Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross
Moderátor: Moderátoři
Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross
Ako to bude s koroziou? Hlavne na zvaroch a nových dieloch
Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross
Na antikorozni ochranu jsem pes. Na mým autě nic korodovat nebude. V době první zmínky koroze na mém voze, budou vaše Vesty už dávno prohnilégrafi2 píše:Ako to bude s koroziou? Hlavne na zvaroch a nových dieloch
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- mceza
- Příspěvky: 2069
- Registrován: pon srp 13, 2012 20:41
- Bydliště: Mladá Boleslav/Kutná Hora/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross
Tak konecne jsi toto tema zalozil! Mluvils o tom uz tydny, ale plne chapu, ze pri tom mnozstvi prace a "zazitku", ktere ti tva Vesta nachystala nezbyla sila a cas
Jsem rad, ze i pres velice strastiplnou cestu (ja bych do toho fakt nesel) se to vse povedlo a asi nejvetsi vyzvavac oranzovych ziguliku na svete se k tomu svemu vysnenemu dostal.
Ja jsem mel veskere informace hezky z prvni ruky a mohl i malicko prilozit ruku k dilu. Kdyz mi Vasek par tydnu zpet zoufaly volal, ze potrebuje mou pomoc, nevahal jsem ani minutu - kdy sam velky Vasator ode me bude potrebovat pomoc s autem? Sice se nakonec ukazalo, ze by si mozna poradil i beze me, ale jednak jsem mu to urcite urychlil a zejmena poskytl potrebnou podporu, zejmena pri zapijeni vyreseni zavady.
Nejenom, ze to jezdi vlastni silou, ale dokonce to dojelo az do Pardubic. Sam jsem tomu neveril a musel se jet z Brna podivat. A fakt ze jo!
Zaverem nezbyva, nez poprat mnoho stastnych kilometru, bez nehod a at si auticko veskerou smulu vybralo na dlouhe roky dopredu. Tohle je opravdu tvrde vydreny prirustek automobiloveho parku.
Jsem rad, ze i pres velice strastiplnou cestu (ja bych do toho fakt nesel) se to vse povedlo a asi nejvetsi vyzvavac oranzovych ziguliku na svete se k tomu svemu vysnenemu dostal.
Ja jsem mel veskere informace hezky z prvni ruky a mohl i malicko prilozit ruku k dilu. Kdyz mi Vasek par tydnu zpet zoufaly volal, ze potrebuje mou pomoc, nevahal jsem ani minutu - kdy sam velky Vasator ode me bude potrebovat pomoc s autem? Sice se nakonec ukazalo, ze by si mozna poradil i beze me, ale jednak jsem mu to urcite urychlil a zejmena poskytl potrebnou podporu, zejmena pri zapijeni vyreseni zavady.
Nejenom, ze to jezdi vlastni silou, ale dokonce to dojelo az do Pardubic. Sam jsem tomu neveril a musel se jet z Brna podivat. A fakt ze jo!
Zaverem nezbyva, nez poprat mnoho stastnych kilometru, bez nehod a at si auticko veskerou smulu vybralo na dlouhe roky dopredu. Tohle je opravdu tvrde vydreny prirustek automobiloveho parku.
Zahraniční vůz po dědovi ВАЗ-2101 (1981)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...
Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...
Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross
Ano - Je to opravdu vydřený přírusrek do našeho LADA-klubu, já bych na to neměl, ale Vašek ano A jak psal o té korozi, tak ať mu za tu námahu dlouho slouží
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross
Ano, Martin byl jedním z článků, kteří mi pomohli dát Vestu dohromady. Naše debatování Mazda versus Vesta, či zprovozňování spojení s Corym a následné zapití, byl jeden z motorů, co mě hnal přes veškeré komplikace stále dál. Od minulého pátku "už" Vesta opět brázdí naše silnice. V pátek dopoledne jsem Vestu doskládal, v poledne přijela Vendy s holkama a ujala se pucování vozu. Už je z toho opět krásné, kompletní a čisté auto.
Prvotní pocity z jízdy: Vesta měla najeto 1.150km, následně víc jak rok v podstatě stála, díky čemuž se zalepili vstřikovače v otevřené poloze - viz. mé příspěvky v tématu "prepojenie počítačov". Minulý pátek, po dokončení Vesty, jsme nabalili rodinu a vyrazili do Pardubic. Po 10ti ujetých kilometrech na palubním počítadle svítila průměrná spotřeba 32l/100km. No hezké . Po cca 150ti km tam už bylo 10l/100km. Nyní má Vesta najetých 1.850km s průměrnou spotřebou 7,7l/100km a stále klesá. Ano, jezdím s ní opatrně, ale nebojím se motor vytočit k 6.000rpm. Navíc polovina kilometrů je najetých s naloženým autem.
