Problém byl v aerodynamice. Při vyšších rychlostech vzadu u vstupů do tunelu pro vzduch byl spíše podtlak a větrák tak nenasával odpovídající množství vzduchu, i když byl naddimenzovaný.
Varinatu s chladičem vzadu jsem zatím zavrhl, protože mám asi kliku na chladicí soustavu. Nikde nic neteče, jenom se vymění přes zimu termospínač a dodělá ruční zapínání větráku. U topení nemám pocit, že by mi nějak nestačilo a to většinou jezdím ještě s ventilem napůl. U Škodovky se už s páčkou výkonu reguluje i funkce "chladná hlava-teplé nohy", takže na čelní sklo jde o něco chladnější vzduch než dolů, při polovičním výkonu.
Aktuálně jsem už prodělal křest - uvařil jsem to. Mojí vlastní blbostí. Zjistil jsem že trochu propouští termostat, tak jsem si zakryl chladič, ale byl zakrytý moc, z 85° to vyskočilo během chvíle na 110° a vyhodilo to 4 litry. Včas jsem si toho všiml a nešlo to nad 110°, takže se snad motoru nic nestalo.
Jinak ty elektrické větráky má dodělaných pár stovek a jestli teda na diskusích nemlží, elektromotorky by měly být spolehlivé. Já si to chtěl dodělat s ventilátory/chladičem z Peugeota 405. Jsou tam dvourychlostní ventilátory, s tím, že bych druhý stupeň mohl ovládat spínačem a před velkými kopci si "předchladit". Jestli uchladí celý výkon motoru originál větrák Škodovky vpředu na chladiči, by se dalo vyzkoušet utěsněním vstupních otvorů udělaným tunýlkem, který by umožnil jen tolik vzduchu, co si nasaje větrák. Pochybuju, že jeden by to zvládl. Je stavěný především na zchlazení při stání a malých rychlostech. Myslím, že při dlouhém stoupání lesní cestou 10 km/h na jedničku, by se hodně rychle poznala výhoda ventilátorů poháněných od motoru.