Lionolův VAZ č. I, II, III a IV - nové fotky
Napsal: stř lis 26, 2008 16:24
AKCE BOHUŽEL NEDOPADLA
Podařilo se mi sehnat z hlediska modelů v ČR unikát, VAZ 21033, tedy patnáctku se třináctkovým motorem, u nás nevídaná, nikdy nedovážená varianta ... a docela nová ... koukněte sami.
Auto má najeto 53 tkm pouze v letním provozu, po celou dobu je garážované, v naprosto původním stavu. Rok výroby je 1979, auto má pro nás velmi neobvyklou barvu a je obuto do originálních ruských pneumatik ještě od výrobce ... což je nevýhoda, protože je jim 30 let a budou tedy ve špatném stavu. Přesto se pokusím auto na nich udržet.
Tato verze, tedy de facto patnáctka se třináctkovým motorem, se k nám vůbec nedovážela, protože byla určena pouze pro vnitřní trh SSSR. Byla to taková úlitba bohům, něco jako 21061 (1500S), luxusní kastle se slabým motorem - vzhledem k velkoobjemové výrobě motorů typu 2101 a jeho odvozeniny 21011 bylo možno snižovat cenu vozidle na úroveň únosnou tehdejšímu sovětskému spotřebiteli. Jsem velice zvědavý, jak moc se to pozná na jízdních výkonech vozu, např. mezi 15-kou a 16-kou je znatelný rozdíl, především díky zpřevodování.
Podařilo se mi sehnat z hlediska modelů v ČR unikát, VAZ 21033, tedy patnáctku se třináctkovým motorem, u nás nevídaná, nikdy nedovážená varianta ... a docela nová ... koukněte sami.
Auto má najeto 53 tkm pouze v letním provozu, po celou dobu je garážované, v naprosto původním stavu. Rok výroby je 1979, auto má pro nás velmi neobvyklou barvu a je obuto do originálních ruských pneumatik ještě od výrobce ... což je nevýhoda, protože je jim 30 let a budou tedy ve špatném stavu. Přesto se pokusím auto na nich udržet.
Tato verze, tedy de facto patnáctka se třináctkovým motorem, se k nám vůbec nedovážela, protože byla určena pouze pro vnitřní trh SSSR. Byla to taková úlitba bohům, něco jako 21061 (1500S), luxusní kastle se slabým motorem - vzhledem k velkoobjemové výrobě motorů typu 2101 a jeho odvozeniny 21011 bylo možno snižovat cenu vozidle na úroveň únosnou tehdejšímu sovětskému spotřebiteli. Jsem velice zvědavý, jak moc se to pozná na jízdních výkonech vozu, např. mezi 15-kou a 16-kou je znatelný rozdíl, především díky zpřevodování.