Stránka 1 z 6

Zahřátý motor nejde nastartovat, zahřátý motor zhasíná

Napsal: čtv říj 16, 2008 18:06
od martina
ahoj, mám problém.
pokud je motor zahřátý (delší jízda, kopec...) a následně se zastaví (v koloně, na semaforu) nebo hodně zpomalí (parkování) tak motor chcípne.
znovu natočit jde až po určité době kdy trochu zchladne. vypadá to, že pokud auto jede, tak vzduch cosi chladí, ale při zpomalení nebo zastavení se cosi zahřeje a je hotovo.

zkoušeli jsme vypojit váhu vzduchu, nastartovat stejně nešlo, v servisu projeli kontakty a vypadalo to OK, ale po dvou dnech sem s tím dneska zůstala viset na križovatce.

nenapadá někoho co by to mohlo být, případně něměl s tím někdo něco podobného?

díky martina

2110

Napsal: pát říj 17, 2008 05:09
od FOMA
je to u této řady běžná závada a bývá to(ale i u spousty jinych aut-značek)váha vzduchu.
už se to zde hodněkrát probíralo.
Takže žádná náročná oprava ale spíš finanční záležitost,ale jistě se zde k tomu ještě někdo vyjádří :wink:

Napsal: pát říj 17, 2008 09:31
od Petr HC
Váha vzduchu a potenciometr škrtící klapky jsou programově zástupné (mluvím o ŘJ Bosch MP7.0 x) . Chytne-li motor s mírně přidaným "plynem" a neudrží se ve volnoběhu ,tipoval bych servomotorek volnoběhu . Nejspolehlivější prevence těchto závad je důsledná kontrola všech ukostřovacích bodů - zejména okolo ŘJ a na motoru. Pokud je vůz garážován "pod širákem" dochází v místech styku dvou různých kovů k nekontrolovatelné korozi a v důsledku toho i k nekontrolovatelnému chování elektroniky .

Napsal: pát říj 17, 2008 12:14
od martina
váha vzduchu to opravdu nebyla, jak sem psala výše ani její odpojení nepomohlo, mmch, máme tam už třetí, stejně jako zapalovací modul.
byla to kostra, když to mělo sepnout větrák, tak to chcíplo. no snad už to bude OK. jinak auto je garážováno v garáži :-)
doufám že se pletu, ale přišlo mi pro změnu, že se motoru nějak cestou domů nechtělo táhnout.....jak kdyby se vysypal kat.

každopádně díky m.

2110

Napsal: pát říj 17, 2008 16:17
od FOMA
hmm,no špatná zkušenost,taky zkušenost :roll: ,ale zase jsme si zde rozšířili přehled o řadě 10 :twisted:
dík za info :wink:

Napsal: pát říj 17, 2008 17:32
od Petr HC
To Martina , ne nadarmo jsou věnována problematice kostření tři obsáhlá témata ( масса , масса 2 , эщо раз масса ) , s několika desítkami vyobrazení na ruském webu chiptuner.ru . Takže jsem rád ,že se potvrdilo,co jsem předpokládal .
A je možné ,že i ostatní poruchy ,které jsi uváděla mohly mít stejnou příčinu . I já jsem měl na své 2112 (ještě v záruce v prvních 500 km) podobnou závadu (již jsem zde popisoval) ,způsobenou volným kontaktem kostry u ŘJ .
P.S. už vidím fakturu opravny : Otočení šroubovákem o 720 stupňů – Kč 720 + DPH . Razítko, podpis.

Napsal: pát říj 17, 2008 19:32
od plavec
Jakože ta kostra byla někde povolená?Který drát to byl? Někdy se člověk hrozí co to může být a já hned myslím třeba na ŘJ :lol: a je mi špatně, ale pak potěší, když je to prkotina jako tady.

Napsal: pát říj 17, 2008 20:21
od Petr HC
Konkrétně se jednalo kostřící sroub svazku cca 6ti vodičů ukončených očky pod krytem proti pedálu akcelerace . Dotahl jsem o více než dvě otáčky a všechny problémy zmizely .

Napsal: pát říj 17, 2008 22:00
od martina
jo, pravděpodobně zapalovací moduly odešly následkem toho. první taky v záruce (taky je to tu popsané kdesi, kdysi....)
problematika kostření je mi tak nějak popisem k ničemu, já se v tom hrabat odmítám, já to nemám jako koníčka, ale jako dopravní prostředek (což je v tomto případě asi trochu chyba - no chybama se člověk učí)

fakt to vypadá na ten kat, takže tentokrát odtahovka a vzůru do servisu. už se fakt asi picnu (on se tenhle druhej kat drobet načal asi při tom druhým pomuchlaným zapalovacím modulu)

mě už to fakt leze na nervy, to se kurňa nemohl vysypat aspoň cesou tam....
m.

Napsal: sob říj 18, 2008 08:42
od plavec
u pana Nedbala má univerzální KAT, který pasuje, takže bys na tom i něco málo ušetřila a nemusela kupovat origoš. :wink: Cenu už jsem zapoměl, ale zkus se tam zeptat.

Napsal: sob říj 18, 2008 09:25
od martina
díky za info, finanční úspora by byla značná, ale netušíš, zda s tím má někdo nějakou zkušenost z provozu?
m.

Napsal: sob říj 18, 2008 11:10
od zelvotron
Tak univerzální kat mají všude, musí se ovšem navařit na původní trubky...

Napsal: sob říj 18, 2008 19:02
od plavec
martina píše:díky za info, finanční úspora by byla značná, ale netušíš, zda s tím má někdo nějakou zkušenost z provozu?
m.
Předpokládám že v Sadský s tím zkušenost mít bude, jinak by to měl jen vystavený a nenabízel to.To je jako ta LadaSada poviný výbavy, ukázal mi to a povídá , no je to jen obyčejný já bych si to za tyhle prachy nekoupil. :wink: Je tam u nich prostě férový jednání.Určitě to nebude servis, kam si dáš opravit výfuk a odjedeš s natrženým klínovým řemenem. :roll:

Napsal: ned říj 19, 2008 16:56
od Erik
Ahoj Martino,
koukám, že to nebere konce, co? :cry:

Napsal: pon říj 20, 2008 14:48
od martina
ahoj eriku
no, aby to bralo konce, museli bychom to vyřešit jak ty :-)

ale v servisu sem viděla novou dodávku laduší včetně dvou prior, takže pokud se někdo třese na to jak vypadaj, tak opravdu už dorazily. černej hatch a stříbrnej sedan :-)
m.