Motor 21011 versus 2106

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Jan Vaníček
Příspěvky: 1098
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Motor 21011 versus 2106

Příspěvek od Jan Vaníček »

Sice jsem se snažil hledat a pár informací jsem získal, ale přesto se ptám na rozdíl mezi oběma motory. Až na nějaká žebra a čísla by měly být bloky stejné, průměr pístů též. Je tedy ten hlavní rozdíl v klice a ojnicích, nebo jen v klice nebo jen ojnicích? Mám možnost koupit motor 011 po GO a přemýšlím, co bych musel vše upravit, abych měl motor 06 do mé 06. Paradoxně je ten motor o dva baráky vedle. Kolik myslíte, že mám za takový motor případně nabídnout?
Díky za rady.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11032
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Motor 21011 versus 2106

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Ehm, mám obavu, že blok motoru 2106 je o chloupek vyšší.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Jan Vaníček
Příspěvky: 1098
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Motor 21011 versus 2106

Příspěvek od Jan Vaníček »

S blokem je to pravda, jsem hlupák a než hledat v diskuzích, měl jsem spíše hledat v Tůmovi.
V podstatě tem motor nemá smysl vůbec brát ... .
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10510
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 21011 versus 2106

Příspěvek od Luděk Musil »

Nazdar Honzo.
Ty bloky jsou až na výšku (rozdíl cca 4 mm) stejné. Pokud by jsi chtěl z té 011 udělat 06 (1300 -> 1600) není to nemožné. Stačí tomu motoru 011 dodat vyšší kliku a nižší (kratší) ojnice.
Několik takových motorů na klubu máme/měli jsme a funguje to. L.
PS: tím nenavádím k pojistnému podvodu :idea:
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Marek
Příspěvky: 5271
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Motor 21011 versus 2106

Příspěvek od Marek »

Rozdíl výšek bloků je mnohem víc než 4 mm. Je to přesně 13,8 mm.

Nicméně vzhledem k tomu, že motory na Ladu všech kubatur se dnes dávají zadarmo, případně za cenu šrotu, nabízí se řešení asi mnohem prozaičtější.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10510
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 21011 versus 2106

Příspěvek od Luděk Musil »

Marek píše:Rozdíl výšek bloků je mnohem víc než 4 mm.
Hm - to máš pravdu, já bral jen rozdíl v klikách (66 x 80) ... :shock: a :oops: ... hele - neumím počítat, resp. jsem si spletl vrtání se zdvihem. Takže to musí být min. 14 mm. Pokud si odpoledne vzpomenu a najdu ten správný metr, tak to i oměřím, mám doma vzorek 21011 a 2103.
Jen pro osvěžení paměti (vrtání x zdvih):
1200: 76 x 66
1300: 79 x 66
1500: 76 x 80
1600: 79 x 80
1700: 82 x 80
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Jan Vaníček
Příspěvky: 1098
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Motor 21011 versus 2106

Příspěvek od Jan Vaníček »

Díky za rozebrání situace,

v podstatě je ten motor zajímavý pouze kvůli novým pístům a případně ložiskům, respektive, že jsou ze "staré" výroby.
Já mám dva motory 06, origo z mého auta + takový, který má najeto do 100tis, tak nechám postupně udělat GO na původním motoru. 1,7 ani jiné úpravy nechci. Nabídnu a zjistím cenu, podle toho se rozhodnu, případně nabídnu zde. Honza
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“