Stránka 4 z 6

Re: GO brzd

Napsal: pon čer 01, 2015 21:22
od JmJ
zrovna v nedeli sem asterixovi menil obe zadni prasatka, protoze jedno slabe prolinalo a druhe se docela pochcavalo. Pakny sem gumovou palickou sklepl dolu, trubky kupodivu sly povolit v pohode prevlecnym klicem, takze zadny problem. Jedno prase sem dal nove trw/lucas a druhe sem dal starsi ate, ktere sem po roce provozu vytahl z 2111 z blbosti. Vse slo nad miru snadno, takze cekam pruser.

Re: GO brzd

Napsal: pon črc 13, 2015 18:40
od Veteranista
Dám to třeba sem, rychlo dotaz.
01 rok 74 origo stav, brzdí až na zemi, spíše vlažně přibžďuje, vzduch není, dnes jsem vyčistil bubny seřídil excetry, při zadupnutí zadek se zablokuje, předek ne, pedál pořád až na zem.
Nějaká rada?
Mám se vůbec ztracet čas zda předek chodí, nebo rovnou skočit na HBV?Jaké by tam měli být gumičky?
Auto jezdí pravidelně, ale málo.

Re: GO brzd

Napsal: úte črc 14, 2015 05:48
od Jan Vaníček
Projev vadného HBV. H

Re: GO brzd

Napsal: úte črc 14, 2015 09:25
od tomass
Taky si myslím, že po 41 letech by si zasloužil nový HBV. :D A potom odvzdušnit klasicky našlapáním pedálem ve 2 lidech (ne tlakováním nádobky).

Re: GO brzd

Napsal: úte črc 14, 2015 10:07
od corsair
tomass píše:ne tlakováním nádobky).

preco nie? nevrtam, pytam sa

Re: GO brzd

Napsal: úte črc 14, 2015 10:26
od tomass
Když se mění komponenty a dostane se do potrubí vzduch ( v mém případě HBV a jeden celý přední třmen ), tak mi při tlakování nádobky proteklo jen předkem dost kapaliny (kolem 0,5 litru) a bubliny byly stále. Musel jsem sehnat pomocníka na našlapání, tak stačilo v podstatě normální množství 0,5 - 0,6 litru na celé auto. Celé jsem musel odvzdušnit znovu. Totéž se opakovalo, když jsem letos měnil přední hadice - proteklo neúměrně mnoho kapaliny a nakonec neodvzdušněno. Potom pomocník našlapal a bylo to za chviličku.

Pokud mám dokonale odvzdušněno, systém těsný a vše vpořádku a měním pouze kapalinu po 2 letech, tak výměna s tlakováním dopadne dobře. Spotřebuju obvyklé množství kapaliny a práce je za chvilku hotová. Je to vlastní zkušennost. Když se neúspěch s tlakováním opakoval podruhé, asi na tom něco bude. Tlakoval jsem do upraveného víčka s autoventilkem malou plastovou pumpičkou na kolo s citem asi 4-5 pumpování do plné nádobky. Po každém jednotlivém odvzdušněném kole doplnit kapalinu a znova natlakovat. Přitom předtím jsem už úspěšně 2x měnil kapalinu s tlakováním. Pouze výměna kapaliny, bez rozpojování. Těžko se v tom hledá něco logického tlak jako tlak. Pedál zřejmě lepší vyhání bubliny z celého systému.

Re: GO brzd

Napsal: úte črc 14, 2015 10:38
od corsair
troch mimo ale ja som menil hadice trubky a odvzdusnovaky som nechal (PO)otvorene. Potom som nalial kvapalinu a isiel som zatiahnut odvzdusnovaky. bez odvzdusnenia, 3-4tis km.

Pytal som sa lebo ten sposob sa niekde spomina, tak som to "preistotu" nainstaloval ventil do viecka nadobky. Nakoniec ani netreba.

