporučuji. Motor prskal, neadalo se pořádně rozjet na jedničku a měl tah jenom na sytič.


A jaké trysky jsi tam měl?

Napsal: úte zář 25, 2007 17:52
od Pool
Aleš.Melichar píše:A jaké trysky jsi tam měl?


Ta z polma byla 115 a měl jsem jí na první komoře, na druhé 125 ta už byla originál...

Napsal: úte zář 25, 2007 17:57
od Aleš.Melichar
ve trinactce by mela byt original 1,40 nebo 1,45 ja osobne mam v patnactce 1,55, tak si rikam, jestli tam nebyl moc vzduchu a malo benzinu, ale muzu se plest, zas tak velky znalec nejsem

Napsal: úte zář 25, 2007 18:02
od Aleš.Melichar
Štěpán Getsko píše:Použitelný možná?! Má to podobnou koncepci vyměňování dílu, jako nějakej sportovní WEBER, ale musíš si s tím pořádně pohrát, a hlavně pokuď je v horším stavu, tak, můžeš mít problémy s osičkou škrtící klapky. Musí to být přesně axiálně seřízeno aby se ti to nehejbalo a nebylo to pootevřený. Já jsem měl furt problémy na motoru s tím, že pokuď se ten karb pořádně neprohřál, což bylo tak asi po 15 až 20 minutach, tak jsem měl strašně nízkej volnoběh, a když se ohřál po ostřejší jízdě, tak byl volnoběh někde na 2000 rpm.


Tu skrtici klapku bych proveril urcite, hlavne u II. stupne, ten karbec nebyl pouzivany ani nepamatuju a ono to rado tuhne, mel jsem stejny problem, ale rozebral jsem, vymyl v acetonu, zkontroloval, namontoval a nikde nic nedrhne, takze uvidime

Napsal: úte zář 25, 2007 18:30
od Pool
Já mám 1200 :wink: Originál tam bylo osazení 125 (ovšem na 1200 se dělaly 3 karburátory a osazení se malinko liší, ještě bylo mám dojem 130 a 135). Na 115 se jezdit dá, někdo Ti to spolehlivě dosvědčí např. dmatej. S polmem jsem jezdil 107+115 a vzdušníky 210+200 a jelo to normálně.
Není tryska jako tryska, i nově zakoupená na oko k nerozeznání od originální dělala tu samou neplechu, asi měla špatnej závit, po zašroubování seděla trochu níže, nějak se mi tam nezdála, ale pohledem na ní jsem opravdu neviděl nic odlišného, stoupání zavitu bylo stejné. Benzín asi neproudil jen otvorem ale i kolem přes její závit, či co...