prahy

Moderátor: Moderátoři

Kamil Teplárek
Příspěvky: 162
Registrován: ned říj 16, 2005 19:50
Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
Kontaktovat uživatele:

prahy

Příspěvek od Kamil Teplárek »

Vážené osazenstvo ladaklubu :D
Chtěl bych po vás nějakou radu jak upravit originál prahy+přepážky před voperováním na vozidlo.Tím myslím hlavně tu černou barvu.Jestli odstranit a jaký ochranný nátěr tam dát.Myslíte že by bylo vhodné to pozinkovat?
Děkuji za vaše odborné odpovědi a názory.
P.S. Chtěl bych vám na srazu představit auto v trochu dobrém stavu. :lol: :lol:
LAĎA 2102(1992-2002)LAĎA 2104 (Ivan)(2002-) a taky modrá Laďa 2101 (Nataša)
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6509
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Mam dojem, ze se zde hovorilo o tom, ze ta cerna barva na novych plechovych dilech je jen prepravni a musi urcite dolu.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
Brandy
Příspěvky: 372
Registrován: čtv led 19, 2006 07:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Brandy »

Cernou barvu jednoznacne odstranit. Nejlepsi je na to pouzit odstranovac starych nateru. Je oterovej nebo oplachovej. Napatlas to na to a za nejakou dobu to bud setres nebo splachnes vodou (podle me nejlepsi). Je to jednodussi nez to brousit.
Co se tyka zinkovani, mam zkusenosti jen se zarovym (ponoreni do roztaveneho zinku). Musis mit na to zinkovanej dil absolutne bez starych nateru (koroze nevadi). Tenhle zpusob nanaseni ma vyhodu, ze je tlusta vrstva zinku, a tak je to odolnejsi. Nevyhoda je, ze se to zkrouti (musis to pak nejak srovnat). Asi by bylo lepsi galvanicky zinkovani. Tam sice nedosahnes takovy vrstvy zinku jako u zarovyho pokoveni, ale zato se to nemuze zkroutit. Co to udela pri sopovani (strikani zinku) to nevim. Zarovy zinkovani delaj u Zebraku (Wiegel) a sopovani na Kladne (pan Leibner). Obecnej problem u pozinkovanyho dilu je ten, ze na to nemuzes pouzit normalni zakladovku, ale nejakou specialni (a drahou), ktera aktivuje povrch a dobre prilne.
Osobne si myslim, ze staci po odstraneni cerny barvy pouzit nejakou kvalitni antikorozni zakladovku a nasledne zevnitr pripravek na osetreni dutin a zvenku normalni lak.
Presto me ale trochu laka galvanicky pokoveni (chci to na blatniky). Nemate nekdo zkusenost? Kde to delaj a za kolik?
Lada 1600 - bouračka | Lada 1500s - prodáno | Peugeot 406
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvek od Nulašestka »

Prahy,hm,kdybyste viděli moje prahy z izolepy přepatlané tmelem...myslím že mohu zodpovědně prohlásit,že se zde nenajde nikdo,kdo by měl karoserii,resp.prahy v horším stavu jak já :cry: Jinak co si myslíte o způsobu uchycení ozdobných prahových lišt?Pokud to vůbec budu kdy měnit,tak je chci zachovat a sice mám ty plastové příchytky-fungl nové,ale hrozně se za to chytá bordel.A ty chromové lišty zrovna nepůjdou asi nějak lepit...Nechali byste to normálně na ty příchytky,nebo máte lepší nápad?Bez lišt jezdit nebudu,to by nebyla šestnáctka(a v současnosti je to hlavní nosný element prahů). :lol:
Uživatelský avatar
Brandy
Příspěvky: 372
Registrován: čtv led 19, 2006 07:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Brandy »

Nulašestka píše:Jinak co si myslíte o způsobu uchycení ozdobných prahových lišt?Pokud to vůbec budu kdy měnit,tak je chci zachovat a sice mám ty plastové příchytky-fungl nové,ale hrozně se za to chytá bordel.A ty chromové lišty zrovna nepůjdou asi nějak lepit...Nechali byste to normálně na ty příchytky,nebo máte lepší nápad?Bez lišt jezdit nebudu,to by nebyla šestnáctka(a v současnosti je to hlavní nosný element prahů). :lol:

Pokud netrvas na chromovejch listach, tak bych tam dal samolepici (i kdyz mozna se i samolepici daji sehnat chromovy). Jinak nezbyva nez to nechat tak, jak to rusti inzenyri vymysleli. Mozna jeste zkusit vyplnit tu listu nejakym tmelem.
Lada 1600 - bouračka | Lada 1500s - prodáno | Peugeot 406
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1502
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

V Brně ve Zbrojovce dělali galvanický zinkování a chromování. Jestli to funguje ještě nevím.
Uživatelský avatar
Brandy
Příspěvky: 372
Registrován: čtv led 19, 2006 07:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Brandy »

Luděk Ondrůch píše:V Brně ve Zbrojovce dělali galvanický zinkování a chromování. Jestli to funguje ještě nevím.

