Niva 1,7 výměna spojky

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Tom
Příspěvky: 14
Registrován: pon bře 14, 2005 16:11

Niva 1,7 výměna spojky

Příspěvek od Tom »

Dá se vyměnit spojka tím, že vyndám motor a nehejbu převodovkama? Vůbec se mi do toho nechce.
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

na nivě sme to tak také řešili(skrz nutnost oddělat přídavnou převodovku)...jen sme sundali spojovací tyč řízení bo zavazela. Pokud na to budeš mít kočku, možná to půjde i s tou tčí...ale rukama se prostě nedařilo 8)
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

ja som to robil akurat vcera a neni to problem. Akurat mi pridu divne tieto skodovacke metody vyberania motora kvoli spojke(ja som menil motor), radsej by som zhodil prevodovky...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Tom
Příspěvky: 14
Registrován: pon bře 14, 2005 16:11

Příspěvek od Tom »

No já právě kuchám rozvody, tak je to pro mne jednodušší. Řek bych že to je i lepší (teda uvidím). Přes převodovky jsem to už dělal a nebylo to nic moc.
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Já to považuji za lepší variantu(alespoň u Nivy), bo můžeš na stole i přetěsnit motor...přetěsňoval sem ho už i na autě, ale nadávky co lítaly nezná ani špaček...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Lechanoa
Příspěvky: 7
Registrován: pát kvě 12, 2017 09:54

Re: Niva 1,7 výměna spojky

Příspěvek od Lechanoa »

Dobrý den
Mám NIvku 1,7 i r.v. 2001, cca 8 let.
Chodím sem často, abych sehnal rady k opravám a pak to vyhledávám na youtube, abych to viděl na vlastní oči, jak se to dělá.
Jelikož jsem nenašel vhodné téma, tak píši svůj dotaz zde, neb si již nevím rady. (v případě se omlouvám)
Vyměnil jsem spojku, protože bylo vadné ložisko. (Byl to dobrý pakec, na dvorku a sám) Sundal jsem kardany, spojovací tyč řízení, přídavnou převodovku, hlavní převodovku. Vyměnil ložisko, přítlačák, páku, obložení. Vycentroval podle kulatého dřívka, které pasovalo do vstupu do "motoru", promazal ložisko, tyč, kuličku na páce a nasadil zpět převodovku. Kupodivu mi to bez větších potíží šlo. Přišrouboval převodovku k motoru. Když jsem to měl venku, tak jsem vyměnil silentblok na hlavní převodovce i oba na přídavné převodovce (byly popraskané). Taktéž jsem vyměnil olej.
Vše jsem osadil nazpět. Kardany jsem měl označené.
Bohužel mám s tím takovýto problém:
Mám to zvednuté na špalcích-kola ve vzduchu. Bez zařazené rychlosti je to v pohodě. Ale pokud zařadím rychlost, a je jedno, jestli je malá (přídavná převodovka), nebo velká rychlost, tak pokud přidám plyn, tak to začne vše značně hučet a když uberu, tak to značně cukne.
Vycentrovával jsem to podle všech možných návodu. Na drátky, nebo nechat povolenou přídavnou převodovku, nastartovat a chvíli s tím točit ve větších točkach, při zařazeném 4-tem stupni...
Olej tam je, kardany jsem promazal (snad dobře), nijaký odpor to nemělo, když to bylo venku. Spojka zabírá v klidu.
Jsem z toho jelen, daněk i srnec...
Co jsem udělal špatně?
Dělám na tom již 14dní, neb mám směnnost...
Děkuji za všechny možné rady.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“