Upravy výfuku

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
XavierX
Příspěvky: 24
Registrován: úte bře 17, 2009 17:50
Bydliště: Banská Bystrica, SVK
Kontaktovat uživatele:

Upravy výfuku

Příspěvek od XavierX »

toto som našiel na nete:


Úprava výfuku

Jako reakce na časté dotazy kolem úpravy výfukového potrubí s tlumičem výfuku uvádím zde osvědčenou úpravu
z Maďarských stránek (http://www.celtia.hu/ladaklub) . Její výhoda je v tom, že je již osvědčená přímo na Ladách
a nemusí se proto zdlouhavě experimentovat.

Osvědčené jsou dvě verse:

Jednoduchá úprava:

Spočívá v ponechání kompletního výfukového potrubí kromě zadního tlumiče, který může být nahrazen novým absorbčním tlumičem
podle následujícího obrázku. Tato výměna by měla přidat kolem 5kW.
Obrázek

Složitější úprava:

Při této úpravě je ponecháno pouze litinové sběrné potrubí a přední Y - potrubí, které je ovšem upraveno na větší průměr 50 mm.
To samozřejmě přináší nutnost výměny zbytku potrubí za větší 50 mm. Zadní tlumič je nahrazen novým absorbčním tlumičem podle obrázku.
Tato úprava by měla přidat kolem 10 kW. Koncové potrubí vycházející z tlumiče má být 300 mm dlouhé, jinak není zaručen 100% efekt.
Obrázek

- Skelnou vatu ( kovové špóny ) je nutné pořádně napěchovat, protože jinak by došlo k jejímu vypálení.
- Děrovanou trubku v tlumiči není nutné ručně vyvrtávat, ale můžete si koupit již děrovaný plech, který stočíte a svaříte.
Ušetříte tak mnoho času a vrtáků :o)
- Pokud se již bude dělat nové výfukové potrubí s tlumičem není na škodu ho udělat rovnou z nerez-oceli.

Ono to tu už možno je na fore no nedarilo sa my to nikde nájsť.
Už dávnejšie som to našiel na nete a mal som to uložene vo Worlde :)
Zaujimalo by ma či to už niekto z fora skušal, či to naozaj funguje.
Naposledy upravil(a) XavierX dne pon led 18, 2010 22:32, celkem upraveno 1 x.
LADA 2101 r.v.1975, 5q, biely hrabač
LADA 2101 r.v. 1974
FORD Sierra 2,0 EFI DOHC r.v. 1993
IBA Zadohraby :D
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ger007 »

mno ja by som sa do toho v lete v klude pustil ako hruby to ma byt plech ??? 1,5 mm ?? vyzera to jednoducho :-D
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
Lada Rider
Příspěvky: 1067
Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
Bydliště: Brno

Příspěvek od Lada Rider »

hento neda 10kw ani vo sne
СЕКТОР ГАЗА парты
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ger007 »

mno tie vykonove parametre ani mne nesedia
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
rosta
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvek od rosta »

jestli to pomůže tak 3-4 kw maximálně :?
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
Uživatelský avatar
XavierX
Příspěvky: 24
Registrován: úte bře 17, 2009 17:50
Bydliště: Banská Bystrica, SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od XavierX »

no to s tím výkonom je prehnané, ale presne takto to tam bolo. :roll:
A plech, no tak to vnutorne sitko (rurku) asi tak 1,2 - 1,5,
ak by si to robil z nerezoveho tak menej samozrejme, a na obal by stačil 1,2 plech a asi aj menej.
V seriových výfukoch má ta dierkovana rurka okolo 1,2mm, sa my zdá že to bol aj nerez.
Jediny na celom tom výfuku.

Tiež by ma zaujimalo kde sa daju zohnať taketo plechy, dierovane.
Lebo ja som robil vlastný výtvor, z lešenárskej rurky vyvŕtal som do nej cez 500 dierok 5mm,
ruka bolela ako koňa. Tak už by som si radšej zohnal taký plech :)

Len pre porovnanie, alebo na odvodenie materialu Supersprinty:
prívodná trubka 1,5mm nerez
hliníkom potiahnutý oceľový tlmič (obal) o hrubky 1,5mm
to vnutorne dierkovane potrubie je z 1,2 až 1,5mm nerezu
koncovky su z 1mm nerezu
LADA 2101 r.v.1975, 5q, biely hrabač
LADA 2101 r.v. 1974
FORD Sierra 2,0 EFI DOHC r.v. 1993
IBA Zadohraby :D
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

XavierX, zajdi se tam u vás kouknout do nějakeho ferocentra... nebo něčeho co mate na slovensku.. hned budeš chytřejší.. koukni na tenkostěne trubky, co u vás seženeš a plech děrovanej se taky prodává... a nebo dojdi k nám do olomouce my ti svařime vejfuk.. :D
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Pozor na typ nerez plecu . Né každý snáší vysoké teploty a vybrace (praská) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

Saša píše: ...a vybrace...
Vibrace vole :D
Ne že by mi to tak vadilo, ale tohle slovo se na všech autíčkářských fórech vyskytuje strašně často a z 90% to lidi napíšou s tvrdým....
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Cory
Příspěvky: 11572
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

preotze su tvrde :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
mayo456
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Příspěvek od mayo456 »

nebolo by jednoduchsie kupit hotovy vyfuk jak sa trapit s tamtym? viem ze to zrovna najlacnejsie nie je ale podla toho obrazka mi tie vykony velmi realne nepripadaju
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
ladadriv3r
Příspěvky: 94
Registrován: čtv kvě 22, 2008 17:46
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ladadriv3r »

zdravim Vas! Potreboval by som nejaku jednoduchu upravu vyfuku nieco vyrobit doma....a menit zadny tlmic sa mi nezda rozumne...Chcel by som nieco aby to malo zvuk no zaroven aby to nerevalo ako besne a aby aj vykon bol optimalny....Motor mam 15tku v 2101 hlava znizena o 1,5mm...lestene sacie...ostra vacka 300°....co poviete na to keby som uplne vyrezal stredny diel vyfuku a nahradil ho nejakou rurou?...
ladadriv3r
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvek od peet2101 »

Pokud se nemýlím tak střední díl je rezonátor a ten podle doktora Marka vyrovnává tlaky př zavírání a otevírání ventilů. Takže by to chtělo v případě nahrazení trubkou aspoň nějakej sportovní rezonátor s větší průchodností.
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
ladadriv3r
Příspěvky: 94
Registrován: čtv kvě 22, 2008 17:46
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ladadriv3r »

ale wed tlaky pri otvarani a zatvarani ventilov robia setky tlmice nie?...kedze kazdy dava nejaky odpor vyfukovym plynom....si myslim ze ked ten jeden vyberem bude v pohode...ale oprav/te ma ak sa mylim necham si poradit...:))
ladadriv3r
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

dej pruchozí zadní tlumič...
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“