Lada na dlhych cestach.

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

veNomYZ
Příspěvky: 14
Registrován: stř pro 17, 2008 17:11
Bydliště: Rudno nad Hronom
Kontaktovat uživatele:

Lada na dlhych cestach.

Příspěvek od veNomYZ »

Cawte,rad by som na lade presiel kus europy...Mam na vas par otazok ohladom takych dialnicnych uprav,ako sa dopracovat ku najmensej spotrebe co sa tyka ktory motor najmenej zere ,popripade s ktorym karboratorom v kombinacii...raz som cital ze na 1500 dat karbec z 1200 kombi je to pravda?ma niekto skusenosti?mam k dispozici aj motor 1500 aj karbec 1,2 kombi ak odporucite nieco ine zozenie sa, skladat to budem zrejme do kasni 2105...AAaaa teraz co najdlhsi prevod teda zrejme 5q netusim ci je ich viacej tipov alebo len jedna 5q sa robila?a diferak z dakej 2107?zatial dakujem za odpovede urcite ich bude este viac :) prva cesta by mala smerovat na spodok talianska do kalabrie hore dole odhad necelych 5000km .......PS .Este otazocka moze niekto zmerat na kombiku plac od prednych sedaciek ked su uplne v predu posunute po koniec kufra?ci by sa tam dalo spat ked bude nevhodne pocasie na stan? :wink:
Uživatelský avatar
Luky
Příspěvky: 1994
Registrován: úte čer 15, 2010 19:44
Bydliště: na cestách/Praha 10 - Strašnice

Re: Lada na dlhych cestach.

Příspěvek od Luky »

Spát se dá i v sedanu a to i ve čtyřech, jen ráno je poněkud krušnější :lol: .
Osobně bych řekl, že nejvhodnější kombinace bude 15ka motor a karbec s podtlakem, ale myslím si, že hodně záleží na kondici motoru. Ohledně diferáků jistě poradí někdo další :wink: .

Teď jsem si ještě vzpomněl, že někteří jedinci by mohli poreferovat i o tom, jak se spí v Nivě pick-up :twisted:
VAZ 2106 - Marina r.1979
http://dean2107.rajce.idnes.cz/

Dva PoJeBy ze Skašova

„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Lada na dlhych cestach.

Příspěvek od ger007 »

optimalne dlhy diferak z oznacenim 2106 a prevodovy pomer 3,9.

Co sa motoru a karburatoru tyka, je najlepsie dat k motoru patricny karburator, ziadne sprostosti ako karburator zo skodovky alebo podobne blbosti, ja som s mojou 2102 a seriovym diferakom dostal so spotrebou do 7,8l Motor musi byt hlavne v dobrej kondicii dobra kompresia vsetko... ale u toto tema tu bolo preberane milionkrat, hladaj !
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
dusin
Příspěvky: 1023
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl
Kontaktovat uživatele:

Re: Lada na dlhych cestach.

Příspěvek od dusin »

Hmm,tak ja na setupu diff 4,1 motor 1500 po repasi hlavy,karb DAAZs podtlakem a stadard 5q měl dlouhodobou spotřebu 6,8 a to jsme to poměrně trápili po dalnicích,okreskách ,šotolinkách,výjezdy ke 3000 m.n.m a pod. Auto naložený tak,že jsme ztratili jednu zástěrku. Osobně si myslím,že diff 3,9 už na obyč 1500 nemá moc smysl,ten motor není zase takovej tahoun. Je to ok na prázdnym autě,kde jedou jeden až dva pasažéři ale v momentě cestování,kdy už člověk táhne prdel po zemi bych skoro radši osadil diff 4,3....rozdíl ve spotřebě za použití 5q už nebude tak markantní.
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Uživatelský avatar
jacek
Příspěvky: 799
Registrován: ned říj 03, 2010 13:21
Bydliště: Brno

Re: Lada na dlhych cestach.

Příspěvek od jacek »

Tak jestli pojedete v autě ve dvou, nevymýšlej žádné nesmysly, a prostě dej v první řadě auto technicky do perfektního stavu. Včetně brzd, motoru a převodovky. To by mělo stačit.

Teoreticky pro moje pojetí cestování považuji za ideální motor 1500, dobře točí a tedy chladí (ale s řemenem na vrtuli!), v kombinaci s weberem. 5q samozřejmě vidím jako určitý bonus pro dálniční provoz, podstatnou a zásadní otázkou ovšem je, kolik toho vydrží. Jestli chceš jezdit i mimo dálnice, tedy v kopcích a v horách (což je určitě zajímavější), klidně stačí původní 4,3 dif. U vysloveně jen dálničního provozu bych uvažoval i o motoru 1600ccm v kombinaci s difem 4,1 nebo i 3,9, jak píše Ger. Ale to není moje parketa.
Nezapomeň na dobré seřízení motoru a na kvalitní olej, to dokáže divy. Ovšem pamatuj, že na takovou cestu nelze všechno počítat jen na spotřebu, důležitá je spíš spolehlivost! J.

