Pípákův VAZ 2104 - Rozmar
Napsal: úte lis 18, 2008 18:47
Mno a je to tady, důsledek mého duševního zkratu o jehož hlubších příčinách bych se nerad bavil je na světě, mám druhý vůz. Zhruba tak před 14 dny jsem dostal po několika pivech iracionální nápad koupit si 2105 za pár šupů na vyblbnutí. Patrně z mé neustálé nostalgie po Žluťákovi, abych si potvrdil či vyvrátil své romantické deziluze o kvalitách malolitru, neb jak většina z vás ví, poměrně často fňukám po točivém řemenu 2105 a haním netočivý 2103, ačkoliv po koupi sedmy jsem uchcával blahem jak táhne od spoda. Hlavním důvodem také byla ekologická sankce co bude po novém roku, která by nákup krabice v případě potřeby značně komplikovala.
Po zralejší úvaze jsem naznal, že než kupovat druhý sedan, bude lepší koupit kombajna neb se v něm aspoň občas dá odvézt něco většího. Zcela logicky padla volba na model 2104 v základním "dělnickém" provedení. Po několika "propáslých" zajímavých inzerátech (by se jeden divil, ale ty plečky jdou na dračku) jsem narazil na zajímavě znějící byť starší inzerát. Kupodivu auto bylo stále k mání, bodejď by ne, když se z telefonu ozval jedinec s ukrajinským přízvukem. Nepopírám, i mě to zaskočilo, ale řekl jsem si, že to zkusím, na místo výskytu to nebylo daleko a člověk se zdál seriozní. Provedl jsem tedy obhlídku po tmě za svitu baterky a naznal, že by to i šlo i když každý z vás si jistě dokáže představit jak vypadá auto po "konzumentovi" pracujícímu ve stavebnictví. Nicméně po stránce koroze a neobouchanosti vozítko patří k lepšímu průměru, jen trochu jedou věže, nic moc strašného, ale něco se tam děje.
Nalejme si čistého vína, to auto je po technické stránce vrak . Dle tvrzení předchozího majitele je v háji kardan (nové kříže jsem dostal), osobně si myslím, že je v háji diferák neb je v něm asi sucho nebo špatný olej (prý byl měněn, ale nevěděl jestli to bylo s H), v lepším případě a v to pevně doufám je v háji některá poloosa. Ventily nebyly dělány už hodně dlouho, neb tlučou jak permoník do střechy 2103. Po příjezdu domů jsem zjistil, že je expanzka prázdná a v horní části chladiče sucho, ale auto po celou dobu topilo, teplota v normě, snad to není důsledek dnešní "arktické" noci, pod autem je jinak sucho, takže snad ok. Elektrika je jakási dofušovaná, je tam dobastlený alternátor z 2101 včetně mechanického regleru, některé dráty volně visí, občas svítí kontrolky jak se jim zlíbí. Seká se ovládání sytiče, baterka je na odpis (málem jsem neodjel od pumpy ), 100 Ah baterku, kterou si při startech vypomáhal mi nenechal . Řízení má vůli, auto plave, brzdí to ovšem dobře, odmyslímli si to řízení co z toho dělá adrenalinový sport. Spojka je nějak divoce poštelovaná. Interiér je jeden velký chlívek. V autě je díky výše zmíněnému poměrně vysoký hluk umocněný tím, že tam není plato ani potahů na sedadlech. Rezerva je na vyhozené, jiného příslušenství jsem nenašel. Má to naprosto šílený volant, děs, hnus. Nedrží vzpěry pátých dveří, tapecíry předních dveří jsou po smrti, levá strana dveří lze otevřít jen zevnitř, s dveřmi se musí mlátit s rozběhem.
Moje sedma je oproti tomu jak říká MP ředitelský vůz , když jsem přesedl měl jsem pocit, že jsem o pár levelů výše .
První dojmy: auto je příjemně živé, navíc je ten motor pod Solexem což je velmi pozitivní. Velice mě překvapilo jak jsem si zvykl na 5q, velice mi pátý kvalt při cestě domů chyběl, moje kecy o tom, že je to jen doplněk bez kterého se dá žít, bylo jen mlácení prázdné slámy. Božsky se s tím couvá, ten výhled když se člověk otočí je impozantní. Jako první musím provést kontrolu oleje v difu a pořešit chlazení, abych vůbec mohl dojet na evidenční kontrolu, deprasit to a nahodit plastové podběhy. Zbytek věcí se bude řešit po volných chvilkách když počasí dovolí, potřeboval bych jeden letní měsíc , snad to přes zimu moc neprokvete . Koupit si "nové" auto v zimě je sebevražda, ale doba je zlá, musí se klást oběti. Možná bych i uvítal, kdyby měl někdo prostory kam by se to na zimu schovalo .
Fotky tutaj, uživatelské jméno ladaklub, heslo je ladaklub. http://koko-loko.rajce.idnes.cz/VAZ_210 ... zovy_stav/
Po zralejší úvaze jsem naznal, že než kupovat druhý sedan, bude lepší koupit kombajna neb se v něm aspoň občas dá odvézt něco většího. Zcela logicky padla volba na model 2104 v základním "dělnickém" provedení. Po několika "propáslých" zajímavých inzerátech (by se jeden divil, ale ty plečky jdou na dračku) jsem narazil na zajímavě znějící byť starší inzerát. Kupodivu auto bylo stále k mání, bodejď by ne, když se z telefonu ozval jedinec s ukrajinským přízvukem. Nepopírám, i mě to zaskočilo, ale řekl jsem si, že to zkusím, na místo výskytu to nebylo daleko a člověk se zdál seriozní. Provedl jsem tedy obhlídku po tmě za svitu baterky a naznal, že by to i šlo i když každý z vás si jistě dokáže představit jak vypadá auto po "konzumentovi" pracujícímu ve stavebnictví. Nicméně po stránce koroze a neobouchanosti vozítko patří k lepšímu průměru, jen trochu jedou věže, nic moc strašného, ale něco se tam děje.
Nalejme si čistého vína, to auto je po technické stránce vrak . Dle tvrzení předchozího majitele je v háji kardan (nové kříže jsem dostal), osobně si myslím, že je v háji diferák neb je v něm asi sucho nebo špatný olej (prý byl měněn, ale nevěděl jestli to bylo s H), v lepším případě a v to pevně doufám je v háji některá poloosa. Ventily nebyly dělány už hodně dlouho, neb tlučou jak permoník do střechy 2103. Po příjezdu domů jsem zjistil, že je expanzka prázdná a v horní části chladiče sucho, ale auto po celou dobu topilo, teplota v normě, snad to není důsledek dnešní "arktické" noci, pod autem je jinak sucho, takže snad ok. Elektrika je jakási dofušovaná, je tam dobastlený alternátor z 2101 včetně mechanického regleru, některé dráty volně visí, občas svítí kontrolky jak se jim zlíbí. Seká se ovládání sytiče, baterka je na odpis (málem jsem neodjel od pumpy ), 100 Ah baterku, kterou si při startech vypomáhal mi nenechal . Řízení má vůli, auto plave, brzdí to ovšem dobře, odmyslímli si to řízení co z toho dělá adrenalinový sport. Spojka je nějak divoce poštelovaná. Interiér je jeden velký chlívek. V autě je díky výše zmíněnému poměrně vysoký hluk umocněný tím, že tam není plato ani potahů na sedadlech. Rezerva je na vyhozené, jiného příslušenství jsem nenašel. Má to naprosto šílený volant, děs, hnus. Nedrží vzpěry pátých dveří, tapecíry předních dveří jsou po smrti, levá strana dveří lze otevřít jen zevnitř, s dveřmi se musí mlátit s rozběhem.
Moje sedma je oproti tomu jak říká MP ředitelský vůz , když jsem přesedl měl jsem pocit, že jsem o pár levelů výše .
První dojmy: auto je příjemně živé, navíc je ten motor pod Solexem což je velmi pozitivní. Velice mě překvapilo jak jsem si zvykl na 5q, velice mi pátý kvalt při cestě domů chyběl, moje kecy o tom, že je to jen doplněk bez kterého se dá žít, bylo jen mlácení prázdné slámy. Božsky se s tím couvá, ten výhled když se člověk otočí je impozantní. Jako první musím provést kontrolu oleje v difu a pořešit chlazení, abych vůbec mohl dojet na evidenční kontrolu, deprasit to a nahodit plastové podběhy. Zbytek věcí se bude řešit po volných chvilkách když počasí dovolí, potřeboval bych jeden letní měsíc , snad to přes zimu moc neprokvete . Koupit si "nové" auto v zimě je sebevražda, ale doba je zlá, musí se klást oběti. Možná bych i uvítal, kdyby měl někdo prostory kam by se to na zimu schovalo .
Fotky tutaj, uživatelské jméno ladaklub, heslo je ladaklub. http://koko-loko.rajce.idnes.cz/VAZ_210 ... zovy_stav/