Stránka 1 z 5

Ford Escort

Napsal: čtv pro 25, 2008 23:42
od Majo2103
Keď už tu je tento nový chlievok,tak prečo ho nevyužiť,však.Týmto predstavujem svoje druhé auto využívané na adrenalínové jazdy.Je to Ford Escort,objem 1,3,karburátor,r.v. v osemdesiatych rokoch,4kvalt.S týmto autom som maximálne spokojný.Nežerie to skoro nič,motor ťahá lepšie jak žigo a nechá sa točiť až do nevidím.Na dvojke nemá problém urobiť 100-105km/h.Zatiaľ najvyššia dosiahnutá rýchlosť 140km/h na trojke a ešte by sa točil ďalej,ale už som nemal odvahu viac riskovať na poli.Má mierne pohnité prahy a skoro odhnité držiaky šoférových dverí a neťahá AC pumpa,čo som vyriešil napojením hadičky z nádržky ostrekovača,kam lejem benzín a priebežne za jazdy spínačom dávkujem palivo(pumpa zo šrotiviska by ma vyšla okolo tisícky,čo do toho auta nie som ochotný investovať,keďže je to poriešené ako je).Povodne to nemalo ani štartér,ale ten som splašil za prijateľných 500sk.Auto som po mesiaci a pol zrezal na pick up a postupne dováram výztuhy.Zatiaľ je hotová tá najzákladnejšia plus som urobil podlahu korby a ešťe chcem urobiť aj výztuhy do kabíny.V pláne sú samozrejme svetlá,ktoré prídu nad strechu na výztuhu,zohnať nejaké pásy a predovšetkým teraz musím zohnať homokynetický klb aj spodné rameno prednej nápravy,ktoré som mojím pričinením odrovnal.
Auto som získal výmenou za motor z Tatrana od suseda,ktorému stál v garáži a nemal čas hrať sa s ním(on mi vnukol myšlienku pick up-a).Plus v nádrži mal niečo okolo 20L benzínu,čo vtedy znamenalo nejakých 800sk.A motor na Tatrana ma vyšiel na 1200sk.Teda vo výsledku som ho vykšeftoval za 400sk.Udajne bol motor upravovaný,na čom asi bude niečo pravdy súdiac podľa karburátora DelOrto,ktorý sa v originále nemontoval.Čo ďalšie s tým bolo robené,ani srnka netuší,ale mne stačí,že to ide ako to ide.

To som sa zas rozpísal :oops: Dosť bolo slov,fotky: http://majo2103.rajce.idnes.cz/na_rajce/#album

Napsal: čtv pro 25, 2008 23:48
od Jelen
:tongue9: s timhle jezdíš 140 jo? :tongue9:

Napsal: čtv pro 25, 2008 23:51
od Majo2103
Viem,som je*nutý a nerozvážny ch*j :oops: .Uvedomujem si to až teraz.Ale bežne tak nejazdím.Poväčšine tak medzi 60-100km/h.

Napsal: čtv pro 25, 2008 23:57
od Jelen
Nebyl jsem jinej, měl jsem úplně stejně seřezanýho trabanta :lol: ale nikdy jsem z něj nevyždímal tolik :-D

Napsal: pát pro 26, 2008 10:10
od Marek89
Na prace na poľu to stačí, či nie ?

Napsal: pát pro 26, 2008 12:19
od Majo2103
Na práce používam prevažne žigu.S týmto akurát sem tam vozím drevo zo záhrady.Ináč je viac na kktiny než na makanie.

Napsal: pát pro 26, 2008 18:51
od Puhi
dobrá kokotina :shock: :mrgreen: :mrgreen: Hmm, škoda že bývam skoro v centre, takúto blbosť na vyšalenie by som bral :lol:

Napsal: pát pro 26, 2008 20:38
od Jakub Metelka
Kamos si neco podobnyho udelal z Formana :mrgreen: :lol:

Napsal: pon úno 16, 2009 12:29
od gogo
no celkom dobry napad. Spravit nieco podobne ako priblizovadlo drevennej hmoty do dvora :roll: Je to asi hodnejsie ako prcat sa s privesnym vozikom po cestach, necestach. Mam chrobaka v hlave :idea:

Napsal: pon úno 16, 2009 12:37
od Marek
Motory 1,3 se dělali dvojího typu - staré OHV, které se točily doleva a měly třikrát uloženou kliku (stály za hovno), a potom novější motory CVH, které byly velmi robustní a silně podčtvercové (točily přes 8000 rpm).

Napsal: pon úno 16, 2009 16:07
od Majo2103
Toto je CVH.Ten motor točí až do nekonečna.Z dvojky kedykoľvek 100-105 a na trojke 140 a točil ďalej,ale ja som už nemal odvahu a koniec cesty bol nadohľad :) Už tak som samovrah :mrgreen: Kebyže to auto je na papieroch a preženiem ho po diaľnici,na dajakých 180-200 sa roztočiť musí.A to už nehovorím o tom,že tam je tam len 4 kvalt(povodne bol 5kvalt,ale predpredošlý majiteľ to musel prehodiť a s prevodovkou určite niečo robil,lebo je pretesnená silikónom.

Napsal: úte úno 17, 2009 09:45
od Marek
Tyhle motory CVH byly ve své době fakt slušné. Dělaly se v kubatuře 1,3, 1,4 a 1,6, kde motor 1,6 XR3i měl 105 koní a RS Turbo měl přes 130 koní (což se stříkačkou KE-Jetronic byl slušný nářez).

Napsal: úte úno 17, 2009 17:13
od Majo2103
To by som si vyskúšal :twisted:

Napsal: pon bře 09, 2009 22:55
od Puhi
Majo, aký to je presnejšie rok výroby? Kamoš (pre znalých Toňo :lol: ) uvažuje o kúpe kabria r.v. 86 1.6 a mám mu zistiť o tom motore aspoň niečo... Neviete niekto bolo tých 1.6 viac, či iba tá XR3i? Tu vo fordoch sme vedľa no :lol:

Napsal: pon bře 09, 2009 23:01
od Majo2103
No...rok výroby...ťažko zistiť keďže to auto je skôr skladačka...čo som tak pokukoval po inzerátoch,tak najbližšie bol rok 85...Myslím,že to bude podobný motor,len to už sú striekačky...možno Marek by vedel viac...