Porucha zapalování-Kalina 1119
Moderátor: Moderátoři
Porucha zapalování-Kalina 1119
Nemá prosím někdo zkušenost s takovouto poruchou?
Nezapalují dva válce- 1. a 4. (Motor jede na dva válce.) Svíčky nové, vysokonapěťové kabely nové, blok zapalování nový. Prověřeno kabelové propojení mezi řídící jednotkou a blokem zapalování. Je v pořádku. Při zapnutém zapalování, je na středním vodiči, v konektoru bloku zapalování, napětí 12 V.
Odpojená řídící jednotka má na výstupech do bloku zapalování, rozdílný odpor na jednotlivých konektorech. Myslím, že se jedná o poruchu řídící jednotky. Také do ní zatékalo. Je možné řídící jednotku vyměnit-kus za kus? Nebo je potřeba nějaký speciální postup?
Nezapalují dva válce- 1. a 4. (Motor jede na dva válce.) Svíčky nové, vysokonapěťové kabely nové, blok zapalování nový. Prověřeno kabelové propojení mezi řídící jednotkou a blokem zapalování. Je v pořádku. Při zapnutém zapalování, je na středním vodiči, v konektoru bloku zapalování, napětí 12 V.
Odpojená řídící jednotka má na výstupech do bloku zapalování, rozdílný odpor na jednotlivých konektorech. Myslím, že se jedná o poruchu řídící jednotky. Také do ní zatékalo. Je možné řídící jednotku vyměnit-kus za kus? Nebo je potřeba nějaký speciální postup?
Re: Porucha zapalování-Kalina 1119
Pravdepodobne odpaleny tranzistor, ktory syti cievku. Da sa to aj vymenit, ak je problem iba v nom. RJ sa da vymenit kus za kus, len bude probem s immobilizerom, ak zozenies pouzitu RJ.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Porucha zapalování-Kalina 1119
Myslím si to stejné. Když budu mít novou řídící jednotku, dá se to vyměnit kus za kus? Není třeba to nějak skloubit s imobilizérem?
Děkuji
Děkuji
Re: Porucha zapalování-Kalina 1119
Ak budes mat uplne novu, tak na nej je imobilizer neaktivovany. Takze jazdit to bude. No mozes ho nakodovat za pomoci servisneho kluca.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Porucha zapalování-Kalina 1119
Měl jsem stejnou závadu, byla způsobena zatečením chladící kapaliny do ř.j. Pomohlo rozebrání ř.j. vysušení a očištění plošného spoje okolo spínacích tranzistorů. Od té doby ř.j. funguje už dva roky bez závad.
VAZ 1117
Re: Porucha zapalování-Kalina 1119
Děkuji za radu. Stalo se přesně toto. Jak jsi to čistil? Všude se píše:"nedotýkat se ani pohledem". Na desce jsou dvě válcovité součástky. To jsou ty spínací tranzistory?
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Porucha zapalování-Kalina 1119
Čistil jsem to uchošťourem namočeným v lihu. Spínací tranzistory jsou čtvercové součástky asi 10 x 10 mm velké na pravé straně při pohledu ze strany součástek konektorem nahoru. Válcovité součástky budou nejspíš kondenzátory.
VAZ 1117
Re: Porucha zapalování-Kalina 1119
Vím o nich. Tak jdu do toho. Pokazit už není co. Zatím dík za pomoc.
Re: Porucha zapalování-Kalina 1119
Tak vážení kamarádi s Ladou. Zázraky se dějí! Čistil jsem desku řídící jednotky lihem a na druhý pokus se to povedlo. Auto jezdí a na všechny čtyři válce. Nádherně to táhne. Je neuvěřitelné, co ta řídící jednotka vydrží.
Ještě jeden problém mám. Při zahřátém motoru, je to nestabilní ve volnoběžných otáčkách. Otáčky kolísají. Při jízdě se někdy stane, že mám jako tempomat. Motor jde neochotně na nižší otáčky. Klapka vzduchu se normálně uzavírá a ani bovden nijak nedrhne. První, co mě napadlo, tak regulátor volnoběhu. Měřil jsem odpor cívek. Na obou stejný, 52 ohm. Přikládal jsem na cívky napětí, kuželka sebou sice cukla, ale že by měnila viditelně polohu, tak to se mi vůbec nezdálo. Nevíte, jak toto má pracovat? Díky za rady.
Ještě jeden problém mám. Při zahřátém motoru, je to nestabilní ve volnoběžných otáčkách. Otáčky kolísají. Při jízdě se někdy stane, že mám jako tempomat. Motor jde neochotně na nižší otáčky. Klapka vzduchu se normálně uzavírá a ani bovden nijak nedrhne. První, co mě napadlo, tak regulátor volnoběhu. Měřil jsem odpor cívek. Na obou stejný, 52 ohm. Přikládal jsem na cívky napětí, kuželka sebou sice cukla, ale že by měnila viditelně polohu, tak to se mi vůbec nezdálo. Nevíte, jak toto má pracovat? Díky za rady.
