Problém s ventilací/topením
Moderátor: Moderátoři
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Petr HC má pravdu.Příčina toho,že muï to občas topí na plný koule,i když je nastavená teplota na minimum,je to,že mi blbne ten bazmek nad hlavou,tzn. to teplotní čidlo.Zjistil jsem to tak,že když mi topení jelo na plnej céres přesto že nemělo,tak jsem za jízdy nejdřív do toho párkrát bouchnul pěstí a najednou začal foukat studenej vzduch. Teď už do toho nebouchám,pouze to za jízdy vyndám,fouknu do toho,prokroutim kabely a zandám zpět.A to funguje.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Opraveno výměnou motorku, vadnej motorek sem následně rozebral, uvnitř jsem přiletoval upadlej drátek od motorku, takže zase funguje, kdyby ho někdo potřeboval, je k dispozici.
Pro zajímavost, odporová dráha z krajní do krajní polohy chodí přibližně od 1,5 do 6 kΩ.
Pro zajímavost, odporová dráha z krajní do krajní polohy chodí přibližně od 1,5 do 6 kΩ.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- mirozv
- Příspěvky: 959
- Registrován: úte kvě 11, 2010 20:45
- Bydliště: okr. Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
Želvo, ako si sa k tomu zázraku dostal? Vyberal si kúrenie, alebo konzolu pedálov? Budem sa tiež musieť na to čudo pozrieť. Blbne mi snímanie polohy klapky. Asi je už vydratá odporová dráha. Keď meriam odpor, tak mi skáče medzi cca 1kOhm a nekonečnom. Horší prístup k tomu už Ivan Ivanovič vymyslieť nemohol.
Z vnějšku klasicky stěrače a plast pod čelním sklem, koberec za motorem sundavat třeba není (samozřejmě až na vruty co ho drží k plastu pod sklem).
Potom záleží co tam uvidíš (jak máš starý auto), ten starší motorek (kovovej váleček - někde na předchozích stranách to je na obrázcích) je jakoby zeshora topení a s notným sebezapřením asi jde vyndat bez další demontáže.
Pokud tam budeš mít ten novější (černá krabička) jako já, tak se musí vyndat posilovač s konzolou a pedálem (HBV stačí odšroubovat od posilovače a odehnout opatrně na trubkách).
Ke konektorů motorku se dá dostat bez jeho demontáže, takže diagnostika je možná jen po sundání toho plastu. Na klapky, kterýma motorek hejbá je vidět po demontáži středovejch ofuků. Rozebírat topení nemá smysl, to nikam nevede (vyzkoušeno).
To jakej máš motorek se dá orientačně poznat i sluchem, když s vypnutým motorema zaplým zapalováním po hejbání kolečkem teploty slyšíš vrčení (ale pozor, ne vrčení stropního čidla), tak máš nejspíš ten váleček, když nic neslyšíš tak spíš tu krabičku (nebo to nefunguje ).
Jinak závada může bejt ještě i v rozlámaným unašeči na klapkách, to pak je větší sranda.
Potom záleží co tam uvidíš (jak máš starý auto), ten starší motorek (kovovej váleček - někde na předchozích stranách to je na obrázcích) je jakoby zeshora topení a s notným sebezapřením asi jde vyndat bez další demontáže.
Pokud tam budeš mít ten novější (černá krabička) jako já, tak se musí vyndat posilovač s konzolou a pedálem (HBV stačí odšroubovat od posilovače a odehnout opatrně na trubkách).
Ke konektorů motorku se dá dostat bez jeho demontáže, takže diagnostika je možná jen po sundání toho plastu. Na klapky, kterýma motorek hejbá je vidět po demontáži středovejch ofuků. Rozebírat topení nemá smysl, to nikam nevede (vyzkoušeno).
To jakej máš motorek se dá orientačně poznat i sluchem, když s vypnutým motorema zaplým zapalováním po hejbání kolečkem teploty slyšíš vrčení (ale pozor, ne vrčení stropního čidla), tak máš nejspíš ten váleček, když nic neslyšíš tak spíš tu krabičku (nebo to nefunguje ).
