Stránka 1 z 2

Spotreba LPG a benzinu

Napsal: pon lis 10, 2008 09:34
od zigulman
Ahojte,posledniho pul roku mam drobny problem s otrokem :-( 2105 model 85.
benzin .... klasika bez uprav
LPG ... BRC ,v lete prosel revizi,plyn nikde neunika

Uz nevim cim to je,ale na benzin mi to basti do 8l a plynu to zere 12,5 - 14 /100km a to vse zhruba pul roku.
Je serizeny karburator,zapalovani ,ekonomizer funguje bezvadne,svicky jsou asi 30 000km,kabely jsou OK,mezera mezi elektrodama je 0,65 +/- 0,05. Netesnost LPG systemu jsem vyloucil po trech dukladnych kontrolach mydlovou vodou i nosem.Na benzin je to raketa,plyn je lenivejsi jak ja po nedelnim obede.Kdyz na to slapnu fest tak mam pocit jako by se to na plyn dusilo,ale jen chvilku.S bohatosti smesi LPG jsem uz zkousel take kde co tim ventilem na rozdvojce pred brejlama v karbecu.Veskere zmeny,opravy,upravy,tankovani a ujete KM si pisu do notysku,takze mam pomerne presna data o spotrebe a jeji zavislosti na zmenach.
Ja to vidim jeste na vymenu svicek,ale to nevysvetluje spotrebu na benzin.
Take jsem vyzkousel nekolik cerpacich stanic s podezrenim na nekvalitni plyn .... bezuspesne.
Budu rad za kazdou radu vedouci k zachrane meho nemocneho otroka ... :-)

Napsal: pon lis 10, 2008 10:42
od Luděk Musil
Řekl bych, že bohatá směs (v plynu). Bude to chtít ubrat na tom škrticím šroubu na rozdvojce. Můžeš to postupně utahovat sám, nebo si znova zajet na seřízení.
Postup pro ubírání v domácích podmínkách je déle trvající záležitost. Dělá se postupně, auto se projede a pokud není znát úbýtek výkonu, opět se ubere, projede se to. Až to začne ztrácet výkon - tak se šestina otáčky přidá a mělo by to být optimální. A chce si to taky trošku pohrát se šroubem/korektorem volnoběhu. L.

Napsal: pon lis 10, 2008 11:34
od zigulman
Plyn jsem ubiral,bez efektu.

Napsal: pon lis 10, 2008 11:55
od Luděk Musil
zigulman píše:Plyn jsem ubiral,bez efektu.
Odpovím Ti takto: na (bývalé a :hrob: ) 2103 mi přídání půl otočky regulačního šroubu na rozdvojce udělalo na spotřebě + 2,5 litru :shock: a na maximálce + 5 km/h :( .

Napsal: pon lis 10, 2008 11:57
od Saša
30 000 km na svíčky ! To asi né ale budíš . Obrovský vliv na spotřebu LPG má filtr vzduchu . Je mněněn ?

Napsal: pon lis 10, 2008 12:32
od zigulman
Po zasroubovani toho sroubu nadoraz to sice jelo ,ale nic moc.Po otoceni o pul tocky to bylo OK ale maximalka jen asi 120km a spotreba silena.Po postupnem pridavani po pul otacce se zlepsila trosku maximalka a zrychleni,ale spotreba neklesala.Do stavu ve kterem to je tedka.Asi 2,5 otocky od zavreneho sroubu a trosku se to zadusi po pridani plynu az na podlahu,pri beznem pridani plynu to je OK.Oproti benzinu to nejede nic moc,teda spis nic nez moc a spotreba je silena.Uz jsem zacal jezdit na benzin kdyz u nas stoji 23,70.

Pokud jde o filtr vzduchu tak je meneny nedavno.
Na tech svickach jsem najel jen ja 27 000.A nevim co najel minuly majitel.Ale pokud to jede na benal tak by to se svickama nemelo mit moc souvislost ne?

Napsal: pon lis 10, 2008 13:33
od Luděk Musil
To jsme si nerozuměli ..... já měl na mysli půlotočky z optimální pozice šroubu/korektoru.
Pokud to máš "seřízený" takto - tak bych doporučil LPG servis.
Mě před pár lety takovéto nastavení udělali za 50-korunu. L.

Napsal: pon lis 10, 2008 14:45
od zigulman
Jj diky,takze pokud vas uz nikoho nenapada nic dalsiho zasadnejsiho tak to s tim servisem zkusim poresit a snad je to jen nastavenim bohatosti te smesi. :-)

Napsal: pon lis 10, 2008 15:07
od Patrac
dovolím si jen upozornit že nejen škrcení snižuje spotřebu ale do jisté míry i přidávání LPG. když mi to marek před třema rokama říkal tak sem ho měl za blbce. Ono totiž když je to nasavený a žere to tak většina lidí přitáhne šrouby. ano je to možné ale tak po 1/4 otáčce maximum a když není vidět výsledek doporučuji vrátit zpět na původní a naopak začít přidávat. Běžně se totiž může stát že v servisu to nastaví na "dolní" mez.
Člověk je zvyklej jezdit na benál a on LPG je trošku lenivější. a tak člověk má tendenci víc šlapat na pedál. do motoru jde víc LPG ale nekvalitně nastavená směs. defakto je chudá ( byl to přesně můj případ) tak jsem mu po nastavení v servise lehce přidal 1/4 otáčky a ejhle jelo to líp a kupodivu klesla spotřeba.. :!: :!: Ne proto že by motor míň žrla ale prostě najednou to jelo a já neměl důvod drtit pedál podrážkou
Edit: jestli svíčky maj 30 000 tak je vyměň 100% a mám dojem že nastavení na svíčkách na LPG je skoro 1mm. Teda alespoň já to tak měl. faktem je že jsem pak měl bezkontakt z favorita a silnější cívku a teď to mám na stříkačce..

Napsal: pon lis 10, 2008 15:23
od Luděk Musil
Svíčky určitě výměna, nastavení 0,7 mm - pokud je zapalování standart cívkové Lada, možná bych zkusil pohnout s předstihem krapet "kupředu".
Na benzín je provoz normální? Źádný díry , žádný kolísání , atp. ? L.

Napsal: pon lis 10, 2008 20:24
od Kopr
Zrovna dneska jsem z Markem probíral stejný případ, je rozdíl mezi lpg a benzínem svíčka na benzín je v pohodě ale plyn je sviňa nemá rád dlouho ježdené svíčky a 30 tkm na svíčkách to je teda maras bléééé

Napsal: pon lis 10, 2008 20:30
od Patrac
svíčky pro LPG byla první věc co po montáži LPG letělo z auta ven byly tam přesně 24 hodin

Napsal: pon lis 10, 2008 21:07
od Kopr
Patrac, No ty bych tam taky nedal ale už vím že zase půjdu do brisků bohatě stačí

Napsal: pon lis 10, 2008 22:42
od kuchi
svíčky pro LPG jsou na dvě věci měl jsem je a odešly dřív než ty normální (bavím se o Brisku), jinak co plynový filtr a kolik ten plyn má odjeté jestli nejsou chycené membrány. jinak nejjednodušš je zajet seřídit do LPG servisu a je klid.

Napsal: pon lis 10, 2008 22:46
od Kopr
kuchi, jestli komentuješ mě tak na filtr se chystam a lpg mam rok a pul stare a jezdim na obyč brisky jen teď jsem koupil championy a v servise mi to seřídili tak že to nejelo a žralo i trávu kolem cesty

Nová dědina není to u Frýdlantu ???