Re: GO brzd

Napsal: čtv srp 08, 2019 18:57
od Henry
Zdar!
Potrebujem vymenit jeden zadny brzdovy valcek. Cela brzdova sustava je samozrejme patricne zahrdzavena, kedze sa s kovovymi dielmi 10+ rokov nic nerobilo. Trubky medzi valcekmi a kockou maju uz strhane sesthrany na oboch koncoch. Chcel by som tam menit co najmenej, teda idealne iba valcek a trubku k nemu veducu od kocky. Co s tym? Napada mi vypilovat do prevlecnej matice na trubke 2 drazky, aby bolo o co chytit nejaky kluc a pred pokusom o povolenie nahriat kocku teplovzdusnou pistolou, aby sa roztiahla. Mam v zasobe aj dalsie diely zadnych brzd, keby sa to nepodarilo, ale naozaj nerad by som menil vsetko od HBV smerom dozadu. Diky za tipy!

Re: GO brzd

Napsal: čtv srp 08, 2019 19:04
od valda1971
Nevím, jak moc jsou ožvýkané šestihrany na koncích....
A = existuje ne úplně uzavřený nástrčný klíč, který se dá přes trubku nasunout a obepíná víc šestihranu než klasický.
B = obětovat celou trubku od vadného válečku, u kostky ji uříznout a pak ořechem z goly.
C = Pokud by se jednalo o váleček bez samostavu (2101 a 03) nedemontovat ho, ale rozebrat jej na štítu, přes zrcátko zjistit není-li narezlý a přegumičkovat jej tam.

Re: GO brzd

Napsal: čtv srp 08, 2019 20:12
od Henry
A: Polootvoreny nastrcny kluc/orech na golu? To som este nevidel, ani to neviem najst (nasiel som iba specialny nastrcny kluc na lambda sondu a ten je taky "prerezany", ale je to iba v tom jednom rozmere). Ako sa to nazyva? Ja poznam iba ockove kluce, ktore su na jednej strane otvorene a vola sa to "ockovy kluc na prevlecne matice".
B: To by slo, dufam, ze orech z goly to bude vediet uvolnit bez pretocenia alebo odtrhnutia casti matice, no vyzera to naozaj fest zahrdzavene.
C: Bohuzial neprichadza do uvahy; valceky netecu, ale su roznych priemerov, takze to nesumerne brzdi. Jeden z tych valcekov teda musim vymenit za taky, aby tam boli 2 rovnake. Najradsej by som to nechal tak a nebabral do toho, lebo to tesni a brzdi, ale...

Re: GO brzd

Napsal: čtv srp 08, 2019 20:20
od valda1971
.....na jednej strane otvorene a vola sa to "ockovy kluc na prevlecne matice
To bude ono - já jen neznal správný název :) . Já mám od Tony 8/10 šestihran a je výborný. Viděl jsem náhražku a ta se roztahovala.
EDIT : Ještě mne napadla taková piplačka, kterou jsem jinde použil - šestihran spilovat na menší rozměr. No a den předem bych to zalil brzdovkou, než se to namočí, tak pod tím udělat záchytný žlábek třeba ze žvýkačky, aby to nesteklo bez užitku :wink:

Re: GO brzd

Napsal: čtv srp 08, 2019 20:29
od Viko
Volil by som variantu B a keď už budeš objednávať trubky kúp k nim aj kocku do foroty.

Re: GO brzd

Napsal: čtv srp 08, 2019 21:38
od Jimmi
Klíč na převlečné matky, blbě se to shání:
Obrázek

Re: GO brzd

Napsal: čtv srp 08, 2019 22:11
od Křečík Barbuška
Shani se to dobre, ale stoji to za ho☆no. Teda ja poridil od Tony a k nicemu. Pokud to ma jit povolit tak to povolis kvalitnim stranakem pokud to nema jit povolit tak se protoci i s timhle "zazrakem" .

Re: GO brzd

Napsal: čtv srp 08, 2019 22:19
od Marťas
Od té doby, co jsem to nafasoval v práci, tak používám tohle: https://www.google.com/shopping/product ... 4QhC0IICgB
Zatím jsem "nežvýknul" nic a co se mělo utrhnout, utrhlo by se jakkoli :)