Na podvozek si pomalu zvykám. Crosska je vysoká a k tomu všemu kombík s tuhou zadní nápravou. V zatáčkách je cítit, že má zadek tendenci se vozit. Těžká záď ho táhne ven. Podvozek je měkký. I tak to ale na silnici sedí hezky. Jsem zvyklý být s litrovou tříválcovou Corsou nejrychlejší na trase do/z práce, zatáčky mám načtené, nebrzdím, jen ubírám plyn. Na podvozek Vesty si tedy musím ještě zvyknout.
Motor je zatím ještě pěkně tupý. Chybí mu pružnost, ale to se dá u nového motoru očekávat. 1.8 parádně tahá od nízkých otáček (pod 2.000rpm to nepodtáčím), okolo 3000rpm v kopci není třeba podřazovat ani při pětce. Uvidíme jak se motor rozjede, zatím se chová jako taková tuctovka pro důchodce. Bude to chtít zásah Coryho . Zvuk motoru je hluboký, to je fajn. Při akceleraci ale začíná dunět, tak to zatím extra netrápím. Toto si sedne.
Vytknul bych tomu spojku, respektive záběr spojkového pedálu. Bere to na můj vkus moc nahoře, jako u Focusu. To budu muset přenastavit.
Ve spoustě témat zmiňovaný silentblok převodovky, je cítit i tady. Nebouchá, nevydává žádné zvuky, ale pohyby motoru při akceleraci či deceleraci jdou cítit na řadící páce.
Převodovka: s rozložením rychlostních stupňů jsem maximálně spokojen. K motoru 1.8 mi přijde ideální. U motoru 1.6 jsem s tím měl trošku problém, motor přecijen netáhnul v nízkých tak pěkně (opět porovnávám nezajetý motor). A opět, jako jiní, pomluvím zpracování. Mé citlivé ucho v určitých otáčkách slyší kvílení převodovky. Je neznatelné, ale je tam. Stejně tak jako na volnoběh u studené převodovky - po sešlápnutí spojky to ustane. Jak se zahřeje, tento zvuk zmizí.
Řízení je velmi citlivé, což mi ze začátku dělalo docela problém. Přecejen jak stále řídím starý vergle, jsem spíše zvyklý na zemědělské vůle. Řídí se to ale příjemně, volant se díky vykrojení parádně drží, vykrojení je přesně tam, kde jej potřebuji. Parkování s couvací kamerou je taky parádní.
Sedadla, mě osobně přijdou pohodlná, i když bych do nich potřeboval trošku přibrat (širší boční vedení). Ve většině moderních aut mě ze sedadel bolí záda, tady jsem ale spokojen. Jediné co bych tomu opravdu vytknul, je hlavová opěrka, která je ohnutá moc dopředu, což dost vadí. Ale tak nějak už jsem sklon nastavil, aby mě to vyloženě nesralo.
Celkově je ale rodinka spokojená. Vevnitř je parádního místa a s dvěma autosedačkama se dozadu vejde ještě i třetí člověk. U Crossky není třeba vůz na rozbité polňačce šetřit, projede všechno ... jen jsem chuděrku hned zaflákal bahnem
A nyní opět pár fotografií z opravy:
Prvotní pocity z jízdy: Vesta měla najeto 1.150km, následně víc jak rok v podstatě stála, díky čemuž se zalepili vstřikovače v otevřené poloze - viz. mé příspěvky v tématu "prepojenie počítačov". Minulý pátek, po dokončení Vesty, jsme nabalili rodinu a vyrazili do Pardubic. Po 10ti ujetých kilometrech na palubním počítadle svítila průměrná spotřeba 32l/100km. No hezké . Po cca 150ti km tam už bylo 10l/100km. Nyní má Vesta najetých 1.850km s průměrnou spotřebou 7,7l/100km a stále klesá. Ano, jezdím s ní opatrně, ale nebojím se motor vytočit k 6.000rpm. Navíc polovina kilometrů je najetých s naloženým autem.
Na podvozek si pomalu zvykám. Crosska je vysoká a k tomu všemu kombík s tuhou zadní nápravou. V zatáčkách je cítit, že má zadek tendenci se vozit. Těžká záď ho táhne ven. Podvozek je měkký. I tak to ale na silnici sedí hezky. Jsem zvyklý být s litrovou tříválcovou Corsou nejrychlejší na trase do/z práce, zatáčky mám načtené, nebrzdím, jen ubírám plyn. Na podvozek Vesty si tedy musím ještě zvyknout.
