motor houpe s otáčkama

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
filiposis
Příspěvky: 6
Registrován: stř srp 11, 2010 10:02
Bydliště: litoměřice ČR

motor houpe s otáčkama

Příspěvek od filiposis »

Koupil jsem Ladu Nivu 1,7 r.v. 2001 a motor strašně houpe otáčkama. Jednou nejde do otáček a jede na volnoběh tj. 1000ot/min. a jindy zas 4000 ot/min a nejde vůbec dolů, plynovej pedál na to nemá vliv, dělá to i když auto stojí na místě i když jedu, jak studenej motor tak ohřátej. Nedá se s tim jet. Poradí mi prosím někdo?
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

filiposis píše:... Nivu 1,7 r.v. 2001 ...
SPi nebo MPi ?
A co říkají chybové kody řídící jednotky?
Na tak málo poskytnutých informací nelze spolehlivě odpovědět - bylo by to věštění z křišťálové koule nebo přímo fabulace. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

filiposis: Spoj se s elektronovým mágem ladaklubu ( saša ) Je taky z Litoměřic a sice nemá nivu, ale má 2104 s 1,7SPi. Ten by ti mohl pomoci nejlépe.
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

u 111ky to dělá buď krokovej motorek volnoběhu anebo čidlo polohy škrtící klapky. U krokáče může být těsnící "O" kroužek v pytlli. Možno i váha vzduchu (málo pravděpodobné řekl bych) . Hádám že niva to bude mít obdobně. :)
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
filiposis
Příspěvky: 6
Registrován: stř srp 11, 2010 10:02
Bydliště: litoměřice ČR

kody

Příspěvek od filiposis »

Ahoj,
díky za tipy - zajel jsem s tim na diagnostiku a zjistil tyto závady:
P0122 snímač polohy šktící klapky
P0134 lambda sonda
P0560 systém napájecího napětí
P1514 proudový okruh nastavovače volnoběhu
P1602 systém napájecího napětí

Jen nevim jak je která závada stará... Je někde v severních čechách dobrej servis? Moc se v tom nevyznám a nechci něco zprasit...
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1511
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Na levém boku před dveřmi řidiče jsou 3 nožové pojistky. Vyndej je, zkontroluj jestli nejsou spálené očisti jejich kontakty a vrať je nazpět. Potom odpoj na chvíli akumulátor (tím se vymaží chyby z ř.j.). Pokud bude závada pokračovat, tak si od někoho půjč funkční lambdu a zkus jestli není problém v ní.
VAZ 1117
filiposis
Příspěvky: 6
Registrován: stř srp 11, 2010 10:02
Bydliště: litoměřice ČR

Příspěvek od filiposis »

zkusim to a napíšu jak to dopadlo...
filiposis
Příspěvky: 6
Registrován: stř srp 11, 2010 10:02
Bydliště: litoměřice ČR

díky

Příspěvek od filiposis »

Díky všem za pomoc, nepřišel jsem na to a Nivu švihnul do servisu... :-D
Tak uvídíme...
Lukyn
Příspěvky: 36
Registrován: sob říj 10, 2009 15:49
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Lukyn »

Tak na to jsem zvědavý, protože asi máme podobný problém. Navíc při prudkém přidání plynu drze chcípne :cry:
filiposis
Příspěvky: 6
Registrován: stř srp 11, 2010 10:02
Bydliště: litoměřice ČR

kolega

Příspěvek od filiposis »

no tak to tě kolego se stejnym problémem budu informovat... když prudce šlápnu na plyn tak mi taky chcípne.... takže dám vědět čim se to sralo....
Lukyn
Příspěvky: 36
Registrován: sob říj 10, 2009 15:49
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Lukyn »

To filipolis:
Problém možná odhalen. Po vymontování krokového motorku a propláchnutí WD40 s následným ofouknutím kompresorem jsem udělat toto: nechal jsem na chvíli odpojenou baterku. Potom jsem motorek namontonal zpět. Po připojení baterie jsem chvíli nechal zapnutý klíček(cca5sec). Potom zase na chvíli vypnul. Celé jsem opakoval třikrát. No a světe div se, startuje jak za mlada, otáčky drží nádherně a za plynem jde ukázkově. Zkus, třeba Ti to taky pomůže. No ale do foroty si sháním díly, co kdyby to dlouho nevydrželo :wink:
Uživatelský avatar
jackfree
Příspěvky: 126
Registrován: pon pro 01, 2008 02:29
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od jackfree »

jak souvisi krokovy motorek volnobehu s tim jak jde motor za plynem? dekuji. omluvte hacky carka pisu z ciziny...
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Víceméně nijak , pokud tedy motor kvůli vadě na krokovém motorku "nedrží" příliš nízký volnoběh , ze kterého se špatně rozebíhá .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Lukyn
Příspěvky: 36
Registrován: sob říj 10, 2009 15:49
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Lukyn »

No nevím, ale mi motor držel krásných "volnoběžných" 2 tis.otáček a za plynem nešel vůbec. Spíš naopak. Přirovnal bych k zatažení sytiče na zahřáté škodověnce :D
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Lukyn píše:Přirovnal bych k zatažení sytiče na zahřáté škodověnce
Tímto motor značně obohatíš a ten se začne dusit. Krokový motorek volnoběhu má zcela jinou funkci - ten pouze otevírá obtokový vzduchový kanál kolem škrtící klapky , která u íčka musí být zcela zavřená . Pak je jíž na ŘJ kolik nadávkuje paliva vzhledem k teplotě motoru , teplotě vzduchu , a podtlaku v sacím potrubí na ohřátém motoru také dle toho co hlásí lambda sonda . Tohle se týká volnoběhu .
Vstřikování paliva ač to tak nevypadá je v principu jednoduchá záležitost . Složité je pouze sestavit program (algoritmus) pro ŘJ . To je otázka stovek hodin na skušebně s motorem na brzdě .
Za hodně záhadných závad může v mnoha případech "falešný" vzduch - třeba naprasklá hadička či karbonem ucpaná tryska (i těleso klapky íčka je má) jen vypadá jinak než u karburátoru .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“