Stránka 1 z 6

Paní Colombová

Napsal: čtv dub 24, 2014 20:49
od Jan Vaníček
Nevím, jestli se mi to povede, s počítačem nejsem kamarád, dělám na něm jen to co musím. Často píši o své 06, už poměrně dlouho díky pracovnímu vytížení dělám "drobnou opravu", která vyústila v kompletní GO kromě motoru. Sice mě ještě čeká hodně práce, než ji alespoň budu moci vytáhnout z garáže (vypadá to, že letošní sraz asi nestihnu), ale abych jen virtuálně nemluvil jako Colombo o své ženě,rád bych přidal alespoň první foto. Jinak zrekapituluji, že se jedná o vůz z roku 1978, resp. první přihlášení mým otcem 20/6/1978, "koupeno" v Prešově výměnou za Š120GLS (nový za nový). V současné době má komplet vyměněnu plechařinu, udělaný lak, kompletní oškrábání a ošetření podvozku - karoserie, kompletní GO zadní nápravy, komplet udělaný motorový prostor, dokončuji montáž př. nápravy. Pak bude následovat repase motoru (přetěsnění a montáž generálkované hlavy), montáž převodovky, kardanu a dokončení př. části interiéru včetně palubky. Práce ještě hodně, času málo. Až mi někdo v budoucnu ukáže jak, vytahám všechny fotky průběhu práce a dám je na rajče nebo ??? .

Re: Paní Colombová

Napsal: čtv dub 24, 2014 21:04
od Jan Vaníček
Á, tak nejsem na tom tak zle, tak ještě jedna fotka z podzimu, kdy už to vypadalo skoro hotové, jenže pak přišel nůž na krk od mé drahé manželky, že do vánoc se přestěhujeme do nového domu, tak byl na téměř 3 měs. projekt opravy odložen. A nakonec se významně rozšířil o kompletní repas podvozku, interiéru a ... no prostě všeho, na co jsem se původně chtěl vykašlat a jen opravit kastli.

Re: Paní Colombová

Napsal: pát dub 25, 2014 01:43
od smajchl
Nadhera, predevsim ty kola se mi moc libi ;-)

Re: Paní Colombová

Napsal: pát dub 25, 2014 11:02
od Martin-MTX
smajchl píše:Nadhera, predevsim ty kola se mi moc libi ;-)


To jsou ty originál kola od výrobce, co sem tam dávali do těch luxusnějších verzí pro německo či co? Sou božíí, já je chci! :D

...samozřejmě LADA vypadá perfektně, před lety jsme s Wencou084 taky generálkovali moji 21061 z roku 1977, takže je mi uplně jasné, co všechno se s tím muselo udělat a jaká to byla legrace :D

Re: Paní Colombová

Napsal: pát dub 25, 2014 13:10
od Kyselinár
smajchl píše:Nadhera, predevsim ty kola se mi moc libi ;-)

súhlasím :D

Re: Paní Colombová

Napsal: pát dub 25, 2014 15:27
od mayo456
1600vka jak oči :) v tej dobe bola takáto výmena bežná. u nás sa vraj vtedy dali kúpiť 1600vky a u vás zas nie resp. s veľkým úplatkom. s Prešovskej mototechny sme mali ladu aj my :)

Re: Paní Colombová

Napsal: pát dub 25, 2014 16:31
od Pepa
Kola budou asi z fáčka http://www.yauto.cz/pneumatiky/alu-kola ... 29003.html
Mám je na 04, dopředu vlezou jedině s podložkama :(

Re: Paní Colombová

Napsal: pát dub 25, 2014 17:36
od Marťas
mayo456 píše:1600vka jak oči :) v tej dobe bola takáto výmena bežná. u nás sa vraj vtedy dali kúpiť 1600vky a u vás zas nie resp. s veľkým úplatkom. s Prešovskej mototechny sme mali ladu aj my :)

Na tom asi něco bude, moje 16tka je z Tuzáče z Košic.

