Jak nouzově "zatemovat" vlnovec

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Jak nouzově "zatemovat" vlnovec

Příspěvekod Jimmi » čtv lis 05, 2015 12:09

Myslíte, že by pravděpodobně prasklý vlnovec na přední rouře šel nějak nouzově opravit, alespoň do jara, než se to vymění sakumprásk?
Normálně by mi to nevadilo, ale asi to při určitých otáčkách saje vzduch, následně blbne lambdu a zvyšuje spotřebu....
Přiznám se, že pořádně nevím, jak to uvnitř vypadá, ještě jsem to nikdy řešit nemusel. Pod tím opletením je asi plech ve tvaru ohebné housenky a uvnitř asi další opletení. To opletení má jen ochrannou funkci?
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Jak nouzově "zatemovat" vlnovec

Příspěvekod Veteranista » čtv lis 05, 2015 12:20

Někdy je to jen to opletení, nekdy je opletení a pod tím vlnovec.
Osobně pochybuji, že to půjde nějak rozumně opravit, případně časově a cenově v porovnání s novým to nebude mít smysl.
Záškodník od škodovek

Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl
Uživatelský avatar
Veteranista
 
Příspěvky: 526
Registrován: sob led 14, 2012 13:33

Re: Jak nouzově "zatemovat" vlnovec

Příspěvekod Jimmi » čtv lis 05, 2015 12:46

Vlnovec je tam snad vždycky, opletení samotné by netěsnilo!
Taky si myslím, že to budu muset vyměnit. Ale přeci jen, kdyby někoho něco napadlo....
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Jak nouzově "zatemovat" vlnovec

Příspěvekod Vašátor » čtv lis 05, 2015 12:49

Nemá smysl se tím zabývat. Těsnit to při sebevětší snaze nebude, je to ztráta času. Nejjednodušší varianta je koupit za cca 300kč nový vlnovec, starý na autě uříznout a nový na autě přivařit ( u většiny aut to s trochou snahy jde). Pokud je lambda blízko, doporučuji vyšroubovat ven. Svářečku kostřit co nejblíž svaru, nebo vařit plynem.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9308
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Jak nouzově "zatemovat" vlnovec

Příspěvekod JmJ » čtv lis 05, 2015 12:50

Napada me jedine z toho udelat nepruzny spoj a cely vlnovec "zabalit do plechu" ;-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6483
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Jak nouzově "zatemovat" vlnovec

Příspěvekod Vašátor » čtv lis 05, 2015 13:01

U příčně uložených motorů (většina předohrabů) je vlnovec nutností. Jinak výfuk začne praskat ve svarech.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9308
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Jak nouzově "zatemovat" vlnovec

Příspěvekod Veteranista » čtv lis 05, 2015 14:14

Koukni v obchodě, většina je právěže "jen oplet"
Záškodník od škodovek

Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl
Uživatelský avatar
Veteranista
 
Příspěvky: 526
Registrován: sob led 14, 2012 13:33

Re: Jak nouzově "zatemovat" vlnovec

Příspěvekod Petrus » čtv lis 05, 2015 17:25

Vašátor píše:Nemá smysl se tím zabývat. Těsnit to při sebevětší snaze nebude, je to ztráta času. Nejjednodušší varianta je koupit za cca 300kč nový vlnovec, starý na autě uříznout a nový na autě přivařit ( u většiny aut to s trochou snahy jde). Pokud je lambda blízko, doporučuji vyšroubovat ven. Svářečku kostřit co nejblíž svaru, nebo vařit plynem.

Vašek ví o čem mluví,zrovna cca před měsícem jsem se k nim na dílnu stavoval,že mě po cestě na chalupu praskl vlnovec.Nouzově mě to s pomocí silnýho drátu přivařil k sobě.Prdělo to asi o 5 decibelů míň.Teď již je na autě vlnonec nový,mě vyšel na 320,-kč :wink:
vaz 2101 -r.v.1977*
vaz 21011-r.v.1979*
Uživatelský avatar
Petrus
 
Příspěvky: 362
Registrován: ned led 09, 2011 14:25
Bydliště: BRNO

Re: Jak nouzově "zatemovat" vlnovec

Příspěvekod Jimmi » čtv lis 05, 2015 17:54

Jenže není vlnovec jako vlnovec. Tenhle vydržel 23 let, včetně zbytku výfuku. Tohle je první komponenta, která odešla. Takže bych to radši nechal na jaro a udělal to pořádně, s nerezovým dvakrát opleteným vlnovcem a tak. Ten už není za tři stovky 8)
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Jak nouzově "zatemovat" vlnovec

Příspěvekod Yellow01 » čtv lis 05, 2015 19:17

Vlnovců jsou 3 druhy - s vnějším opletem, s vnějším a vnitřním opletem a s vnějším opletem a pružnou hadicí. Pokud někudy fouká skrz oplet, nedá se to už nijak utěsnit, takže jedině výměna. Měním je běžně, ale většinou sundavám na zavaření výfuk z auta, protože to bývá často nad nápravnicí nebo v místech, kde se to nedá spolehlivě zavařit zeshora. Vlnovec jsem si udělal i na žigulíka společně s předěláním výfuku na příruby a přidáním držáku a silentbloku a spokojenost. Demontáž výfuku během pár minut, těsní to, díky našopování to nerezne, takže lepší výfuk jsem nikdy neměl. :)
Přílohy
IMG_4588.JPG
IMG_4592.JPG
Uživatelský avatar
Yellow01
 
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Jak nouzově "zatemovat" vlnovec

Příspěvekod Vašátor » čtv lis 05, 2015 19:49

Nerezové třívrstvé vlnovce od 210kč :wink: třeba zde http://www.evyfuk.cz/doplnky/pruzne-dil ... -dratenky/

A pak že to nejde :mrgreen:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9308
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Jak nouzově "zatemovat" vlnovec

Příspěvekod Jimmi » pát lis 06, 2015 14:54

Pěkná práce, Yellow01!
Příruby na výfuku mám už od výrobce a taky to pokládám za lepší řešení.
Mimochodem dá se výfuk vařit elektrikou, nebo je potřena autogenem.....?

Ceny jsou sice "od", Vašátore, ale pro mě by byly asi ty větší a dražší. S daní a dopravou.
Za patnáct stovek se dá sehnat celá přední trubka Polmostrów, tedy polská. Tak váhám, přemýšlím, kolik to vydrží.
Každopádně bych to rád odložil na jaro..... proto hledám nějakou náhradní metodu. Ale asi neexistuje, už se s tím smiřuju.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Jak nouzově "zatemovat" vlnovec

Příspěvekod Majo » pát lis 06, 2015 15:07

hodne malo. kupil som polmostrow ako posledny diel na prioru lebo iny nemali a origo mi upadol. vydrzal tri mesiace a siel do srotu. ten origo co upadol som vyvaril a uz nejaky rok sa vozi na chevy nive....

pride mi hodne divne zvazovat kupu dvojito vypletaneho nerezoveho pruznaka a zrazu skocit na polmostrow....

btw, elektrikou by to velmi sikovny zvarac dal, ale co2 je co2....(s tym to zvladne aj poloblb)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Jak nouzově "zatemovat" vlnovec

Příspěvekod Luděk Musil » pát lis 06, 2015 15:14

Tak to jsem na tom špatně :cry: ... neumím vařit (krom čaje nebo vajíček) ani plynem ani elektrikou ani CO-čkem.
-------------------------------------
Né - už mi při pátku hrabe. Svařovat jsem se ani neučil, jednou jsem se sice snažil elektrikou upálit trubku a dopadlo to hrozně - od tý doby se do takových atrakcí neseru. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10477
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Jak nouzově "zatemovat" vlnovec

Příspěvekod Vašátor » pát lis 06, 2015 16:37

Jimmi píše:Ceny jsou sice "od", Vašátore, ale pro mě by byly asi ty větší a dražší. S daní a dopravou.

To byla jen ukázka, že kdo hledá, najde. Nepovídej mi, že v Praze (soudím dle Tvého podpisu) není jediný obchod, kde bys za podobnou cenu vlnovec nesehnal. Apropo, ty ceny jsou včetně DPH.

Jinak vařit výfuk je hračka. Elektrikou, plynem, COčkem ... je to silný materiál, když je čistý, svařuje se skoro sám.

Majo, já byl nyní nucen namontovat Polmostrow na Opel Omegu 3.2 (levý střední, pravý střední, zadní díl), protože originál stojí cca 16000kč, kvalitní druhovýroba jej nevyrábí - nikde skladem MTS, Walker, Bosal, Ebersprechr ... prostě k sehnání není a Polmostrow stál necelé 3000kč. Překvapilo mne, že je celý pohliníkovaný a že jsou dokonce zastříkané i svary. Zvuk je stejný jako minulém výfuku. Uvidíme co vydrží.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9308
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Technické problémy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků