Stránka 2 z 3

Napsal: čtv led 13, 2011 22:49
od dvk
MartasBrno píše:Jsem zvědavý, kde má dvk chybku...
Tak chyba nalezena, měl jsem v autě namontovaný přístrojový štít z karburátorové verze. Tudíž otáčkoměr byl ok, ale s íčkem samozřejmě nefungoval. Sehnal jsem celý íčkový štít a protože ten můj má ale hezčí kontrolky, použil jsem jen otáčkoměr + ten odpor. Stále to nefungovalo, takže jsem v zoufalství zkoušel ledaco, pomohlo až připojit otáčkoměr natvrdo bez odporu. Uniká mi teda smysl toho odporu na íčku, ale všechno bez něj už dva měsíce normálně funguje :scratch: Pro ilustraci rozdíl střev, ten vpravo je íčkový.

Napsal: čtv led 13, 2011 22:54
od Maysner
Odpor u icka je pro pripojeni techto budiku na karburator
Ickovy budiky maji na otackomer dva piny. Jeden primo, druhej pres odpor

Napsal: pát led 14, 2011 00:00
od MartasBrno
Hmmmmm.
teď tam máš teda jaký otáčkoměr?
Jinak karbecový otáčkoměr jde upravit tak aby chodil i na íčku záměnou jediného kondíku, např.. Já to tak jednou dělal.

Napsal: pát led 14, 2011 12:27
od dvk
Maysner píše:Odpor u icka je pro pripojeni techto budiku na karburator
Ickovy budiky maji na otackomer dva piny. Jeden primo, druhej pres odpor
Ahá, už je mi to jasné, dík. Měl jsem v tom konektoru zpod palubky přehozený ten pin na otáčkoměr, takže jsem nevěděl kam vlastně původně přijde.

No hlavně že už mi to funguje, teď je tam íčkový otáčkoměr napojený napřímo. O té přestavbě jsem Marťasi právě četl a chtěl se do ní pustit, ale zhořel jsem na tom, že jsem zaboha nemohl stáhnout z osky rafičku abych to mohl rozebrat. Úplně rozbít jsem to nechtěl, tak jsem to nakonec vzdal a sehnal origo budík.

Napsal: úte úno 08, 2011 16:55
od astero
Na Nive mam ickovy otackomer, icko letelo na smetisko dejin (niesom autor upravy). Z otackomeru mi ostal vstup, reaguje na ukostrovanie, logicky ma napadlo pripojit na kontakt prerusovaca (v serii odpor a za nim nejaka ochranna dioda), no ukazuje 2nasobne otacky, co je vlastne logicke. Ale nenapada ma, ako tu frekvenciu rozumne podelit, pac to co je na kontakte po rozpojeni sa neodvazujem popisovat. Preto ma napada uprava otackomeru, budu tam asi nejake kalibracne trimre, neskusal toto niekto? Este by to slo na cidlo HU, ale to som nenasiel :(

Napsal: úte úno 08, 2011 16:57
od Luděk Ondrůch
Dej tam otáčkoměr z karburátorové 2107

Napsal: úte úno 08, 2011 17:02
od MartasBrno
Jo, buď tam dej otáčkoměr z karburátorovoé verze, nebo ten stávající rozeber a uprav. Seřízení stačit nebude, bude nutná nějaká úprava, minimálně nějaký předřadný odpor na vstup - neznám jeho zapojení. Je elektronika tvým koníčkem?

Napsal: stř úno 09, 2011 00:46
od astero
Ale ano, trochu sa v tom vrtam :twisted:
Chcel som to riesit jednoducho, to by bol ten delic dvoma, zapojeny mezi indu a otmer..
Az to kuchnem tak sem popisem upravu.

Napsal: stř úno 09, 2011 09:19
od Petr HC
astero píše:Ale ano, trochu sa v tom vrtam :twisted:
Chcel som to riesit jednoducho, to by bol ten delic dvoma, zapojeny mezi indu a otmer..
Az to kuchnem tak sem popisem upravu.
Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě ? Teď vážně - stačí změnit časovou konstantu RC v monostabilu. Ve schematu na předešlé stránce se to týká C= M33 - snížit na polovinu,(nejlépe dva stejné M33 do serie) doladit trimrem a je to.
Mrkni na : http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... ht=#220565

Napsal: stř úno 09, 2011 11:42
od astero
Ano, to by bolo elegantne, ale nejak ma zere to pripojenie na indu, jednak vzrasta rusenie a tie napatove spicky, no sodoma gomora.
Uz asi riesim hluposti, az to vychytam ozvem sa, zatial vdaka za podnety.

Napsal: stř úno 09, 2011 11:55
od MartasBrno
Anebo zkonfrontuj tvoje zapojení s tímto http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... ht=#241163 zapojením, případně se zapojením co dal Petr HC a vyrob tam kompromis, nebo původní karburátorovou verzi vstupního obvodu. Je to pár součástek za pár korun.

Jo a jak píšeš o té sodomě a gomoře, tak to chápu. To co leze tím drátem od indukčky pod palubku kulturního povozu nepatří. Pak by bylo řešení Oddělit ten vstupní obvod, nacpat ho k té indukčce a do otáčkoměru táhnout už odfiltrovaný průběh. Akorát se do něj nesmí po cestě nic chlupatého nabalit :wink:

Re: Otackomer 21044i

Napsal: stř srp 17, 2011 20:06
od Crocodile
mám taky problém s otáčkoměrem u mé 21044. Nefunguje, zkoušeli jsme i jiný otáčkoměr. Chyba by neměla bejt přímo v otáčkoměru, podle všeho do toho asi nejdou impulzy. Odkud jdou? od řidicí jednotky? jestli jo, může někdo poskytnout schéma řj?

Re: Otackomer 21044i

Napsal: stř srp 17, 2011 20:45
od Luděk Musil
Jiný otáčkoměr - pokud není pro íčko - nebude fungovat.
Momentálně Ti však nedokážu odpovědět, odkud bere impuls. Pokud najdu chvíli času - zjistím Ti to. L.

Re: Otackomer 21044i

Napsal: pát srp 19, 2011 18:49
od Crocodile
Takže otáčkoměr stále nefunguje. Našel jsem různá barevná schémata, je tam i vstřikovací soustava na íčku. Z otáčkoměru vede modrohnědý kabel, přes svorku se mění na bílý a vede k zapalovací jednotce nebo jakej je přesnej název v češtině (schémata jsou v ruštině). No a všechno jsme proměřili, takže kabely nejsou nikde přerušený a vedou až k otáčkoměru. Otáčkoměr je verze íčková, rozebraný vypadal v pořádku, takže se nejspíš v zapalovací jednotce neberou impulzy, který jdou do otáčkoměru. Asi časem začnu schánět novou.

Re: Otackomer 21044i

Napsal: pát srp 19, 2011 20:18
od Luděk Ondrůch
Zkontrolovals i napájecí kabely otáčkoměru ( myslím tím + a kostru)?