Motor je zatím ještě pěkně tupý. Chybí mu pružnost, ale to se dá u nového motoru očekávat. 1.8 parádně tahá od nízkých otáček (pod 2.000rpm to nepodtáčím), okolo 3000rpm v kopci není třeba podřazovat ani při pětce. Uvidíme jak se motor rozjede, zatím se chová jako taková tuctovka pro důchodce. Bude to chtít zásah Coryho . Zvuk motoru je hluboký, to je fajn. Při akceleraci ale začíná dunět, tak to zatím extra netrápím. Toto si sedne.
Vytknul bych tomu spojku, respektive záběr spojkového pedálu. Bere to na můj vkus moc nahoře, jako u Focusu. To budu muset přenastavit.
Ve spoustě témat zmiňovaný silentblok převodovky, je cítit i tady. Nebouchá, nevydává žádné zvuky, ale pohyby motoru při akceleraci či deceleraci jdou cítit na řadící páce.
Převodovka: s rozložením rychlostních stupňů jsem maximálně spokojen. K motoru 1.8 mi přijde ideální. U motoru 1.6 jsem s tím měl trošku problém, motor přecijen netáhnul v nízkých tak pěkně (opět porovnávám nezajetý motor). A opět, jako jiní, pomluvím zpracování. Mé citlivé ucho v určitých otáčkách slyší kvílení převodovky. Je neznatelné, ale je tam. Stejně tak jako na volnoběh u studené převodovky - po sešlápnutí spojky to ustane. Jak se zahřeje, tento zvuk zmizí.
Řízení je velmi citlivé, což mi ze začátku dělalo docela problém. Přecejen jak stále řídím starý vergle, jsem spíše zvyklý na zemědělské vůle. Řídí se to ale příjemně, volant se díky vykrojení parádně drží, vykrojení je přesně tam, kde jej potřebuji. Parkování s couvací kamerou je taky parádní.
Sedadla, mě osobně přijdou pohodlná, i když bych do nich potřeboval trošku přibrat (širší boční vedení). Ve většině moderních aut mě ze sedadel bolí záda, tady jsem ale spokojen. Jediné co bych tomu opravdu vytknul, je hlavová opěrka, která je ohnutá moc dopředu, což dost vadí. Ale tak nějak už jsem sklon nastavil, aby mě to vyloženě nesralo.
Celkově je ale rodinka spokojená. Vevnitř je parádního místa a s dvěma autosedačkama se dozadu vejde ještě i třetí člověk. U Crossky není třeba vůz na rozbité polňačce šetřit, projede všechno ... jen jsem chuděrku hned zaflákal bahnem
A nyní opět pár fotografií z opravy:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross
Vašátor, vieš sem prosím pridať aj fotku motorového priestoru?
Lada Vesta cross ICE 2018 čierna metalíza, Opel corsa 2005, Ford fusion 2010, Bronto 2019 maskáč.
Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross
Co přesně tě zajímá? Jinak dnešním dnem jsem pokořil 2.000km a spotřeba 7,6l.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross
Aké to má sanie.
Inak keď jazdíš po okreskach 90, tak tá spotreba je obvyklá.
Inak keď jazdíš po okreskach 90, tak tá spotreba je obvyklá.
Lada Vesta cross ICE 2018 čierna metalíza, Opel corsa 2005, Ford fusion 2010, Bronto 2019 maskáč.
Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross
90km/h po okreskách fakt nejezdím .Duko píše:Inak keď jazdíš po okreskach 90, tak tá spotreba je obvyklá.
Fotka motoru je v odkazovaném článku hned v mém prvním příspěvkuDuko píše:Vašátor, vieš sem prosím pridať aj fotku motorového priestoru?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10511
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross
Já se dnes kouknul na svou a 8500 a 8,2 . L.Vašátor píše:... dnešním dnem jsem pokořil 2.000km a spotřeba 7,6l.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- sickwokmove
- Příspěvky: 285
- Registrován: ned kvě 20, 2018 18:48
- Bydliště: Bratislava
Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross
24900km a krasnych 9.5 zo svetiel idem prvy, jazdim cez mesto a spotrebu neriesim. Je to najsmiesnejsi parameter. Ak nemas na palivo nemas si co kupovat auto... a tie rozpravky o 4.5litrovych spotrebach su tak pre fleetmanagerov vo firmach aby podpisovali velke odbery vozidiel. V praci mame niekolko fabii, takmer vsetky motorizacie co 3generacia mala. Po meste tie auta nemaju o nic lepsiu spotrebu. Mozno o liter ale su podstatne nizsie k vozovke a zaroven podstatne mensia kabina. 1.4tdi je jeden z najhorsich motorov ake som kedy pod kapotou zazil, horsi od neho je uz len 1.0mpi ktory je horsi ako 1.3mpi z felicie. Teraz ked citam, ze spotreba 1.8 a 1.6 je rovnaka placem este viac, ze nam ju sem nedoviezli...Ja som velmi snival o 1.8 idealne 2.0 alebo uplna bomba 2.5 litrovom R4...
Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross
Á tak ten link v prvom príspevku som prehliadol. Podľa toho, čo vidím, je tam rezonátor, ako v 1,6, takže to dunenie si nesadne. Ak Ti môžem poradiť, tak iba skús dať dole tú rúru medzi rezonátorom a filtrom a prevez sa na tom. Budeš prekvapený
Lada Vesta cross ICE 2018 čierna metalíza, Opel corsa 2005, Ford fusion 2010, Bronto 2019 maskáč.
Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross
Přiznám se, že údaj o spotřebě jsem tu napsal naprosto schválně. Nyní mám najeto 2.200km a na palubáku svítí 7,5l/100km . Schválně z toho důvodu, že tu v minulosti proběhli řeči o tom, jak bude motor 1.8 rozežraný. A hle, on není. Jasně, teď bychom tu mohli debatovat o tom jak kdo jezdí rychle a kdo první startuje z křižovatky, kdo jezdí jako důchodce a kdo předjíždí supersporty. Já nejsem ani jedno. Mám rád plynulou jízdu, nejezdím brzda/plyn, ale rozhodně nejezdím pomalu a lehounce. Štvou mě brzdy provozu, když to jde, předjíždím. Bohužel to v tomto provozu moc nejde. Motor 1.8 chce jet a já mu to rád dopřeju. Když je potřeba předjet, podržím tam trojku klidně až k 6.000rpm. Na druhou stranu, motor v záběhu šetřím a plynový pedál nesešlapávám do podlahy - přidávám plynule, aby šel motor lehce. Co se týče trasy, z 80% to mám najeto mimo město, ale v provozu (paradoxně mi spotřeba klesá i ve městě). A zároveň tak ze 60% byl vůz naložen rodinou (2x dospělý, 2x děti, plný kufr).
Hodně se zde na foru také probíral silentblok převodovky a jeho klepání. Tak u mě vydržel bez klepání přesně 2.150km. Až někdy bude čas, vytuním ho ve stylu Vesty sport.
Luďku, ty máš těch 8,2 v LPG, že. Jak jsi spokojen s LPG od Landirenzo?
A pokračuji v příběhu opravy mé Vesty. Vzhledem k tomu, že mým největším strašákem je koroze, rozhodl jsem se před samotným složením vozu jej ještě více rozložit a udělat pořádný nástřik podvozku a dutin. Výztuhy nárazníků šli dolů, různé bandasky, svazky elektroinstalace, výfuk, hliníkové plechy výfuku ... všechno šlo dolů, abych to zbytečně nezasvinil. Zároveň jsem si nachystal plastové podběhy a po nastříkání podvozku je tam pěkně namontoval . Nejsem spotřební člověk, nehodlám Vestu po 5ti letech vyměnit za něco jiného. Dosavadní vozidlo máme doma 22 let, slouží bez jediného problému. Doufám, že i Vesta bude dlouho spolehlivě sloužit.
Hodně se zde na foru také probíral silentblok převodovky a jeho klepání. Tak u mě vydržel bez klepání přesně 2.150km. Až někdy bude čas, vytuním ho ve stylu Vesty sport.
Luďku, ty máš těch 8,2 v LPG, že. Jak jsi spokojen s LPG od Landirenzo?
A pokračuji v příběhu opravy mé Vesty. Vzhledem k tomu, že mým největším strašákem je koroze, rozhodl jsem se před samotným složením vozu jej ještě více rozložit a udělat pořádný nástřik podvozku a dutin. Výztuhy nárazníků šli dolů, různé bandasky, svazky elektroinstalace, výfuk, hliníkové plechy výfuku ... všechno šlo dolů, abych to zbytečně nezasvinil. Zároveň jsem si nachystal plastové podběhy a po nastříkání podvozku je tam pěkně namontoval . Nejsem spotřební člověk, nehodlám Vestu po 5ti letech vyměnit za něco jiného. Dosavadní vozidlo máme doma 22 let, slouží bez jediného problému. Doufám, že i Vesta bude dlouho spolehlivě sloužit.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross
Určitě mám v plánu na tom zapracovat. Líbil by se mi filtr ze Sportky a jsem zvědavý na Georgiuse na brzdě. Už aby zveřejnil video . Zároveň tento motor potřebuje Coryho jako sůlDuko píše:Á tak ten link v prvom príspevku som prehliadol. Podľa toho, čo vidím, je tam rezonátor, ako v 1,6, takže to dunenie si nesadne. Ak Ti môžem poradiť, tak iba skús dať dole tú rúru medzi rezonátorom a filtrom a prevez sa na tom. Budeš prekvapený
Apropo, jedeme na Bukovou. Bude tam ještě nějaká Vesta?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross
Pockaj aspon 10-15tkm,on sa rozbehne. Cory nezaskodi.