P.S. Vidím, že zatím ani nemáš jasno, zda bude základem 2105 nebo kombík. Otázka spaní v ložném prostoru kombíku - otázkou je, kam dáš věci, pokud tam nepojedeš jen v tričku s pár ponožkama. Podle mě, počasí v Itálii nebude problém, a v nouzi se vyspíte ve dvou po úpravě i na sklopených předních sedadlech, bez nutnosti přemísťování bagáže.
Marek
Příspěvky: 5268
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Lada na dlhych cestach.

Příspěvek od Marek »

Bylo tu řečeno prakticky vše podstatné. Lada je na světě již skoro půl století, takže lidi ji mají tak nějak zmáknutou ;-).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: Lada na dlhych cestach.

Příspěvek od Jelen »

Ve 2103 jsme bydleli 3 týden. Jasně, bylo nám 18, ale dá se to vydržet :D
Řemen na vrtuli nevím, jestli je vyloženě výhra, mám elektrickou vrtuli a uchladí se to v pohodě v těhlech hicech. Vrtule zapíná jen při opravdu dlouhém stání. Hlavně nezatěžuje motor, takže je nižší spotřeba, navíc na volnoběh, když stojíš a vrtuli potřebuješ nejvíc, se točí nejpomaleji. Elektrická sepne a běží na plný otáčky. A jako doklad toho, že chladí dobře je to, že za chvíli zas vypne. A jinak k motoru, určitě 1500, nebo 1600. Řemenový 1300 bych se vyhnul obloukem. A kdyby nebylo na zbyt, vzal bych sebou alespoň dva náhradní rozvodové řemeny. Jeden nikdy neví.
Cory
Příspěvky: 11570
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Lada na dlhych cestach.

Příspěvek od Cory »

Co mate proti remenakom? Moj remen mal snad 20rokov a 85tis a neutrhol sa. A keby aj, nic sa nestane a o polhodku je to opravene a v kufri nezaberie vela miesta. To skor by som sa bal ze sa na retazovom motore dolame napinacia lista
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: Lada na dlhych cestach.

Příspěvek od Jelen »

Tak úplně špatný nebudou, nicméně ten motor nezískal mé sympatie.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6505
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Lada na dlhych cestach.

Příspěvek od JmJ »

Ja s remenem jezdim 16 let a nikdy sem s rozvody nemel problem. Jiste, neni to vykonostne zadna vyhra.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Marek
Příspěvky: 5268
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Lada na dlhych cestach.

Příspěvek od Marek »

Dneska už víme, že řemen je spolehlivější než řetěz. U Lady 2105 s řemenem je navíc obrovská výhoda, že praskne-li řemen nebo přeskočí, motor se nepoškodí. Což na rozdíl od jiných motorů, kde se poškodí ventily nárazem o písty, je nesporná výhoda.

Stačí jen nastavit kliku na nulu, vačku na značku, palec rozdělovače na válec č.4 a jedeme dál.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
dusin
Příspěvky: 1023
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl
Kontaktovat uživatele:

Re: Lada na dlhych cestach.

Příspěvek od dusin »

Nehledě na hlukový komfort.tišší motor než řemen 1,3 asi není...ale zase na cestování už tomu krapet chybí výkon.
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Marek
Příspěvky: 5268
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Lada na dlhych cestach.

Příspěvek od Marek »

Stejně mi vrtá palicí, proč se Rus rozhodl pro řemen právě a pouze v kubatuře 1300.....?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Cory
Příspěvky: 11570
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Lada na dlhych cestach.

Příspěvek od Cory »

Viackrat som cital, ze povodne bol zamer implantovat tento motor do vtedy este neexistujuceho predohrabu, pretoze remen je o nieco kratsi. Nakoniec od toho upustili, preto sa nerobili dalsie verzie. Prve prototypy samary sa testovali s motorom 2105 - preto je na samarackych prevodovkach na spojkovom kosi o jednu dieru viac.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Marek
Příspěvky: 5268
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Lada na dlhych cestach.

Příspěvek od Marek »

A hele, novinky.....

A to jsem si naivně myslel, že Lada mě už ničím nepřekvapí.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“