Stránka 1 z 3

Zapojeni spinaci skrinky

Napsal: sob říj 11, 2008 14:06
od OndrejZeman
Ahoj, mam problem se zapojenim spinaci skrinky na VAZ 2101. Zlodeji se mi auto pokusili ukrast (neuspesne, protoze tam nebyla baterka :-) a vytrhli mi vsechny kabely ze spinaci skrinky. Bohuzel ted nevim ktery patri kam. Skrinka ma 8 kontaktu a pod volantem mi konci 5 kabelu :-( ...pomuzete nekdo? Ondra (ondrejzeman@seznam.cz)

Napsal: sob říj 11, 2008 16:03
od Luděk Ondrůch
Napiš barvy kabelů, a jestli je slabej nebo silnej.

Napsal: sob říj 11, 2008 21:52
od OndrejZeman
Je tam pět svorek:
1 - do ní vedou dva tenké černé dráty
2 - do ní vedou dva světle modré dráty. Jeden z nich je silný, druhý tenký.
3 - do ní vede jeden silný červený drát
4 - do ní vede jeden silný růžový drát. Na této svorce jsou stopy po jiskrách.
5 - do ní vede jeden silný hnědý drát

Barvy kabelů jsou již hodně vybledlé, takže je možné že původně byly barvy trochu jiné...

Pokusím se dát fotky kabelů i spínací skřinky (zezadu) do galerie u svého profilu tady na stránkách Ladaklubu. Snad se k nim dostaneš.

Díky

P.S. Jen mimochodem - ty jsi jeskyňář?

Napsal: ned říj 12, 2008 08:02
od Luděk Ondrůch
Černý 2x - svorka INT
Růžový - svorka 30
Červený - svorka 50
Modrý - svorka 15
Hnědý - svorka 30/1

PS: občas do nich lezu, ale častěji do opuštěnejch dolů

Napsal: ned říj 12, 2008 14:06
od OndrejZeman
Ahoj,

moc díky. Povedlo se. Žigulík zase šlape jako hodinky. Jen asi začnu uvažovat o tajném vypínači zapalování. Až do téhle zkušenosti bych nevěřil, že se takhle staré auto někdo pokusí ukrást :-( ...neukradli ho jen proto, že byla zrovna náhodou vybitá baterka a tak nenastartoval.

Napsal: pon říj 13, 2008 11:04
od Luděk Musil
OndrejZeman píše: ... asi začnu uvažovat o tajném vypínači zapalování ...
Jedno z nejjednodušších schemat:
postačí kousek káblíku a vypínač. Na jednom konci se to připojí na kontakt č. 1 zapalovací cívky a za vypínačem se to připojí na kostru.
No a pokud bude vypínač v poloze zapnuto - tak nebude možné nastartovat. Tedy abych upřesnil: auto normálně svítí, bliká, troubí, startér otáčí motorem - ale motor nenaskočí. L.

Napsal: pon říj 13, 2008 14:58
od Petr HC
Luděk Musil píše:
OndrejZeman píše: ... asi začnu uvažovat o tajném vypínači zapalování ...
Jedno z nejjednodušších schemat:
postačí kousek káblíku a vypínač... L.
Kolega měl něco podobného .Když se ale grázlům nepodařilo nastartovat ,rozřezali mu alespoň sadadla a rozmlátili palubku .
Proto jsem u mé "starušky" 2104 vozil kolíček, kterým jsem zablokoval palivové čerpadlo . Kdyby ji grázl hodlal ukrást ,bez problémů nastartuje , ale po ujetí cca 150m mu vůz "zdochne" . A chtěl bych vidět grázlíka ,jak někde v provozu nebo na křižovatce zůstane u auta a bude se znovu pokoušet vůz nastartovat a ujet ....

Napsal: pon led 26, 2009 17:12
od Milos
Prosim o radu,ohladne zapojenia spínacej skrinky.V elekrike sa nevyznám,tak som poprosil jedného :roll: elektrikára o zapojenie,kdeže som nemal čas na tuto operáciu.
Schému zapojenia spínacej skrinky som mu dal ,presne ako udávate v príspevku.
Po celej operácií mi nakoniec oznámil,že musel káble zapojil inak,že mu to tak nefungovalo,ako sa tu uvedené zapojenie.

