Stránka 1 z 2

ostrá vačka

Napsal: ned lis 14, 2021 22:34
od Roman Tesař
čau,jdu si pro radu ohledně ostrý vačky
Mám postavenou řemenovou 1600ku a chtěl bych do ní sehnat ostrou vačku, otázka je jakou. Mám to osazený svodama 4-2-1.Tak jaká by se tam dala dát bez toho aby nemusela být nastavitelná řemenice.

Re: ostrá vačka

Napsal: ned lis 14, 2021 22:40
od Cory
Potreba nastavovacieho kolesa vacky nezalezi od vacky, ale od vysky bloku a hlavy. A hlavne, casovanie nesedi ani pri original rozvodoch, vzdy je to trochu posunute. Takze vhladom na korektne nastavenie motora si to nastavitelne vackove kolo vyzaduje. Ja ho napriklad pouzivam aj pri origo vackach.

Re: ostrá vačka

Napsal: ned lis 14, 2021 22:54
od Roman Tesař
jenze sehnat nastavitelne vackove kolo na remen je docela problem

Re: ostrá vačka

Napsal: pon lis 15, 2021 06:47
od Dusan
V rusku, nic nieje problem. Ci

Re: ostrá vačka

Napsal: pon lis 15, 2021 07:01
od Cory
Zohnat z Ruska, alebo jedno origo obetovat a dat sustruznikovi.

Re: ostrá vačka

Napsal: pon lis 15, 2021 08:03
od Roman Tesař
Ještě bych měl otázku jaká by byla nejlepší se svodama 4-2-1 co tam mam ? Jakou by jste mi doporučili ?

Re: ostrá vačka

Napsal: pon lis 15, 2021 12:10
od Cory
Na co sa ma auto pouzivat? Zvody su ake? Original 4-2-1 alebo madarske? Alebo ruske? Hlava je upravovana? Je mozne upravit aj hlavu, alebo nechces upravovat aj hlavu?

Re: ostrá vačka

Napsal: pon lis 15, 2021 12:24
od Roman Tesař
Svody jsou ruské od značky Stinger, hlava je sériová jen jsou v ní odlehčený ventily, jinak motor má kompresi 10,1:1
Auto nemám stavěný na závody, jen na občásné svezení takže denní auto to není.

Re: ostrá vačka

Napsal: pon lis 15, 2021 19:52
od Cory
tak odporucam zdvihy do 10,5mm, casovanie do cca 270 s prekrytim okolo 1mm.

Re: ostrá vačka

Napsal: pon lis 15, 2021 22:38
od Roman Tesař
Ještě jsem slysel ze se používá vacka z 1.7 ta má kolik časování ? A je v ni razantní rozdíl nebo se vyplatí sehnat váčku s těmi parametry jak jste psal ?

Re: ostrá vačka

Napsal: úte lis 16, 2021 05:45
od Cory
No...do 1,6ky som daval vacku 1,7, k tomu nastavitelne vackove koleso, dvojkanalove bezkontaktne zapalovanie s detonacnymi cidlami a cievkou z MPi, k tomu karburator Ozon odladeny pomocou lambda sondy - velmi pekny chod motora, prakticky bez sytica, krasny zaber a plynulost chodu.

Vacka 1,7 ma casovanie 283°/265°, zdvihy 10,7mm/9,5mm a prekrytie 0,8mm.
Vacka 1,2-1,6 ma casovanie 265°/265°, zdvihy 9,5mm/9,5mm a prekrytie 0,8mm.

Re: ostrá vačka

Napsal: úte lis 16, 2021 11:55
od Roman Tesař
Tak to do těch parametru zapadá vačka 256 stupnu a 10,5mm

Re: ostrá vačka

Napsal: úte lis 16, 2021 19:51
od Cory
Roman Tesař píše:Tak to do těch parametru zapadá vačka 256 stupnu a 10,5mm
To sa podoba na Estonca, konkretne Nuždin 105.

Re: ostrá vačka

Napsal: stř lis 17, 2021 16:15
od Nulašestka
To je ona: https://ladapower.com/catalog/tunning-2 ... rpm-detail
Mám to v 1600, prakticky jak psal Cory - stavitelné kolo, bezkontakt, Ozon. Ale karburátor je v čoudu, budu jej měnit i se svíčkami (dám Bosch). Proto teď volnoběh nestojí za nic. Přijde mi to hlučnější a výkon jsem čekal lepší. 1500 na Webru jede asi stejně. Ale má to teprva 1200 kilometrů. Nicméně kultura chodu je s tou ostřejší vačkou určitě horší než se sériovou.

Re: ostrá vačka

Napsal: stř lis 17, 2021 19:56
od Cory
Ono s tym prekrytim su potrebne aj dlhsie zvody, inak to bude na volnobehu roztrasene ako ratlik. Ozon je fajn, ale je tu jedna podstatna vec - a to mnozstvo zmesi, resp. vzduchu, ktore prejde karburatorom cez volnobezny kanal. Ten volnobezny kanal jednoducho nestiha, ak ma vacka vacsie prekrytie v strihu.