Re: Paní Colombová

Napsal: pát dub 25, 2014 19:49
od Jan Vaníček
Přiznám se, že jsem si myslel, že mi právě zkritizujete ta kola :D . Dnes jsou v lepším stavu než na té fotce - jsou dokonale omytá a jsou na nich nové pneu. Ano, ze středu je odbroušen znak škoda a je nahrazen znakem LADA. Tedy odpověď je jasná. Právě hodně připomínají ty originály. Jiné AL bych tam nedal, je to právě o tom dilema tato kola (ale reakce již rozhodla) nebo originály s pokličkami. Zadek se vejde jen tak tak, závaží nemůže být lepené a předek jsem upravil přidáním jedné origo podložky na kotouč + jsem musel někde drobně "líznout" prasátka - kolik a kde zjistím, až budu montovat nové. Tyhle disky jsou z Formana Excelent a jsou kombinací eloxovaného hliníku a černé barvy. Ty v odkazu jsou tuším z Favoritu Sportline, jsou celá stříbrná.
Samozřejmě moc bych chtěl ty samolepky na spodky dveří, ale nikde jsem nenašel správný vzor, tak na to kašlu a dám tam na hrany dveří a př.blatníku asi 2,5 cm široké gumové lišty s chromovanými okraji, zakončení bude k těm lištám určenými nerezovými koncovkami (tak jsem to měl už kdysi a bylo to moc hezké a praktické). Odstín barvy je téměř k nerozeznání od originálu, přitom je to otstín, co se dává na nové škodovky - bez problémů se kdykoliv koupí opravná tužka nebo spray.
Přední chromovaná maska je asi ve stavu 2, ale z metrové vzdálenosti to nevypadá tak zle. Jak je vidět i znak vzal za téměř 36 let za své a je tam černá náhražka (znak mám v origo barvě zánovní a origo masku novou, ale šetřím na pozdější dobu). Další neoriginální věcí jsou mlhovky - dlouho jsem řešil, jestli tam dát dobové chromované kulaté (žluté nebo bílé), nebo tyto, ale dospěl jsem po shlednutí příspěvků Radka ke stejnému závěru - tyto tam pasují (původně jsem tam měl takové trošku kulatější, dával jsem je tam v roce 1991). Poslední viditelnou věcí je volant z 2107, který jsem tam také dával před více než 20 lety, protože mi padnul lépe do ruky (origo nový mám v syslátech). "Neviditelnou" neoriginální věcí je centrál na DO. Ten jsem tam dával asi před 15 lety, protože jsem měl poškozený zámek u řidiče. Teď je sice zámek nový, ale centrál jsem tam dal stejně, jen jsem dal silnější motorky. Vlastně ano, ještě jsem zapomněl na vyhřívané zadní okno, původní sice ještě mám, ale to by byla cesta zpět.
Jak jsem psal, práce je hodně, času málo, dnes jsem chtěl dodělat př.nápravu, ale opět jsem se vrátil neplánovaně od rána až před chvilkou domů. Holt tu opravu musím z něčeho financovat ... .

Re: Paní Colombová

Napsal: pát dub 25, 2014 20:13
od Petanek2101
Pěkný stroj,že bych se zajel podivat osobně?Jestli je to ten Lánov u Vrchlabí?Že by jsme udělali miniLadasraz?

Re: Paní Colombová

Napsal: pát dub 25, 2014 22:19
od Kopr
Jene, jestli toužíš po samolepce Lada na spodní hranu dveří moc rád tě jí vybavím :wink: jeden kus se u mě nachází ....zabalen v origo balení .

Re: Paní Colombová

Napsal: ned kvě 04, 2014 20:20
od Jan Vaníček
Ano, je to Lánov u Vrchlabí. Podívat se určitě není problém, ale ještě bych chvilku počkal, až alespoň vyjedu z garáže, aby bylo něco vidět :D .
Ty samolepky na dveře by mě zajímaly. Mám trochu strach, aby to nebylo s těma lištama přeplácaný, můžeš mi prosím poslat fotku?

Jinak aktuální stav. Sice bylo času málo (kupodivu jsem se vykašlal na všechny v práci a vzal jsem si den dovolené :D ), ale dva dny jsem strávil na střeše nově stavěné garážokůlny (nový domov pro šestku). Přesto jsem po chvilkách poskládal a namontoval přední nápravu - docela jsem přemýšlel o převodce řízení z 05, ale nakonec jsem to vzdal, novou doma nemám a finance na novou z obchodu, navíc možná v pochybné kvalitě jsem vzdal. Včera jsem se totálně schvátil při dělání dřeva, skoro jsem ani nemohl spát, tak jsem si dnešek nechal na repasi motoru. V pátek jsem stříknul blok, tak jsem dnes zrepasoval a namontoval silenbloky, vodní a palivovou pumpu, alternátor, oboje prsa a vanu. Bohužel jsem někde zasel šrouby setrvačníku (možná zůstaly v galvanovně, mám jen jeden nově ozinkovaný), tak musím sehnat náhradu.
Takže docela úspěšný dnešek. Na motoru ještě zbývá vyměnit současnou hlavu za zrepasovanou. Otázkou je, co udělám s karburátorem a rozdělovačem - měl jsem tam obyčejný rozdělovač a OZON 05 - tak mi to jezdilo na LPG skvěle a za málo. Ale teď budeme jezdit jen na benzín, tak to musím vychytat.

Re: Paní Colombová

Napsal: ned kvě 04, 2014 21:13
od Kopr
Vyfotit jsem je již chtěl ale zdechl mi telefon :mrgreen: přes týden se polepším :wink:

Re: Paní Colombová

Napsal: čtv zář 18, 2014 11:15
od Jan Vaníček
Dlouho jsem nepsal nic dalšího o vývoji oprav. Nebylo co, prostě nebyl čas. ALE! Poslední dva týdny jsem si ho trochu udělal (při paralelní stavbě terasy :D ) a dílo se zdařilo. Nejen že jsem 06 dokompletoval co se týká pohonných ústrojí, ale i co se týká interiéru. párkrát jsem se projel po vsi s propadlou technickou, abych zjistil eventuelní nedostatky (povolené kola :D , hlučné brzdy -ač nerad, dal jsem se slzou v oku jednu ze tří nových sad kotoučů, kompletně rozdělal obložení kufru abych zjistil odkud jde drnčení - no jo, nakonec to byly matky na závěsu, které jsem chtěl dotáhnout až na rampě).
Před týdnem jsem byl s jiným veteránen na TK, kde jsem se dušoval, že je to už letos poslední návštěva, protože dělat TK před zimou, když nejezdím se prostě nevyplatí. Jenže tak nějak mě přemohla nostalgie, půjčil jsem si převozky, abych se mohl svézt, zajel v úterý na volnou rampu do vedlejšího města, seřídil sbíhavost, podotahoval "podvozek". Včera ráno v 6:00 jsem si zajistil potvrzení o vymontovaném LPG, v 9:30 zajistil "legislativu" na úřadě ... á ... v 17:00 absolvoval úspěšně TK+ME bez jediné vady. Celkem jsem stíhnul najet téměř 200km.

Co budu muset ještě udělat:
1. udělat lokální opravy laku + komplet přeleštění po lakování, retuše a pod. (v době lakování se nemělo jednat o "veterána), je tam pár důlků, které mě při současném stavu velmi iritují (sice je většina lidí hledá, ale já o nich vím)
2. kompletní dočištění interiéru
3. Motor: ten jsem jen zkrášlil, přeměřil tlaky (11,5-12), udělal hlavu, opravil všechny pomocné agregáty, ale má malý tlak oleje (nereaguje na jiný olej nebo jiný filtr, kontrolka ale nikdy nebliká, nezávisle na teplotě se tlak nedostane přes 2,5-3 ani při vysokých otáčkách - nejprve koupím nový snímač, pak se uvidí, druhou věcí je tvrdé klepání při plném plynu (ventily to nejsou), podezření mám na vačku, v horším případě asi klika - vačku dám novou, pokud to nepomůže, budu dále jezdit)
4.Dal jsem tam neznámý 5Q, 1-4 jede bez problémů, 5 rychlost trochu píská- hučí, hučení je patrné i při běžícím motoru na volnoběh a puštěné spojce, po vyšlápnutí hluk zmizí. Rychlosti nevypadávají. Nápad??
5. lehce přibržduje LZ kolo, možná mám moc přitaženou ručku, povolím.

Příležitostně zašlu pár aktuálních foto.
Honza

Re: Paní Colombová

Napsal: čtv zář 18, 2014 11:46
od Vašátor
Hlučné brzdy? Pokud jsou kotouče nové a mají ještě k tomu tovární drážkování, než si sednou, hlučné prostě budou. Neřešit, sedne si to :)

Hlučný pátý rychlostní stupeň a k tomu i hlučná převodovka na neutral: osobně to typuji takto:
hluk při neutrálu = malé ložisko mezi mrkví a hlavní hřídelí (takový ten malý jehličkový prstýnek)
pískání na pátý stupeň = ložisko pětky a nebo samotné ozubení pětkového soukolí¨

a když už máš tu technickou, co tedy Jedovnický Ladasraz? :D
Gratuluji k STK :wink: