Stránka 1 z 2

Výměna křížů kardanu ... jak na to ????

Napsal: ned lis 30, 2008 15:09
od ger007
mno v poslednej dobe sa mi lulubela volako rozsypa ... pomaly pri kazdom rozbehnuti pri diferaku volaco zazvoni mam pocit ze su to krize (ako ma spravne upozornili :oops: ) ako sa to da rozobrat je to neak problem vymenit respektive kupit??? ma kazdy dif inaksie kosti ???

[ Komentář přidal: Vašátor: ne listopad 30, 2008 17:37 ]
Kurník lidi, zvykněte si psát název tématu tak, aby z něj bylo přesně patrné, o co jde...

Napsal: ned lis 30, 2008 15:13
od Malda
Hm, kostma tady nektery lidi nazyvaj ty podelny tyce, co drzej zadni napravu. Nemyslim, ze by mely neco spolecnyho s diferakem :)

Napsal: ned lis 30, 2008 15:33
od čmelák
:lol:

Napsal: ned lis 30, 2008 16:09
od Laďuša
To nebudou kosti, to budou kříže...kardanu :P Je to jako zvuk cinknutí lahváčů, že jo? :mrgreen:

Napsal: ned lis 30, 2008 16:48
od ger007
heh tak potom to mam volake pomotane :oops:

Napsal: ned lis 30, 2008 17:14
od kuchi
tak kříže jsem dělal včera ideálně dělat ve dvou lidech.Není to nic složitého jen bacha na prachovky asi dvě jsem pi tom zničil jou nalisované na nových křížích , to je z mé strany vše co bych k tomu dodal

Napsal: ned lis 30, 2008 17:31
od Vašátor
Výměna křížů kardanu je celkem jednoduchá operace, nicméně se nesmí zapomenout na pár důležitých věcí:
Po vymontování kardanu z auta si označ polohu jednotlivých dílů kardanu. Kardan je vyvážen jako celek, tudíž pozor na namontování dílů o 180st. posunutých.
Druhá věc na kterou bys měl dát pozor, je umístění ségrovek, držících kříž v kardanu. Ségrovky mají různou tloušťku, proto je důležité je namontovat zpět na stejné místo.
Po vyndání ségrovek již kříž drží pouze uložením, doporučuji ho vyklepnout / naklepnout přes trubku o průměru podobnému oku kardanu. Bezhlavé rubání kladivem může kříž dokonale zneškodnit.
(bezhlavá rozborka/sborka kardanu, bez dávání si pozor na výše zmíněné věci, lze také. Ovšem nikdo nezaručí, že kardan nebude při určité rychlosti vybrovat díky špatnému vyvážení)

Co se týká zvonění, může být způsobeno i takovou banalitou, jako je povolená matice mezi jednotlivými díly kardanu.

8)

P.S. Kosti jsou ty tyče, co drží zadní nápravu ke karoserii :wink:

Napsal: ned lis 30, 2008 18:20
od Drobek81
ger007 píše:pomaly pri kazdom rozbehnuti pri diferaku volaco zazvoni mam pocit ze su to krize
no tak nevím, ale kříže se neprojevují zrovna zvoněním. Spíš by jsi při určité rychlosti (60-80km/h) pociťoval dost silné vibrace VAZu. To cinknutí bývá způsobeno "vůlí" resp. opotřebením drážkovaného hřídele po kterém se posová náboj(slouží ke kompenzaci změny délky kardanu při propérování. Nééé nadarmo je tam maznice a je potřeba občas namazat :!: Nicméně u Tebe bych se přikláněl k této variantě, dal jsi silnější motor a jestli tomu dáváš za uši, není se čemu divit. Vůli jednoduše zjistíš, jen se dostat pod auto...

Napsal: ned lis 30, 2008 18:25
od ger007
tak nedavam mu neak strasne na drzku v poslednej dobe sem tam aj tak to nejde do otacok kvoli tomu rozdelovacu .. toto robil od kupy akurat sa to prejavuje cim dalej tim viac ani som nemal odvahu kuknut kolko oleja a akeho je v dif :oops:

Napsal: ned lis 30, 2008 18:26
od Puhi
Nekukaj, vypusti a nalej nový :idea:

Napsal: ned lis 30, 2008 18:27
od ger007
tam ide tusim neaky specialny tam nejde rastlinny jak do motora ze ? :D

Napsal: ned lis 30, 2008 18:28
od Puhi
PP90H

Napsal: ned lis 30, 2008 18:31
od Laďuša
Drobek81 píše: ale kříže se neprojevují zrovna zvoněním
Pravda, ta drážka taky, ale mě třeba zvonily kříže. A že cinkaly pěkně :P

Napsal: ned lis 30, 2008 18:33
od ger007
vymenim pomykam a uvidime ci bude zvonit...

Napsal: ned lis 30, 2008 18:35
od Drobek81
Laďuša píše:ale mě třeba zvonily kříže
to je divné, kříž pokud je i nadměrně opotřebovaný, tak v něm nemá co cinkat. Jednou sem z Brna dojel i s vysypaným křížem(jeden segment "vytratil" válečky a které tam zůstaly byly na kaši.
ger007 píše:ani som nemal odvahu kuknut kolko oleja a akeho je v dif :oops:
bože růžo...tak pod to vlez a koukni na to, řešit kardan a nevědět jestli je olej v difu...