Stránka 1 z 2
Jak na automatickou teplotu v kabině?
Napsal: úte lis 11, 2008 15:09
od Zdenda.G
Jestli se to tady řešilo tak mi dejte prosím odkaz kam se na to mrknout.
Chvíli teplo, chvíli zima, pořád tahám za páčky topení abych měl optimální teplotu v kabině... a už mě to přestává bavit, nejhorší je to ve městě, kdy chvíli jedu rychleji a potom zase stojím v koloně. Nemáte nějaký tip na automatickou regulaci teploty v kabině u 05-ky? Napadl mě nějaký elektricky ovládaný ventil na přívod vody od motoru k topení a nějaký prostorový termostat do kabiny, jako u topení v baráku.
Napsal: úte lis 11, 2008 15:30
od Saša
Již to mám vyřešeno ale asi proTebe složitým systémem . Kohout topení je jiný (starý VW passát) a ovládá ho servo z Audi jehož krokový motor byl nahrazrn "normálním" . Teplota je hlídána dvěma komparátory (oper. zesilovče) . Ventil se musí otvírat a uzavírat velmi pomalu a musí být nastavena hysteréze . Napočátku je ventl otevřen na plno a pak se pomalu s rostoucí teplotou v kabině uzavírá . Teplota se nastavuje přímo ve °C .
Někoho napadlo tam dát kohout s termohkavicí (z ústředního topení). Při správném umístění by to mohlo také fungovat .
PS: jednoduše termostatem to nejde páč má výstup (zap/vyp) .
Napsal: úte lis 11, 2008 16:41
od Mirek999
Taky me toto stve.Clovek nedela nic jineho,nez,ze furt reguluje teplo.Chvili hyc,chvili zima.
Napsal: úte lis 11, 2008 16:52
od Jelen
Saša, Saša, můžeš prosím umístit schema s popisem součástek, hodnot a veškerých komponent? Něco podobnýho bych určitě taky uvítal a pokusil se vyrobit.
Napsal: úte lis 11, 2008 17:34
od Saša
Nohu dodat schéma +popis a foto analogového řízení . Ale tak před asi týdnem jsem mněl pokec s Martinem R-9 A ten umí programovat "jednočipy" a řešení v tom případě je velmi jednoduché a komfortní . Chci ho okolo programování požádat o nějakou spolupráci .
Napsal: úte lis 11, 2008 17:37
od Jelen
Tak pak bys mohl uveřejnit nějaké normální jednoduché řešení
až to bude
Napsal: úte lis 11, 2008 18:50
od morcak
Taky řeším podobnej problém, ale ne v žigulovi /nechť Allách oslavuje jeho památku/ , nýbrž v gazíkovi, což je skoro stejná situace. A protože mě bastlení nebaví a ani to pořádně neumím, a navíc bych svýmu elektronickýmu výtvoru asi moc nevěřil, tak jsem se mrknul do ciziny, protože u nás se nic podobnýho jednoduchýho neprodává, a našel jsem tohle
http://niva-faq.msk.ru/tehnika/kuzov/otopitel/suos.htm
což je podle mýho názoru absolutně dokonalá věc pro naše haj tech hustostroje.
Co si vo tom myslíte ? Já bych do toho šel.
Napsal: úte lis 11, 2008 19:15
od Saša
No já zatím mám důvod věřit "ubastlené" elektronice páč v 02 i 043 vše chodilo naprosto spolehlivě (pokaždé víc než 10let) a nebylo jí tam málo !
Tohle je zřejmně převzato z "nové" řady (2110) ta to má sériově .
Napsal: úte lis 11, 2008 19:19
od Jelen
Já věřím v Sašův projekt, tak si na něj počkám.
Napsal: úte lis 11, 2008 20:22
od Little Red Riding Hood
topení v žigulu je hruza no... jako topi dto dost to je super.. ale ta regulace se neda...
ja to vyřešil tak že jezdím i v zimě s otevřeným šibrem a mam topení na max... to je docela žůžo...
Napsal: úte lis 11, 2008 20:28
od Vašátor
Tý jo vy furt řešíte kraviny
. Páčku teplého vzduchu dám na 2/3, páčku studeného vzduchu na cca 1/3. Případně reguluji pouze páčkou studeného vzduchu. Regulace páčkou teplého vzduchu vede přesně k těm problémům, co zde píšete.
Napsal: úte lis 11, 2008 20:30
od Michal Pokorný
Vašátor píše:Tý jo vy furt řešíte kraviny
. Páčku teplého vzduchu dám na 2/3, páčku studeného vzduchu na cca 1/3. Případně reguluji pouze páčkou studeného vzduchu. Regulace páčkou teplého vzduchu vede přesně k těm problémům, co zde píšete.
No asi to bude tak, že s páčkou od kohoutu nemám odvahu pohnout jakýmkoliv směrem. Mám rád v autě sucho
Napsal: úte lis 11, 2008 21:39
od morcak
sem si postavil regulátor luxeonu a ten funguje pořád, ale to bude tím, že to je jen jeden odpor...
no a proč tady bastlíte a vymejšlíte regulaci topení, když se dá vzít z novýho žigula ? a kde to prodávají ?
Napsal: stř lis 12, 2008 08:45
od Saša
Luxeon - Vysoce svítivá LED . No to je opravdu složitá regulace
ale začít se od něčeho musí
morcak píše:a proč tady bastlíte a vymejšlíte regulaci topení, když se dá vzít z novýho žigula ?
Poněvač to někoho baví a chce aby to fungovalo dle jeho představ . Nebejt takových lidí tak "tu" řešíme opracování pazourků a pasti na mamuty .
Až bude trošku lepší světlo (teď je tu mlha) tak dám foto jak se elegantně zbavit páček a tím ušetřit drahocené místo pro další "bastl" (včerejší testík) .
Toto je nejjednoduší elektrické ovládání . Ventil se ovládá potenciometrem (odkudkoli) pomocí serva (né modelářské) a celé je to doplněno o teplotní čidlo které "doregulovává" nastavenou teplotu .
Vše potřebné se dá vyhrabat na vrakovišti . Je to mírně upravené elektrické naklápění světel .
Ta černá pecička na dlouhých modrých nožkách je termistor (doregulace) . Elektronika pochází z naklápění světel a servo z topení nějakého VW/Audi (Valeo) Nic víc není třeba .
Stejně je možné řešit ovládání jiných páček nebo čehokoli jiného . Klapku přívodu vzduchu do topení budu mít zavíranou podtlakovým "servem" otevřeno/zavřeno .
Napsal: stř lis 12, 2008 14:25
od Marek89
To servo napojíš na tiahlo ventilu ?