Stránka 1 z 2

Opel Corsa - záhadný problém s otáčkami motoru

Napsal: čtv pro 18, 2008 14:49
od Vašátor
Doma máme Opel Corsa 1.0 12V r.v. 1998, přičemž si poslední dobou začíná žít vlastním životem. Autíčko pravidelně servisuji, je garážované, najeto poctivých 65 000Km, prostě v perfektním stavu.

Problém je takový, že když nastartuji studený motor, při teplotách pod 5°C, pustím auto na neutrál z kopce, s přibývající rychlostí rostou i otáčky motoru ... až do 2000ot. Dále již ne. Jakmile začnu zpomalovat, otáčky klesnou na normální hodnotu. Spojka slepená není, prošlápnutí plynu, spojky nic neřeší. Automatický sytič pracuje tak jak má, základní diagnostika chybových kódů nic nevypsala. Jakmile se motor trošku zahřeje, či je teplé počasí, problém se nevyskytuje ....

- v domácích podmínkách jsem vyčistil váhu vzduchu
- chybové kódy žádné (výpis základních chybových kódů, který umožňuje sdružený displej po tajné kombinaci tlačítek :-) )
- děje se tak již druhou zimu
- oleje, filtry, pravidelný servis .... provedeno

Tož napadá někoho co by tuto záhadu mohlo způsobovat? Debila ze mě dělali již na Corsa foru, takže bacha na to :evil: . Rukama to není :!:

Napsal: čtv pro 18, 2008 14:55
od Drobek81
nemoze to bejt schvalne kvuli lehcimu razeni u studene prevodovky?

Napsal: čtv pro 18, 2008 15:04
od Saša
Je divné že jen při nízké teplotě a že to začlo dělat až teď . 1.7i-Lada(SPI) to dělá taky ale stále , je to nevín proč schválně naprogramováno v řj. Lada to přestane dělat po odpojení rychlostní sondy . Což není řešení .
Co je to za typ vstřiku (SPI/MPI) ?

Napsal: čtv pro 18, 2008 15:05
od JmJ
mozna bych si prvni precetl manual k tomu autu, jestli "it's not a bug, it's a feature!" :-)

btw automaticky sytic? to snad ne, ne? ;-)

Napsal: čtv pro 18, 2008 15:06
od Drobek81
Saša píše:1.7i-Lada(SPI) to dělá taky ale stále , je to nevín proč
no právě kvůli lehčímu řazení :lol: ale tam je to naschvál (řekl bych že je to ale vhodné spíše pro Nivu než pro trhače asfaltu

Napsal: čtv pro 18, 2008 15:07
od JmJ
Saša píše:Je divné že jen při nízké teplotě a že to začlo dělat až teď . 1.7i-Lada(SPI) to dělá taky ale stále , je to nevín proč schválně naprogramováno v řj. Lada to přestane dělat po odpojení rychlostní sondy . Což není řešení .
Co je to za typ vstřiku (SPI/MPI) ?
pise, ze to dela 2. zimu. je otazkou, s jakou jistotou muze rict, ze to pred ti nedelalo :-)

podle existence vahy vzduchu hadam MPI ?

Napsal: čtv pro 18, 2008 15:09
od Saša
Někde jsem to čet ale raději si dám meziplyn , než aby mi do toho kecala elektronika .
JmJ : Přestává mi to myslet váha vzduchu = mpi

Napsal: čtv pro 18, 2008 21:46
od Vašátor
Tak pánové, trošku vám dotoho musím pokecat :P

- jsme první majitelé
- tento jev se poprvé vyskytl až po 8mi letech
- kvůli lehčímu řazení to není ... není to výrobcem naprogramované, je to vada
- manuál mám pročtený jako svý boty, včetně Corsa fora
- pod pojmem "automatický sytič" jsem myslel obohacení paliva a zvednutí volnoběhu řídící jednotkou při studeném motoru
- jedná se o motor Eco-tec, systém SPI

Musím vyzkoušet odpojit váhu vzduchu, jestli se tento jev projeví či ne.

Napsal: čtv pro 18, 2008 22:59
od Saša
Tak přeci SPI . Je volnoběh řízen krokovým motorkem jako u 1.7 Lada , nebo "takovou" věcí spíš připomínající elektrické čerpadlo na vodu - (hliníková věc na hadicích mimo tělesa klapky) do níž vedou dva dráty ?

Napsal: čtv pro 18, 2008 23:05
od Vašátor
Volnoběh je řízen krokovým motorkem, klapka vzduchu je vyčištěná (začal kolísat volnoběh, po vykvaltování spadnul až na 400ot, po chvili se zvednul ... zanešená klapka, takže nyní už je čistá :) )

Napsal: pát pro 19, 2008 09:57
od zelvotron
Dělalo mi to něco podobnýho (2111), ale ještě to bylo spíš jak kdy, ale většinou v zimě studenej start, ale navíc to trošku škubalo v tahu na prvních stovkách metrů + občas kolísání otáček. Výměna motorku volnoběhu nepomohla. Pomohla až výměna senzoru polohy škrtící klapky, je zajímavý, že na druhým autě s tím samým se problém projevil v mnohem menší míře.

Napsal: pát pro 19, 2008 21:03
od Vašátor
Díky za typ :wink: O nápad navíc na co kouknout :) Jak přesně se tvůj problém projevoval?

Napsal: sob pro 20, 2008 18:40
od zelvotron
No po nastartování to mělo celkem normálních do 1500 ot. (studenej motor), na prvních metrech než se to trošku ohřálo tak to cukalo, no a pak to drželo volnoběh 2000 ot. i víc, dost nepříjemný (na křižovatkách, po puštění plynu to nezpomalovalo ale v pohodě jelo dál..) občas se to opravilo prošlápnutím plynu, kdy potom volnoběh spadl na normální hodnotu, po opětovným nastartování po krátký době (dokud to úplně nevychladlo) to nedělalo.

Napsal: ned pro 21, 2008 17:58
od Marek
Mě napadla jedna maličkost. Pokud je to EcoTec stejného systému, co znám z Astry, dělá to naprosto jednoznačně toto:

V trubce sání, která vede do filterboxu, je mimo váhy vzduchu i klapka, co překlápí na teplý/studený nasávaný vzduch (podobně jako u staré Lady, jenže automaticky). Pokud ta regulace nefunguje a klapka zůstane v poloze "studený vzduch", po uvedení vozidla do pohybu se náporem dostává do sání více vzduchu o nesrovnatelně nižší teplotě, než s jakou jednotka počítá, na což váha (měřič nejen množství, ale i teploty) reaguje a odesílá do ŘJ motoru zprávu o větším množství vzduchu o nízké teplotě - důsledkem toho je přidání paliva a pootevření klapky = zvýšení otáček.

Na Astře jsem to řešil mockrát.

Napsal: ned pro 21, 2008 18:57
od Vašátor
Marku, myslím, že jsi teď uhodil hřebíček na hlavičku. Samozřejmě že se jedná o stejnou koncepci motoru jako Astra. Navíc se mi zdá, že od té doby se motor zahřívá trošku pomaleji než dříve.
Stačí to nějak vyčistit nebo musím koupit nové? Kouknu na to, ověřím funkci a uvidíme. Člověče nad tímto jsem nepřemýšlel, ale asi to bude ono :)