Nevis jaky jsou ceny?
Lada 1600 - bouračka | Lada 1500s - prodáno | Peugeot 406
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1502
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Nevím, mě to tam dělával jeden známej za flašku, ale už tam není :( .
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvek od Nulašestka »

Brandy píše:
Luděk Ondrůch píše:V Brně ve Zbrojovce dělali galvanický zinkování a chromování. Jestli to funguje ještě nevím.

Nevis jaky jsou ceny?


Tak ty ceny jsou většinou pecka do palice.Lepší je koupit to nové.Teď se mi rozpadl zadní nárazník,totálně prorezl zkrz naskrz v místě úchytů.Nový mě vyšel na nějakou tisícovku,jestli to vydrží zase tak 20 let,myslím že se to vyplatí.Ale co člověk to názor,nikomu to nenutím.Jinak tady se zdruhé ruky nesežene ani prd.Mám poslední 06 široko daleko....
Uživatelský avatar
Brandy
Příspěvky: 372
Registrován: čtv led 19, 2006 07:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Brandy »

Nulašestka píše:
Brandy píše:
Luděk Ondrůch píše:V Brně ve Zbrojovce dělali galvanický zinkování a chromování. Jestli to funguje ještě nevím.

Nevis jaky jsou ceny?


Tak ty ceny jsou většinou pecka do palice.Lepší je koupit to nové.Teď se mi rozpadl zadní nárazník,totálně prorezl zkrz naskrz v místě úchytů.Nový mě vyšel na nějakou tisícovku,jestli to vydrží zase tak 20 let,myslím že se to vyplatí.Ale co člověk to názor,nikomu to nenutím.Jinak tady se zdruhé ruky nesežene ani prd.Mám poslední 06 široko daleko....

Ja myslel ceny toho zinkovani, ne chromovani. U zarovyho pokoveni to zas tak drahy neni. Ale prave nevim jak je to u galvanickyho.
Lada 1600 - bouračka | Lada 1500s - prodáno | Peugeot 406
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1502
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Teď jsem se díval na www.galva.cz a píšou tam že cena je zhruba 1,60 kč /dm2. Sídlí v Prostějově.
Kamil Teplárek
Příspěvky: 162
Registrován: ned říj 16, 2005 19:50
Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kamil Teplárek »

No já to mám zadara,to i to.Ale chtěl jsem vědět jestli se to vyplatí.
LAĎA 2102(1992-2002)LAĎA 2104 (Ivan)(2002-) a taky modrá Laďa 2101 (Nataša)
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1502
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Určitě to bude lepší, než to jenom nastříkat, ale určitě galvanický pokovení. Žárový zinkování bych neriskoval, mohlo by se to všelijak pokroutit, tím teplem vzniká dost velký pnutí na ohybech.
hadzin
Příspěvky: 31
Registrován: úte kvě 10, 2005 18:47
Bydliště: Praha

Příspěvek od hadzin »

můj názor a praxe-Nikdy jsem tu černou barvu nesundaval a neznám jedinýho lakýrníka kterej by to dělal.Možná kupujete díly u nějakých pochybných firem jinak si to vaše drhnutí barvy nedokážu představit-viz.díly autokrásný.tam ta barva spadne sama a jejich díly mi nesmí na dílnu.A pozink?To jsou vyhozený peníze.Možná ti ten práh vydrží o chvilku dýl než to co se rozpadne hned vedle toho.Musel by jsi leda postavit komplet auto z novýho a nechat pozinkovat vše najednou a už se toho svářečkou ani nedotknout jinak to nemá vůbec smysl.Jediný proti čemu nejsem je ty sváry přestříknout zinkovým sprejem,ale toť vše.Ale samozřejmě netvrdim ať to děláte takto.Toto je moje zkušenost s díly s kterýma dělám.
Uživatelský avatar
Ondrej
Příspěvky: 75
Registrován: stř zář 01, 2004 22:20
Bydliště: Zb.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondrej »

Luděk Ondrůch píše:Určitě to bude lepší, než to jenom nastříkat, ale určitě galvanický pokovení. Žárový zinkování bych neriskoval, mohlo by se to všelijak pokroutit, tím teplem vzniká dost velký pnutí na ohybech.

Nesouhlas, galvanické zinkování stojí zaprd právě proto, že je ta vrstva slabší- známý si na T613 dával asi před rokem jeden práh zinkovat žárově a druhý galvanicky- a ten galvanický už mu zrezl, žárový už nezrezne.
Kolega si teď nechával na F600 žárově zinkovat oba zadní blatníky a přední čelo a akorát na předním čele se udělal jedna malá vyboulenina, která šla lehce vyklepnout, zadním blatníkům se vůbec nic nestalo.

hadzin píše:Nikdy jsem tu černou barvu nesundaval a neznám jedinýho lakýrníka kterej by to dělal......A pozink?To jsou vyhozený peníze.
Samozřejmě pokud je zbytek auta prohnilý durch, tak pozinkované díly moc smyslu nemají, ale jinak je to rozumná investice pro zvýšení trvanlivosti vozu.
Já zas neznám lakýrníka, který by tu přepravní barvu nesundával, ta by určitě měla jít pryč! A už to slovo přepravní cosi naznačuje...
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“