PS: ani sa nejdem dálej rozčulovat,len teraz mi vytahuje baterku.Jeho odbornícke zapojenie je fušeráčina a ked mi pride pod ruku..tak...
Chcem sa preto opýtat,či náhodou nebude vadná spinacia skrinka,ked to zapojil inak,alebo sú iné parametre zapojenia pri VAZ 2105?
Dakujem

Napsal: úte led 27, 2009 08:10
od Ondra 07
Sorry za OT, ale resil jsem ted poslednich par tydnu problemy se spinackou a zajimalo by me co by zlodeji dosahli toho ze by ti zigulika po upornem spojovani dratku nastartovali? Co zamek volantu? Volantem se ulomit neda (ja to zkousel, rukama to nelze, driv se ohne volant. Jedina moznost je vylomit omezovac dveri, uplne je otevrit a zeleznou tyci s delkou pres 1m zaklinit do volantu a pak pri pusobeni asi 60kg praskne. To je moment pres 600Nm na volantu by byla tudis potreba sila asi 1500N a vice, zas tak opili ti soudruzi konstrukeri nebyli... :P ). Abych to uzavrel, ted umim odjet s libovolnym zigem pomoci jednoho obycejneho nastroje z dilny a jedne casti priboru z kuchyne. Tato mala loupeznicka sada je k dostani v kazde domacnosti a neni treba skrtat dratky pod volantem jako v "americkem filmu". Chce to jen napad :lol:

Ted k tematu: zakladni zapojeni dratu tz. INT (zdvojeny konektor v horni casti) cerny drat, svorka 15, 30 a 30/1 a 50, je u VSECH ziguliku stejne. Po zapojeni techto dratu musi fungovat spinani palubky, zapalovani, dobijeni a spoustec motoru. Jinymi slovy staci k odjeti s autem.
Milos píše:Po celej operácií mi nakoniec oznámil,že musel káble zapojil inak,že mu to tak nefungovalo,ako sa tu uvedené zapojenie.
Zeleznou tyci pres obe ruce v urovni zapesti, priste je radsi necha v kapsach... :lol:

Napsal: úte led 27, 2009 20:11
od Maysner
zamek volantu jde urvat ve dvou az trech lidech a s dratkama je to jednoduchy. vyzkouseno oboje 8)

Napsal: úte led 27, 2009 20:12
od Cory
otec ho urval sam

Napsal: úte led 27, 2009 21:07
od Laďuša
No Cory, jestli je tvuj otec jenom přibližně jako ty, tak bych se nedivil, kdyby to urval i s tyčí od volantu :lol:

Jinak ta spínačka:
Spínací skříňka typu VK 347 (BK 347), která je na voze použita, je čtyřpolohová a je vybavena zámkem volantu, který pracuje při vytažení klíčku v poloze Parkování. Klíč lze ještě vyjmout v poloze Vypnuto.
Při poloze Vypnuto (Выключено) je na kontakty 30 a 30/1 přivedeno napětí od akumulátoru, ale žádný obvod, který je vedený přes spínací skříňku, není sepnutý. Při poloze Parkování (Стоянка) jsou propojeny kontakty 30 a INT, tedy obvody vnějšího osvětlení, ventilátoru topení a stěračů. Při otočení klíčku do polohy Zapalování (Зажигание) zůstávají sepnuty kontakty 30 – INT a dále 30/1 a 15, což jsou obvody zapalování, buzení alternátoru, blinkry a kontrolní přístroje. Poslední polohou je Startér (Стартер), kdy se propojí navíc ještě kontakty 30 a 50 a tím dojde ke spuštění startéru.

Zdroj: http://www.czechincoming.com/lada/Rocnikovka.pdf - je to o 2103, takže jestli sedí barvy drátků (jsou uvedený v celkovým schématu nahoře, spínačka tak ve třetině) nevim.

Napsal: stř led 28, 2009 13:27
od Ondra 07
Cory píše:otec ho urval sam
A kdyz meni kolo, nepouziva hever. Jednou rukou si podrzi auto ve vzduchu a druhou sroubuje kola ze? :mrgreen:

Napsal: stř led 28, 2009 18:51
od Cory
Ondra 07 píše:
Cory píše:otec ho urval sam
A kdyz meni kolo, nepouziva hever. Jednou rukou si podrzi auto ve vzduchu a druhou sroubuje kola ze? :mrgreen:
to nie, na to je lenivy :mrgreen:

Napsal: stř led 28, 2009 19:09
od Milos
Ondra 07" Zeleznou tyci pres obe ruce v urovni zapesti, priste je radsi necha v kapsach...

Ved keby som Ja to len vedel,že je to taký fušer,ktorému na ruky napĺuť :axe:

Dakujem Ondrej za radu,spravil som tak,ako si mi napísal..a fakčí ako hodinky :wink: