Stránka 1 z 2

OT Prosím o pomoc s Octavii I 1,6i 55kw rv.1998 - nestartuje

Napsal: čtv lis 13, 2008 20:59
od fakír
Moje prosba je trochu OT a patří uplně na jiné forum než na tohle, ale protože Ladaforum považuji asi za nejlepší forum na webu tak to zkusím snad mi někdo pomůže.

Octavia 1,6i 55kw nechce startovat otočím klíčkem a zhasnou kontrolky a nic äni cvaknutí prostě ticho pak klíček pustím a kontrolky se rosvítí po výměně aku za nový chvíli ok ale už zase nestartuje. Vyčistil a nakonzervoval jsem kontakty kolem baterky a motoru ale nic pokud je motor teplý tak startuje pokud je studený tak nic.

Já myslím že by mohl být problém se startérem, ale než ho kuchnu tak bych to rád s někým probral ....víc hlav víc rozumu.

(na slavným škodovackým foru mi nikdo neodpověděl ani slovo tam defekti řešej jen jestli maj auto předfaceliftem nebo po faceliftu a kdo je před face tak je totální nula)

Napsal: čtv lis 13, 2008 21:50
od Nemo
fakír píše:po výměně aku za nový chvíli ok ale už zase nestartuje.
A jak tedy vypadá napětí na baterce?
Dobíjí to vůbec? Na kolik V?

Odběr z baterky při vypnutém zapalování?

Napsal: čtv lis 13, 2008 21:58
od fakír
Dobíjí 13.9 - 14,2 V napětí na baterce naposledy při problému 12,4 všechno elektrický funguje bez problémů když zapnu světla tak napětí klesne na 11,6 (motor není nastartovaný) baterka je nová.

Napsal: čtv lis 13, 2008 22:23
od Nemo
A ten startér se někdy líně převalí, nebo je to jen jedna ze dvou variant - nastartuje v pohodě/ani se nehne?

....vypadá to, že bude potvora skutečně muset ven. Chtělo by to někde splašit ohmické hodnoty vinutí.... :roll: ale ví pambuch :P , třeba to může být i mechanický problém.
Startér z oktávky jsem jakživo neviděl. Bolí to moc, ho vykuchat?

Napsal: čtv lis 13, 2008 22:32
od Vašátor
Měřil jsi "černý odběr" proud z baterie při vyplém klíčku? Mohla se šlehnou dioda v alternátoru, která ti, když auto stojí, vyžhaví baterku. A to celkem velice rychle.

Napsal: pát lis 14, 2008 08:57
od Marek
Jestli nepomůže oprava startéru, může to klidně dělat kontaktová část spínací skříňky. Řešil jsem to mnohokrát, především u starých typů Octavií (tedy před rokem 2000).

Napsal: pát lis 14, 2008 09:19
od Patrac
ehmm teda nechci kecat ale stejný problém jsem řešil u kamaráda na jeho autě. baterka se tvářila O.K. světla kontrolky vše fachalo a nic. na kabel to nastartovat nešlo. pak jsme vyměnili baterky a na brnknutí naskočil. Zkus dát jinou baterku od někoho půjčenou a myslím že to bude O.K.
Nevím proč to nechtělo jet na kabel ale prostě to ani necuklůo startérem !!

Napsal: pát lis 14, 2008 09:27
od Drobek81
Sestra měla to samé u Octavie 1,9TDi...zůstala trčet a po odtahu do servisu výměna baterky a jelo se dál. Jak píše předseda, zkus dát baterku z jiného auta a uvidíš...za to nic nedáš :wink:

Napsal: pát lis 14, 2008 09:43
od Pisty
Patrac píše:stejný problém jsem řešil u kamaráda na jeho autě. baterka se tvářila O.K. světla kontrolky vše fachalo a nic. na kabel to nastartovat nešlo. pak jsme vyměnili baterky a na brnknutí naskočil.
No je to jednoduche preco sa ta baterka takto chova. Niektory vnutorvy nitovany spoj je zly ale staci na prenos cca50A ale ked sa spusti starter tam su prudy skoro skratove cez 300A tak spoj sa zahreje a vznikne obrovsky ubitok az uplne prerusenie akumulatora. Je to casta zavada.

Jednoznacne treba vyskusat inu baterku.

Napsal: pát lis 14, 2008 09:45
od Teepee
Jaké je napětí na svorkách AKU, když je startér, resp. klíček "v akci". Protože jestli napětí AKU neklesá pod cca 10,5-11V a startér se přesto netočí a měl by, pak není problém v baterce ale někde "na trase" či startéru samotném.

Jinak jiný AKU už zkoušel, efekt byl pouze dočasný.

Taky bych zkusil oměřit napětí na svorkách startéru, odhalila by se tím spínací skříňka (dle Markova tipu), nebo nějaké špatné spojení na trase.

Napsal: pát lis 14, 2008 10:23
od Saša
Shrnuto podtrženo ... dát jinou na 100% funkční bateriji . Změřit jestli při vypnutém klíčku nemá auto "černý"odběr (max 50mA) a i to jsem hodně nadsadil . Skusit nastartovat a mněřit úbytek napětí na bateriji . Pokud startér točí "líně" a napětí na bateriji je nad 11V je někde u (ve) startéru "studeňák . Pokud ale napětí klesne pod 10 V (a někdy se i zahřeje přívodní kabel k startéru) je problém v samotném startéru . Nejlepší je ale měřit proud pomocí "klešťového" A-metru . Většinou jsou volná pouzdra a rotor se kříží (nemusí to nastat pokaždé) jednou nastartuje jednou ne . Není ani vylouceno že se startér "kouše" do zubů . Toť test který to musí odhalit .

Napsal: pát lis 14, 2008 11:19
od fakír
Aku je fungl nová a když otočím klíčkem tak nenastane žádná akce vůbec se nesepne cívka na startéru.

Napsal: pát lis 14, 2008 11:21
od Patrac
fakír píše:Aku je fungl nová a když otočím klíčkem tak nenastane žádná akce vůbec se nesepne cívka na startéru.
je takový problém otestovat třeba starší jinou? :wink:

Napsal: pát lis 14, 2008 11:27
od fakír
Problém to není, ale dával jsem fungl novou teď v pondělí kvuli tomu že to nechce startovat proto si myslím, že výměna zase za jinou baterku je blbost je tam nová 55ah baterie dal jsem ji skušebně do dieselovýho auta s i s touhle "na diesela slabou baterkou" jsem ho studenýho natočil jako nic tak že baterku bych vynechal.

Napsal: pát lis 14, 2008 11:37
od Saša
fakír píše:Aku je fungl nová a když otočím klíčkem tak nenastane žádná akce vůbec se nesepne cívka na startéru.
Tohle je popis na nic .
Rozsvítí se kontrolky ? Pokud ano , skontroluj jestli Ti de "proud" do cívky startéru-pokud ne skontroluj funkci spínací skříňky atd ... určitě je tam pomocné relé a možná i imobilizér který blokuje startování (bývá tam studeňák na relé) atd...
Vem do ruky žárovku s kusem drátu a za chvilku není co řešit . Obvod startéru je banalita .