Re: Porucha zapalování-Kalina 1119
První, co mě napadlo, tak regulátor volnoběhu. Měřil jsem odpor cívek. Na obou stejný, 52 ohm. Přikládal jsem na cívky napětí, kuželka sebou sice cukla, ale že by měnila viditelně polohu, tak to se mi vůbec nezdálo. Nevíte, jak toto má pracovat? Díky za rady.
Je to krokový motor a ten polohu měnit jen tak přiložením napětí nebude . Musí se měnit polarita a pořadí cívek .
Při zapnutí zapalování by motorek (pokud není mechanicky poškozen) měl měnit polohu dle teploty motoru ("zaparkovat" a pak nastavit vůli) .
Je to krokový motor a ten polohu měnit jen tak přiložením napětí nebude . Musí se měnit polarita a pořadí cívek .
Při zapnutí zapalování by motorek (pokud není mechanicky poškozen) měl měnit polohu dle teploty motoru ("zaparkovat" a pak nastavit vůli) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Re: Porucha zapalování-Kalina 1119
Viz též: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach str. 24
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: Porucha zapalování-Kalina 1119
Aha, tak krokový motor. Jestli ti Sašo dobře rozumím, tak vymontovaný a připojený regulátor, dostane při zapnutí zapalování impulzy, které jej přestaví do nějaké výchozí polohy a poté do nějaké pracovní polohy? Jak to pozná tu pracovní polohu? Nemůže dojít k tak velkému vysunutí kuželky, že to nepůjde zpětně zamontovat? Jsou ty pohyby viditelné?Saša píše:První, co mě napadlo, tak regulátor volnoběhu. Měřil jsem odpor cívek. Na obou stejný, 52 ohm. Přikládal jsem na cívky napětí, kuželka sebou sice cukla, ale že by měnila viditelně polohu, tak to se mi vůbec nezdálo. Nevíte, jak toto má pracovat? Díky za rady.
Je to krokový motor a ten polohu měnit jen tak přiložením napětí nebude . Musí se měnit polarita a pořadí cívek .
Při zapnutí zapalování by motorek (pokud není mechanicky poškozen) měl měnit polohu dle teploty motoru ("zaparkovat" a pak nastavit vůli) .
Díky za odpověď.
Re: Porucha zapalování-Kalina 1119
Nejjednodušší řešení je zapnout do jednoho vinutí krokového motorku střídavé napětí 12 - 20 V (co nejkratší dobu - max.10 sec.) a tahem za hlavičku kuželky vysunout závitovou jehlu ven. Pozor !!! přitom může "vystřelit"pružina vracející jehlu do výchozí polohy. Poté očistit technickým benzinem závit jehly , osazení na kuželce a vnitřní protikus v komoře škrtící klapky (nellépe "uchošťouchem" namočeným v benzinu). Zkontrolovat, příp. upravit závěrné závity pružiny ,nasadit jehlu na okraj vodící drážky a opět při napětí na vinutí zasunout jehlu až na doraz zpět a zamontovat.Josef12 píše:Aha, tak krokový motor. Jestli ti Sašo dobře rozumím, tak vymontovaný a připojený regulátor, dostane při zapnutí zapalování impulzy, které jej přestaví do nějaké výchozí polohy a poté do nějaké pracovní polohy? Jak to pozná tu pracovní polohu? Nemůže dojít k tak velkému vysunutí kuželky, že to nepůjde zpětně zamontovat? Jsou ty pohyby viditelné?Saša píše:První, co mě napadlo, tak regulátor volnoběhu. Měřil jsem odpor cívek. Na obou stejný, 52 ohm. Přikládal jsem na cívky napětí, kuželka sebou sice cukla, ale že by měnila viditelně polohu, tak to se mi vůbec nezdálo. Nevíte, jak toto má pracovat? Díky za rady.
Je to krokový motor a ten polohu měnit jen tak přiložením napětí nebude . Musí se měnit polarita a pořadí cívek .
Při zapnutí zapalování by motorek (pokud není mechanicky poškozen) měl měnit polohu dle teploty motoru ("zaparkovat" a pak nastavit vůli) .
Díky za odpověď.
P.S. Tu pracovní polohu servo nastaví podle informace z řídící jednotky, ale při drhnutí nebo zasekávání jehly nepozná správnou polohu /není zde zpětná vazba) . Objeví se pouze chybový kód bohatá nebo chudá směs a motor se buď točí zvýšenými otáčkami nebo zháší při ubrání plynu.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: Porucha zapalování-Kalina 1119
Tak přátele, krokový motor, regulátor volnoběhu, jsem nakonec koupil nový. Nestabilita otáček volnoběhu však trvala. Nahoru, dolů. Mírně jsem pootevřel sací klapku vzduchu a je to v pořádku. Najednou to regulátor zvládá. Volnoběžné otáčky bez problému drží, někde na 900 ot./min. Je to zcela stabilní. Tak že, čištěním řídící jednotky lihem a tímto opatřením jsem se zbavil problémů, která ani servis nedokázal řešit. Auto perfektně jezdí a spotřeba šla na 6,1.
Díky vám všem.
Díky vám všem.
Re: Porucha zapalování-Kalina 1119
Tak tomu říkám vítězství ducha nad hmotou
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-nyní
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Lada 21113(2001) 2008-nyní
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto