Východ vs. Západ
Moderátor: Moderátoři
To je iba Keynesovo chapanie ekonomiky, ale vidim, ze slangovo sa to vola inakSid píše:Keď vy podnikatelia uznávate takéto hodnoty tak sa nedivte, že vás každý nenávidí a každý na vás nadáva, že ste kurvy zlodejské.Acibuk píše:
, vláda i pravicových stran, kapitalismus, hodnocení jedince jako tržní jednotky a jakási úroveň služeb
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Hmm, je to tu jak v celé české společnosti - modernisti pořád omílají ta svá moudra o pokroku (kterej bohužel nezadržíš) , a tak nějak nejsou schopni vnímat důvody nás ladistů-srdcařů. Lada je z mnoha důvodů skutečným fenoménem dobové techniky, ne dobového politického systému. A to je právě ten kámen úrazu, že někteří zabejčení jedinci zde neustále směšují dobu vzniku a tehdejší politický systém. Nechci tady dál rýpat, ale jsem zvědav, co po tom dnešním systému zbyde za dalších 30-40 let (a stačí zůstat jen u těch dnes moderních aut).
Pokud někdo nemá lady rád resp.jimi pohrdá (asi tedy pohrdá i jejich řidiči), ať sem prostě nechodí a zbytečně neopruzuje. Neuctíváme starý režim, podobně jako veteránisti, co zbožňují třeba VW Kübelwagen, tím nevelebí nacismus. My si tady skromně vystačíme, a budeme s humorným nadhledem dobromyslně plácat o našich mazlících i o věcech okolo. A všichni víme, co máme - i 30-40 let stará auta - tedy veterány. Nemáme ambice rovnat se moderním automobilům ani rychlostí, ani technikou, ani pohodlím. Víme, že půlstoletí je hrozný rozdíl v technice. Ale své stroje milujeme, a když ne, tak nám alespoň dělají radost každý den. Svou nezničitelností, spolehlivostí, nenáročností, jednoduchostí oprav. U tohoto auta se člověk ještě může plně realizovat - jak při řízení, které vyžaduje trochu umu a moc toho neodpustí, tak při tom hrabání se ve starém vozítku. Pro nás starší je v tom navíc i kus nostalgie (ti mladší to pochopí, až taky zestárnou). Pak ať se nám nikdo nediví, že, tak jako spousta zarytých veteránistů i jiných značek, máme jistou nedůvěru (mnohdy zkušenostmi oprávněnou) a kritický pohled na převratné novinky či mnohé pro život zbytečné vynalezenosti. Je to svébytný, nekonformní a nemasový(!) úhel pohledu na svět okolo nás, a chápu, že pro někoho svou kritičností až tak nějak dráždící. Asi proto, že si dotyční posměváčci nejsou svými novými, opět nezvratnými a jedinými přípustnými pravdami ve skutečnosti až tak moc jisti. A tak si vypomáhají nefér útoky, počínaje našimi vazy a konče osočováním nás. Je to zbytečné. My máme naše lady prostě rádi, rádi se setkáváme, plkáme a nikoho nenutíme, aby se k nám přidával, či zůstával, pokud nějak "prohlédl" a zjistil, že se hluboce, ale hluboce mýlil. Asi podobně, jako v době "normalizace". Tohle bylo ode mne trochu pod pás, ale nešť! Jinak chápu, že pro někoho byla lada třeba "jen" jeho prvním autem tak nějak z nevyhnutnosti. Jsem však přesvědčen, že se tohle auto na něm stejně, alespoň trošku, podepsalo.
Několik kolegů to tady vystihlo ve svých příspěvcích velmi dobře - Drobek, Teepee, Tom dvk, Cooper nebo Petr HC a vintera. A to jsou prosím lidé různého věku, vzdělání i povolání. A nic z toho nás tu nerozděluje. Takže kdo námi či ladou opovrhuje, ať se od nás klidně odvrátí, a vychvaluje si (jejich slovy) jiné staré plečky, šroty a krámy na příslušných jinoznačkových fórech.
Nevím, jesli jsem napsal vše, co jsem měl na srdci. Ale ještě než půjdu , , a , tak si dovolím hned v následujícím příspěvku ocitovat člověka, který to tu napsal z nás snad nejlíp. Čtěte prosím pozorně.
Pokud někdo nemá lady rád resp.jimi pohrdá (asi tedy pohrdá i jejich řidiči), ať sem prostě nechodí a zbytečně neopruzuje. Neuctíváme starý režim, podobně jako veteránisti, co zbožňují třeba VW Kübelwagen, tím nevelebí nacismus. My si tady skromně vystačíme, a budeme s humorným nadhledem dobromyslně plácat o našich mazlících i o věcech okolo. A všichni víme, co máme - i 30-40 let stará auta - tedy veterány. Nemáme ambice rovnat se moderním automobilům ani rychlostí, ani technikou, ani pohodlím. Víme, že půlstoletí je hrozný rozdíl v technice. Ale své stroje milujeme, a když ne, tak nám alespoň dělají radost každý den. Svou nezničitelností, spolehlivostí, nenáročností, jednoduchostí oprav. U tohoto auta se člověk ještě může plně realizovat - jak při řízení, které vyžaduje trochu umu a moc toho neodpustí, tak při tom hrabání se ve starém vozítku. Pro nás starší je v tom navíc i kus nostalgie (ti mladší to pochopí, až taky zestárnou). Pak ať se nám nikdo nediví, že, tak jako spousta zarytých veteránistů i jiných značek, máme jistou nedůvěru (mnohdy zkušenostmi oprávněnou) a kritický pohled na převratné novinky či mnohé pro život zbytečné vynalezenosti. Je to svébytný, nekonformní a nemasový(!) úhel pohledu na svět okolo nás, a chápu, že pro někoho svou kritičností až tak nějak dráždící. Asi proto, že si dotyční posměváčci nejsou svými novými, opět nezvratnými a jedinými přípustnými pravdami ve skutečnosti až tak moc jisti. A tak si vypomáhají nefér útoky, počínaje našimi vazy a konče osočováním nás. Je to zbytečné. My máme naše lady prostě rádi, rádi se setkáváme, plkáme a nikoho nenutíme, aby se k nám přidával, či zůstával, pokud nějak "prohlédl" a zjistil, že se hluboce, ale hluboce mýlil. Asi podobně, jako v době "normalizace". Tohle bylo ode mne trochu pod pás, ale nešť! Jinak chápu, že pro někoho byla lada třeba "jen" jeho prvním autem tak nějak z nevyhnutnosti. Jsem však přesvědčen, že se tohle auto na něm stejně, alespoň trošku, podepsalo.
Několik kolegů to tady vystihlo ve svých příspěvcích velmi dobře - Drobek, Teepee, Tom dvk, Cooper nebo Petr HC a vintera. A to jsou prosím lidé různého věku, vzdělání i povolání. A nic z toho nás tu nerozděluje. Takže kdo námi či ladou opovrhuje, ať se od nás klidně odvrátí, a vychvaluje si (jejich slovy) jiné staré plečky, šroty a krámy na příslušných jinoznačkových fórech.
Nevím, jesli jsem napsal vše, co jsem měl na srdci. Ale ještě než půjdu , , a , tak si dovolím hned v následujícím příspěvku ocitovat člověka, který to tu napsal z nás snad nejlíp. Čtěte prosím pozorně.
Vintera napsal: "Asi všichni vědí (a těm co to nevědí) lada (žigul) je licenčně vyráběný italský fiat 124, dokonce zvoleným autem roku a dovedeným na východě, v té době největší a nejmodernější nové automobilce na světě, k dokonalosti při zachování všech jeho předností, tedy nikoli ruský krám ve kterém se kdosi deset let hrabal.
Skutečnost, že si tehdy SSSR vybral pro motorizaci svého imperia právě toto auto z mnoha nabídek předhánivších se ostatních automobilek nebylo samo sebou. Již počet vyrobených aut a délka výroby o něčem svedčí.
Myslím, že majitelé si tato auta pořizovali pro jejich nespornou kvalitu a užitnou hodnotu, která i po dvaceti třiceti letech nemá mezi stejně starými ojetinami konkurenci.
A to, že byl tento fiat vyráběn s veškerou pečlivostí a dokonce v lepší kvalitě než origál, potvrdili nejen zástupci firmy fiat, ele i motoristé. Po pádu Kremlu se již projevily právě ty nectnosti, kdy kvalita výroby a zpracování se chtěly přiblížit západnímu stylu a nakonec jej i v mnoha směrech předběhly ke škodě věci (auta).
Běh času a technický pokrok se nedá zastavit, četl jsem zde z fora již velmi mnoho, a nevšiml jsem si, že by někdo chtěl vrátit motorizaci o 40 let nazpátek. To, že někdo oceňuje kvalitu již historického modelu, který případně i vlastní neznamená, že jej fanaticky obhajuje a ostatním svůj názor násilím vnucuje.
Někdo má rád holky, jiný zase vdolky. A kdo může, miluje oboje, a nemá problém".
Skutečnost, že si tehdy SSSR vybral pro motorizaci svého imperia právě toto auto z mnoha nabídek předhánivších se ostatních automobilek nebylo samo sebou. Již počet vyrobených aut a délka výroby o něčem svedčí.
Myslím, že majitelé si tato auta pořizovali pro jejich nespornou kvalitu a užitnou hodnotu, která i po dvaceti třiceti letech nemá mezi stejně starými ojetinami konkurenci.
A to, že byl tento fiat vyráběn s veškerou pečlivostí a dokonce v lepší kvalitě než origál, potvrdili nejen zástupci firmy fiat, ele i motoristé. Po pádu Kremlu se již projevily právě ty nectnosti, kdy kvalita výroby a zpracování se chtěly přiblížit západnímu stylu a nakonec jej i v mnoha směrech předběhly ke škodě věci (auta).
Běh času a technický pokrok se nedá zastavit, četl jsem zde z fora již velmi mnoho, a nevšiml jsem si, že by někdo chtěl vrátit motorizaci o 40 let nazpátek. To, že někdo oceňuje kvalitu již historického modelu, který případně i vlastní neznamená, že jej fanaticky obhajuje a ostatním svůj názor násilím vnucuje.
Někdo má rád holky, jiný zase vdolky. A kdo může, miluje oboje, a nemá problém".
Docela hezky napsáno, i když se dá říct, že zde rozpoutáváš zas ohnivou debatu po tom, co byl požár uhašen, což asi není úplně dobře. Jen bych vytknul jednu věc - dva příspěvky za sebou ve velice krátkém čase se tu moc netolerujou. Nechápu, proč to nemůžeš napsat do toho jednoho dlouhého. Pokud je předchozí odeslaný, dá se editovat tlačítkem "upravit" v pravém horním rohu toho konkrétního příspěvku.
Ale jsi tu dost krátce, nebo, zatím, přečetl dost málo na to, aby jsi mohl psát to, že tu nikdo nemá ambice rovnat ladu s novými stroji, je tu pár jedinců, kteří tvrdí, že nová auta jsou na nic, že jedině žigulík je to nejlepší na světě, to si uvědomuje sice dost lidí tady, ale taky jsou lidi, co by to nepřenesli přez srdce, uznat to, že i něco jinýho může být lepší, než žigul. A kvůli těmhle tato diskuze asi zřejmě vznikla, protože i ti se projevují na internetu.
Za další, nemá naprosto cenu se nějak rozčilovat, protože tohle je tu každý rok, po posledním srazu a do jarního srazu daleko, to bys musel zažít předchozí roky, dá se říct, že je to pravidlem, že se tu na podzim pohádáme, většinou kvůli blbosti, všichni všechno známe, noví členové moc nejsou a když jo a někdo se zeptá na něco technickýho, tak je okamžitě odkázán, ať si to najde, že to tu je, což je pravda, tak už se snad nikdo na nic neptá, jen se debatuje o vedlejších věcech, o autech už ani tak ne, taková malá ponorková nemoc...
Ale jsi tu dost krátce, nebo, zatím, přečetl dost málo na to, aby jsi mohl psát to, že tu nikdo nemá ambice rovnat ladu s novými stroji, je tu pár jedinců, kteří tvrdí, že nová auta jsou na nic, že jedině žigulík je to nejlepší na světě, to si uvědomuje sice dost lidí tady, ale taky jsou lidi, co by to nepřenesli přez srdce, uznat to, že i něco jinýho může být lepší, než žigul. A kvůli těmhle tato diskuze asi zřejmě vznikla, protože i ti se projevují na internetu.
Za další, nemá naprosto cenu se nějak rozčilovat, protože tohle je tu každý rok, po posledním srazu a do jarního srazu daleko, to bys musel zažít předchozí roky, dá se říct, že je to pravidlem, že se tu na podzim pohádáme, většinou kvůli blbosti, všichni všechno známe, noví členové moc nejsou a když jo a někdo se zeptá na něco technickýho, tak je okamžitě odkázán, ať si to najde, že to tu je, což je pravda, tak už se snad nikdo na nic neptá, jen se debatuje o vedlejších věcech, o autech už ani tak ne, taková malá ponorková nemoc...
No jasně, prach jsi a v prach se obrátíš, což je zřejmě logické, že ale konzumní společnost uznává hodnoty aktuální a ne hodnoty, které byly kdysi. I když to není dobře, ale pro tržní hospodářství a kapitalizmus to tak asi být musí. Vem si, že kdyby všichni na světě měli 30 let starý auto a nikdo nekupoval nová auta, tak by se automobilky mohly zavřít, vývoj by se zastavil a takhle by to bylo u většiny výroby. Lidi by byli bez práce, nikdo by neodváděl daně (zavřený výrobny, dph z výrobků), nebylo by na podpory, lidi by začali umírat hladem, nebo by se zvýšila kriminalita asi tak o 1000%