od BeerRudolf » pon úno 25, 2013 11:05
Kopr píše:Ty brďo , až teď jsem si všiml že máš i Solaru,to je taky moc hezký vůz, a starého Simsona, toho mi před dvaceti lety cpal kamarád že mu překáží a já debil ho nevzal
Jo ta Solara je bomba. Otec ji kupoval tenkrát v Tuzexu. Bylo to auto z Brněnského veletrhu a v té době byly v republice pouze tři kousky.(myslím že je to jediná kupovaná nová v ČSSR, pamatuju jaký byl problém při přihlašování. Oni nevěděli co napsat do techničáku. Takže to opsali z 1510 a papírově je v tom např motor 1442 a pneu 165R13 i když je tam 1298 a 155R13) Auto je stále psané na tátu (takže první a jediný majitel) a ještě loni s ní normálně jezdil. Má 130tis km a je v původním stavu jako nová. Je to 1,3 LS takže úplný základ, jednokomorový karburátor a žere to do 6litrů. Je ve světle zelené metalíze s béžovým interiérem.Až budu řešit převod toho Forda asi půjde taky na veteránské. Ten starší Simson je v nic moc stavu a používám ho na chatě na houby. Je v něm motor ze Simsona Star. Má to dvě spojky. Rozjíždíš se jako na babetě a pak to má tyčku na ovládání té druhé spojky a tři rychlosti. Má to tu výhodu že máš volnou ruku třeba na džbánek chlazeného
Většínou zařadím za dvě a pak už jen přidávám a ubírám plyn. Ten mladší je klasické Endurko po celkové opravě. Dost věcí je v chromu, nikdy jsem to neplánoval jako veterán a používám ho v létě na výlety a cesty do práce.
O koupi Fordu už je rozhodnuto
Díky všem za informace jsem za ně moc vděčný.
Mlhovka se mi také nelíbí ale zatím jsou urgentnější věci na řešení.
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010