Snižování hlavy

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
dusin
Příspěvky: 1023
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl
Kontaktovat uživatele:

Snižování hlavy

Příspěvek od dusin »

Tak sem se zkušenostma.Kdo ste to dělal doma.Jde mi hlavně o postup.Chci se konečně dokopat ke snížení -1mm.Tak laboruju nad postupem.Zatím vyhrává fréza a potom magnetka.
Nemáte někdo náhodou něco jako upínací přípravek na hlavu?Jo a ještě dotaz:frézovat a brousit s ventilama a potom rozebrat nebo jet rovnou bez ventilů?
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

taky přidám jednu otázku: proč se nesmi snižovat staré hlavy typu 2101......., ale jen ty unifikované 21011......??..
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

Starý hlavy se snižovat smí, ale unifikovaný jsou vhodnější kvůli lepšímu chlazení.
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 432
Registrován: stř led 05, 2005 17:32
Bydliště: Brno - Starý Bronx
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomáš »

Little Red Riding Hood píše:taky přidám jednu otázku: proč se nesmi snižovat staré hlavy typu 2101......., ale jen ty unifikované 21011......??..
hlava 2101 teda první typ se vyráběl ve dvou provedeních s kompresí 8,8 a pak 8,5....udávají to ty výrobní čísla to z hlavy nevím takže 2101...cosi...pakliže máš hlavu 2101 první typ není důvot snižovat poměr 8,8 na motor 2101 je plně dostačující...a pokud máš hlavu 2101 s poměrem 8,5 (2101,2102,2103) vyměň za unifikovanou 21011 a sniž..má lepší chlazení jak uvedl kolega
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

tome díky.. na moji 1200 je unifikovaná, ale mám 1500 a tam je ta stará.. a když už mám motor rozebranej, tak jsem to chtěl trochu přejet..
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9457
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Nad tím "jak snížit" bych asi moc neuvažoval....kdekoli ti to udělají na setinu přesně a cenově 200-300Kč . Co vím, tak to dělaj na magnetce. Můžeš snižovat s ventilama i bez...to je celkem jedno. Jen to pak dostatečně očistit. Ovšem když už je hlava dole, chce to udělat i ventily a gufírka....
Jinak origo hlavu lze snížit max. o 3mm aby se ti to nepotkalo. Já snížil na své 1200ccm o 1mm a rozdíl v síle motoru byl znatelný (dělal jsem u toho i ventily).
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

A jak vzrostou tlaky po tom jednom milimetru? Neni to nijak strašný na životnost motoru atd? Bojim se hlavně o gufera aby nevylítly. A o těsnení pod hlavou, aby náhodou nevylítlo.
Uživatelský avatar
dusin
Příspěvky: 1023
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dusin »

Někde tu nebo na webu Ladaklubu byla i tabulka s dopočítanými hodnotami kompresního poměru.
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 432
Registrován: stř led 05, 2005 17:32
Bydliště: Brno - Starý Bronx
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomáš »

Little Red Riding Hood píše:tome díky.. na moji 1200 je unifikovaná, ale mám 1500 a tam je ta stará.. a když už mám motor rozebranej, tak jsem to chtěl trochu přejet..
záleží jakej rok výroby ten motor je..já měl na svý 2103 taky motor 1500 s hlavou 2101,ale podle toho výrobního čísla užbyla s poměrem 8,5...tedy ku hovnu a navíc měla taky to přední odvětrání klikovky,z kterýho furt lezl bordel...tak jsem si sehnal novou řepu 21011 a Marek mi ju komplet zgenerálkoval + snížil o 1mm kompres by měla být zhruba jako 1700..něco kolem 9,2...
Hnojar
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hnojar »

když jsme u toho snižování, údajně je vhodné zvýšit kompresní poměr pro provoz na LPG........pochoipil jsem to tak že u benálu se to dělá za účelem zvýšení výkonu, u LPG jde spíš o to že stávající kompresní poměr je nevýhodný z hlediska přeměny energie.......no prostě že standartní kompres u LADY je na LPG málo. Na škodovkářském vebu píšou o opt. kompresi tuším mezi 9 - 10. No a dotaz zní, co vše s sebou nese snížení hlavy - krom postupu, na který se ptal Dusin, se ptám i na to je li třeba měnit průběh předstihu zapalování atp, zvednu li kompresi z 8,5 třeba na 9,5.
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvek od Nulašestka »

No,9,5:1 je už skoro dost.
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 432
Registrován: stř led 05, 2005 17:32
Bydliště: Brno - Starý Bronx
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomáš »

no trochu sem se o to zajímal..prvně se i v togliati dělal kompresní poměr 8,8,jenže to nijak nepřidalo na životnosti a funkčnosti motoru..prostě snížením na 8,5 se dosáhlo lepšího průběhu ale i chodu motoru...když se sníží cca o 1mm tak se stane to,že se zvedne pružnost motoru už hodně dole celá ta křivka se prostě posune dolů..takže za stejnou spotřebu to pojede svižněji..ve vyšších točkách...životnost to těžko říct...když ale snížím víc jak 1mm je lépe předělat předstih a tankovat buď 98 nebo plyn..Marek taky šteluje rozdělovač různou úpravou..ale to de mimo mě...takže je možný a to nevylučuji,že snížím o 1mm a motor v klasice bude na stejno pracovat a nebo líp..to se musí prubnout a pak naštelovat
Uživatelský avatar
dusin
Příspěvky: 1023
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dusin »

No,pokud vím,tak marek doporučoval upravit charakteristiku regulace předstihu.Ale byla to taková alchymie,že do toho už se asi pouštět nebudu.Jde mi spíš o ten provoz na LPG,případně nějakej ten sprintík na srazu :mrgreen: .Jinak dr.M s tim laboroval pomocí závažíček a myslim i pružinek na odstředivce v rozdělovači.
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9457
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Jelen píše:A jak vzrostou tlaky po tom jednom milimetru? Neni to nijak strašný na životnost motoru atd? Bojim se hlavně o gufera aby nevylítly. A o těsnení pod hlavou, aby náhodou nevylítlo.
Pokud snížíš pouze o 1mm, nemusíš se bát nějakého výrazného úbytku na životnosti motoru...pokud teda už motor není vylítanej. Pokud je motor už vylítanej, snížením mu zvedneš tlaky a tím i větší rázy na klikovku...no a dřív odejde.
Co se týká gufírek, tak o ty žádný strach mít nemusíš, nepůsobí na ně přece žádný tlak 8) .
Těsnění pod hlavou? Pokud je hlava správně dotažená, těsnění toho vydrží až hrůza :lol: . O to bych se nebál už vůbec :lol:

Na mé 2101 se snížení o 1mm projevilo malým snížením spotřeby a větším zátahem v oblasti 3tis. ot. S předstihem jsem nelaboroval. Zůstal dle výroby.
U LPG si myslím, že zvětšení tlaků motoru je výhodnější, protože plyn hoří pomaleji než benzín. No a čím větší tlaky, tím rychlejší hoření :lol: .
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Dusan
Příspěvky: 3968
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Marekova tabulka zmeny kompresie v zavislosti od znizenia hlavy/ bloku
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“