Stránka 1 z 1
Chlazení olejem?
Napsal: sob lis 15, 2008 00:24
od morcak
Nevíte kolik tepla se odvede z motoru olejem? Dá se to nějak procentuálně vyjádřit?
Nikde to nemůžu najít.
Napsal: sob lis 15, 2008 22:57
od rosta
řeknu ti stručně-dost
Napsal: ned lis 16, 2008 18:29
od morcak
ani orientačně ?
Napsal: ned lis 16, 2008 18:53
od Štěpán
tak kolem 10% celkového výkonu motoru. Tož asi tak 25 až 30% je mechanická účinnost motorů, tak 35% odejde teplo výfukem a zbytek je tepelnej výkon na chladič, což je asi 35%. Když si uděláš chladič oleje, tak z těch 35% tak při běným provozu pustíš půlku tepelnýho výkonu, ale při agresivnějším tak 1/4. Jinak chlazení oleje se spíše používalo kvůli lepší viskozitě studenějšího oleje a tím i lepšímu mazání.
Napsal: stř lis 19, 2008 09:59
od morcak
A co když olejovou vanu zakreju zepředu a zespodu třeba plechem, bude to nějak vadit při pomalý jízdě do hodně dlouhýho kopce, nebo když povleču z lesa vozík plný dřeva a pojedu jak s hnojem na velkej výkon a ještě k tomu do kopce ?
Jde mi o to, jestli se může dnešní olej m7adsIII nějakým způsobem přepálit, protože co jsem hledal, tak teplota oleje by neměla překročit 120 stupňů. Ve starých manuálech z roku 1960 atp. je psána teplota snat jen do 100 stupňů.
Napsal: stř lis 19, 2008 10:13
od Saša
Olej se samozřejmě může přepálit ale trvá to "dlouho" poněvač se olej velmi pomalu zahřívá a je chlazen teplotou motoru . Zakrytí vany vede ke zhoršení chlazení oleje . Nejvíc se olej zahřívá Vysokými otáčkami motoru (olej.čerpadla) při velkém výkonu .
Napsal: stř lis 19, 2008 11:15
od Vašátor
Pokud se ti jedná o sériový motor, tak bych se zakrytí vany vůbec nebál. Předpokládám, že to chceš kvůli ježdění do lesa. Doporučuju akorát hlídat chlazení.
Napsal: stř lis 19, 2008 13:51
od Wolf
morcak píše:...Jde mi o to, jestli se může dnešní olej m7adsIII nějakým způsobem přepálit, protože co jsem hledal, tak teplota oleje by neměla překročit 120 stupňů. Ve starých manuálech z roku 1960 atp. je psána teplota snat jen do 100 stupňů.
Olej M7ADSIII je běžný minerální olej, který velmi dobře snáší vysoké teploty a tak jako u každého minerálního oleje u něj nedochází zahřátím k nevratným změnám. Jiná situace je u olejů syntetických. A jenom tak pro informaci, když jsem ještě jezdil se 138 nebo se 148 Tatrou s vlekem za zadkem, tak bylo na teploměru mnohdy 120 stupňů, vic to nešlo
. Já bych se toho nebál. Jenom jak píše Vašátor, chce to mít v pořádku a hlídat si chlazení.
Napsal: stř lis 19, 2008 14:48
od Maysner
a kdyz pockas az nekdo pojede na ua tak ti muze dovezt plech pod motor. je toho tam mraky