Jinak závada může bejt ještě i v rozlámaným unašeči na klapkách, to pak je větší sranda.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- mirozv
- Příspěvky: 959
- Registrován: úte kvě 11, 2010 20:45
- Bydliště: okr. Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
Práve už mám ten novší typ, tú "čiernu skrinku". Vybrať ten starší typ myslím nie je až taký. problém Čidlo vnútornej teploty funguje. Keď otáčam kolieskom teploty, tak mám pocit, že otáča klapku iba jedným smerom, že to stále kúri. Keď meriam odpor toho snímania polohy tak niekedy meriam nekonečno a keď popritláčam na to sečrvo, tak meriam hodnotu medi 1k až cca 5k podľa natočenia. Keď bude trošku času, tak sa na to skúsim mrknúť. Inak podarilo sa mi niekde vyhrabať popis konektorov riadenia kúrenia.
Jo ty hodnoty odporu odpovídají tomu co jsem naměřil já o pár příspěvků výš. Uvnitř je na plošňáku odporová dráha a kontaktní dráha, obě propojuje takovej jezdící kontakt na páčce (kterou pohání motorek), podle toho co popisuješ možná bude stačit to jen napružit.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Minule som to opravoval na ocovom aute podla toho http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... telya.html je to skoro to iste len on uz mal novšie ale pohode navod dost pomohol.. Vtedy mu to stale topilo nedalo sa vypnut raz sa dajak preplo kuse chlad isiel nakoniec sa to rozobralo a zistilo sa ze polarita bola uplne naopak napojena takze to nemohlo ani od nova fungovat poriadne
- mirozv
- Příspěvky: 959
- Registrován: úte kvě 11, 2010 20:45
- Bydliště: okr. Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
Tá demontáž HBV a konzoly s posilňovačom je asi najschodnejšie riešenie. Ako vyzerá ten bazmek zvnútra viem. Dával som sem foto na predchádzajúcej stránke. Konštrukcia tých kefiek, čo chodia po odporovej dáhe nie je nič moc. Neviem, ako to bolo v tom tvojom, ale v tom, čo som mal rozobratý jen to len taká zmes natvarovaných drôtikov. Niečo také ako v potenciometri by bolo lepšie.
Ahoj, máte někdo zkušenosti kolik stojí ten modul teplotního čidla. Aktuálně mi topení funguje jen na dvě polohy: na plno topí nebo jen naplno chladí. Modulem ovládání to není - mám dva funkční a u obou to nefunguje stejně (jeden je s digitálním displejem a v automatickém režimu ukazuje hlášku Error). Rozebral jsem tu krabičku teplotního čidla - ventilátor se netočí a je asi zavařený... asi to nebude opravitelnéradek mb píše:Petr HC má pravdu.Příčina toho,že muï to občas topí na plný koule,i když je nastavená teplota na minimum,je to,že mi blbne ten bazmek nad hlavou,tzn. to teplotní čidlo.Zjistil jsem to tak,že když mi topení jelo na plnej céres přesto že nemělo,tak jsem za jízdy nejdřív do toho párkrát bouchnul pěstí a najednou začal foukat studenej vzduch. Teď už do toho nebouchám,pouze to za jízdy vyndám,fouknu do toho,prokroutim kabely a zandám zpět.A to funguje.
díky
Jakub
- mirozv
- Příspěvky: 959
- Registrován: úte kvě 11, 2010 20:45
- Bydliště: okr. Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
Skúsi by som ešte takúto vec. Vylúpol by som RJ kúrenia z palubovkym vytiahol by som ten 13 pinový konektor a zmeral by som odpor na svorkách 1, 4 a 3,5 1,4 by mal byť snímaš polohy klapky a 3,5 odpor z toho čuda nad hlavou. Krúti sa ventilátor v snímači nad hlavou? Inak mne ho vypína, keď natočím regulátor teploty do červeného poľa. eby som skúsil namiesto snímača vnútornej teploty pripojiť potenciometer cca 4k7 a pri zapnutom zapaľovaní a vypnutom ventilátore kúrenia tým potenciometrom točiť. Malo by byť počuť to servo natočenia klapky, ako pracuje.
Ano jeden kus máme na skladě, nicméně si nejsem jist, jestli bude pasovat do Jakubova topení, páč má celkem "novej kočár" Ale v případě zájmu možno vyzvednout v týdnu v PE. CEntrální sklad dílů mám přeplněn, začínám konkurovat Mělníku.zelvotron píše:a mistr Plavec bude mít asi taky nějaký kusy skladem.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Je tady řeč o tom válečku- servomotorku, co natáčí klapku?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch