Stránka 3 z 79

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: ned srp 26, 2012 15:54
od mayo456
lenže jednoduchšie je mať technologicky otvor zospodu než z vrchu a potom musieť furt vyberať koberec z auta aby sa dostal k záslepke a nehovoriac o prerážaní smradu do interéru z toho Resistinu.

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: ned srp 26, 2012 16:25
od mceza
Navíc voda tam nateče vždy a otvorem dole vyteče spíš než horním.

Máte pravdu, musí se to předělat.

To auto nebude na běžné ježdění. Jen na projížďky, když bude hezky. Ale samozřejmě nechci, abych ho za rok musel zase otáčet na bok a dělat podobné (a asi větší) opravy.

Jasně, že nejlepší by bylo to komplet rozřezat a nahradit díly novými. Jsem i silně limitován financemi. Teď mu chci hlavně zpomalit korozi (každé auto stejně jednou shnije) a začít šetřit na pořádné opravy.

Příští týden budu řešit spodní prahy a spodky dveří. Ty už jsou silně podchyceny, takže ať to teď opravím jakkoli, tak to stejně časem zase začne hnít. Ale není v mých silách se teď pouštět do oprav stylu výměny plechů a podobně. Vzhledem k tomu, že si nemohu nic z toho udělat sám, peníze prostě hrajou hlavní roli.
Teď mi jde o to, dostat auto do stavu takového, že vydrží než bude dost peněz na zásadní a rozsáhlé opravy...

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: ned srp 26, 2012 16:41
od ger007
mayo456 píše:lenže jednoduchšie je mať technologicky otvor zospodu než z vrchu a potom musieť furt vyberať koberec z auta aby sa dostal k záslepke a nehovoriac o prerážaní smradu do interéru z toho Resistinu.


furt rozoberat koberec ?? to delas dutiny kazdy tyzden nebo co ? a stejne ten koberec musis minimlane odsunut aby si sa dostal do dutiny prahovej a hlavnej hokejky takze to je myslim uplne zajedno. a co sa smradu tyka, ked rezistin obschne tak to tak strasne nesmrdi nehovoriac o tom ze zaslepky sa daju kupit takze ani v tom by som problem nevidel

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: ned srp 26, 2012 16:48
od Křečík Barbuška
mayo456 píše:lenže jednoduchšie je mať technologicky otvor zospodu než z vrchu a potom musieť furt vyberať koberec z auta aby sa dostal k záslepke a nehovoriac o prerážaní smradu do interéru z toho Resistinu.


Hlavně jde o to aby měla kudy utíkat voda a větrat kondenzát, to máš se spodním otvorem pravdu. S tím pachem Rezistinu jsi ovšem poněkud mimo, jedna teoretická dírka z hora vedoucí do sekery ti nezamoří interiér vozidla ani z procenta tak jako vystříkané dveře, sloupky, prahy, dutina nad zadní nápravou, dutina lemu kapoty kufru a prostory mezi zadními blatníky a podběhy kol. Navíc Rezistin nesmrdí, ale voní.

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: ned srp 26, 2012 19:11
od mayo456
ger007: neviem jak ty ja dutiny robím každé dva roky a je rozdiel odohnúť koberec ako ho vyťahovať celý, plus dávať preč izoláciu kvôli jednej dierke, ktorá bola pôvodne na úplne inom mieste.
Koko-Loko: neviem jak tebe ale ja keď vystriekam dutiny tak potom vetrám auto aby mi to tam nesmrdelo. ono s tým smradom to dnu nie je až také strašné, ale napr. v kufri to smrdí oveľa viacej :D

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: pon srp 27, 2012 19:44
od mceza
Tak dneska šly dolů dveře a dělaly se i lemy. Ty jsou v pohodě, ale dveře jsou místy dost chycené. Nemám teď finance na kompletní výměnu a nástřik všech dveří, takže se to vybrousilo, natřelo odrezovačem, kvalitní základovkou a zítra bude nástřik. Nějakou dobu to vydrží a to už budu vědět, zda mám a chci vynaložit finance na výměnu dveří.

Naopak lemy a blatníky byly překvapivě až na spodek ve předu ve skvělém stavu. Ale zítra se to do nějaké rozumné výšky stříkne plasťákem.

A teď dotaz na majitele 2101 - koukal jsem, že na motoru mám vyraženo "21011", ale na štítku na karoserii je "ENGINE: 2101". Nebude s tím problém na technické? O víkendu kouknu do techničáku, co tam o motoru je, ale mám strach, že tam je 2101. Motor určitě nebyl nikdy měněn.

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: pon srp 27, 2012 21:39
od Křečík Barbuška
Nemáš spíše na mysli tuším 21011-1003015-10 z hlavy válců? Buď v klidu, to je označení unifikované hlavy použitelné pro vícero kubatur.

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: pon srp 27, 2012 21:44
od mceza
Ano, číslo je na hlavě. Tak to jsi mě uklidnil. Mě to bylo divný, že s tím nikdy nikde problém nebyl, motor je tam určitě původní.

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: pon srp 27, 2012 21:47
od MartasBrno
Typové číslo a seriové číslo určené k identifikaci je vyražené na nálitku s broušenou nebo spíš frézovanou plochou nad filtrem oleje. To co je na té hlavě si nevšímej, takových čísel po autě najdeš ještě dost - nejspíš na každém dílu kromě šroubků.

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: pon srp 27, 2012 21:50
od mceza
Copak to jsem si zvyk, že na každym kousku je Сделано в СССР a hromada čísel, ale tady jsem se lek.

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: sob zář 01, 2012 15:58
od mayo456
do 10/1973 sa dávala na motor VAZ 2101 hlava s označením 2101 so stupňom kompresie 8,8:1. Práve od 10/1973 sa dáva na všetky motory VAZ rovnaká hlava valcov so stupňom kopmpresie 8,5:1 s označením 21011 čiže nejde o žiadnu výmenu ale o sériovu montáž zvlášť u týchto už tzv. posledných 2101 s elektrikou a palubnou doskou zhodnou s VAZ 21011.

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: pon zář 03, 2012 18:15
od mceza
Dnes šel Vasil na kolébce ještě jednou nabok. Tentokrát jsme na to nebyli tři, ale dva. Ne, že by byl žigul nějakej lehkej, ale pár nadávek, trocha potu a šel nahoru i dolů bez problémů.

Dali jsme dohromady vejfuk. Střední díl se měnil za nový, zbytek byl v dobrém stavu. Akorát se to natřelo stříbřenkou.

Pak se dala nová zadní hadička od brzd.

Potom jsme žigula vrátili z kolébky zpět na kola. Odvzdušnili a zkontrolovali brzdy, připojili baterku a jelo se na menší testovací jízdu. Auto jezdí parádně. Jsem sice zvyklej na mnohem silnější, plné posilovačů, elektroniky a s předním nebo 4x4 náhonem, ale i tak je to paráda.

Jen se nám během oběda vybila baterka. Po proměření a kontrole, zda jsme něco nenechali zapnuté jsme zjistili, že na vině jsou nejspíš světýlka na osvětlení interiéru. Dle mého pozorování má vypínač asi jen dvě polohy - zapnuto a zapnuto při otevřených dveřích. A obě polohy jsou ve chvíli, kdy jsou dveře na druhé straně zahrady problém...

Dnes večer musím naštudovat, na co všechno jsou vlastně ty gombíky na přístrojovce. Je jich tam nějak moc :D

Obrázek

Obrázek

Taky dneska šly dveře do základu, během týdne se snad povedou zbrousit, pak zase základ a pak do barvy. Poslední věc, která chybí do STK.

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: pon zář 03, 2012 18:59
od Marťas
Po vsi jste jezdili tak, jak je auto na poslední fotce? :D
Ale myslím si, že baterku by přes oběd neměly vybít dvě 5W žárovičky.

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: pon zář 03, 2012 19:10
od mceza
Po vsi jste jezdili tak, jak je auto na poslední fotce? :D
Jasně, tobě tam snad něco chybí? :D

Jinak taky se mi to zdá hodně, ale změřili jsme dobíjení a všechno funguje, takže leda, že jsme tam nechali ještě něco.
No tohle je to poslední, co mě teď trápí :D Po odpojení těch žároviček jsem to asi za dvě hoďky zase startoval kvůli přeparkování a naskočilo to hned. Tak snad to bude ok.


(Pro vyvarování se případným problémům: tímto prohlašuji, že "jízdou po vsi" není v žádném případě myšlena jízda po pozemních komunikacích, či jiných místech, kde by tímto mohly být porušeny platné zákony Čr :P :lol: )

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: pon zář 03, 2012 20:05
od mayo456
svetlo interiéru má tri polohy. dole je zapnuté keď sa otvoria dvere, v strednej polohe je vypnuté aj pri otvorených dverách a v hornej by malo svietiť stále. podľa mňa by trebalo premerať alternátor alebo jednoducho mohla kľaknúť batérka. každopádne aj ke´d je batérka vybitá, Lada sa dá naštartovať aj kľukou takže no problem.