Stránka 1 z 3

Potřebuji poradit

Napsal: sob říj 11, 2008 12:59
od Miči
Potřebuji vědět jaký vrtání je druhej výbrus fiat 131 rally, je někde v republice cesta k vyvážení kliky do 8500ot-9000ot.min? Jakou spojku měly závodní lady 1600? resp.lišila se od série? Co je možný sehnat za ventily? Jaký ventily měla lada 1600rally? Jaký tvrdosti ventilových pružin se dají splašit? Jak se lišila ložiska v převodovce u závodních lad oproti sérii? Je reálný přeložiskovat stávající? Popř co bylo jinak. Netušíte v čem se liší převodovka 131rally od série lady-resp jde namontovat do lady?

Počítám správně: při otáčkách motoru 8500ot.min. zařazeném 3rychlostním stupni při koncovém 4,3 bude rychlost 150km/h; tedy při 4rychlostním stupni to vychází na 8500ot.min.na 225km/h? ->> 225km/h je utopie mám představu, že 8500ot.min. bude 180km/h -->> je reálná šance sestavit takové odstupňování převodovky? Jsou k sehnání nějaké lepší synchrony? Je převodovka, která snese dlouhodobě řazení ve vysokých otáčkách?

Je rélné postavit 5q na 4,44dif? Jaká je šance tento dif.koupit? Snese takto převodovaný auto plný využití výkonu na kubatuře 1,7 série a to i na první rychlostní stupěň? Tedy 8500ot. na jedničku?

Jaký vložky válců měl fiat 131rally (vnější průměr)?

Jaký rozdíly jsou v ložiskách na klice od lady 2101 - 2107? Jaký ložiska měla závodní lada1600? V jaký rychlosti začne vybrovat kardan - tedy v kolika otáčkách?

V čem se liší maďarský svody od svodů lady 1600 rally?

Je k sehnání 2x opravárenská sada na Dellorto 40?

Jde z nějaké sériové vačky nabrousit 312°?

Zvládne sériový startér kompresní poměr 12,5-13?

Máte někdo zkušenosti s další dvojicí tlumičů na zadní nápravě? Existuje výkres kam s nimi?

Jak vyztužit uložení zadní nápravy v kastli, resp jak posílit držáky nápravy?

Jaký chladič oleje do lady?

Máte někdo zkušenosti s přímým náporovým sáním rovnou na kapotě do filtru a způsob jak se zbavit vody z náporu?

Jaký jsou maximální povolené otáčky vodní pumpy a alternátoru? Jaký se dají sehnat řemenice? Máte někdo zkušenosti s elektrickým náhonem vodní pumpy?

Existují nějaké schválené brzdové kotouče na předek, který by byli vzduchem chlazené zevnitř?

za odpovědi předem dík je to spousta otazníků a nedaří se mi už 14dni nikde nic najít...

Napsal: sob říj 11, 2008 13:12
od Puhi
:hrob:

Napsal: sob říj 11, 2008 13:21
od Laďuša
Maximální otáčky alternátoru jsou někde uvedený, něco mě řiká, že jsou možná v mej ročníkovce ;)
Ale každopádně takhle to točit...no nevim, ale vsaď se, že ty závodní auta měnily motory a jiný namáhaný části jako na běžícím pásu. Takže tě to stejně zdechne, toť muj názor.

Napsal: sob říj 11, 2008 14:42
od Marek
Ohledně alternátoru je pomoc velmi jednoduchá - dá se mu velká řemenice, čímž se mu sníží otáčky. Motor stejně bude běhat v otáčkách tam vysokých, že alternátor bude dobíjet bez problémů (protože jeho otáčky tam budou provozní). Trvale altík snese otáčky 13000 rpm, což při převodu do rychla 2,04:1 odpovídá otáčkám motoru 6400 rpm. Stačí altík osadit o maličko větší řemenicí a je to.

Motory Fiat 131 nevím, že by byly rally. Jediný motor označovaný Rally byl motor 128 s kubaturou 1300 (vrtání 86 mm x zdvih 55,5 mm). Ten určitě neměl vložky, ale monoblok stejně jako Lada.

Spojit pětirychlostní stříň s difem 4,44:1 je normální a běžné. Je třeba pouze vyměnit soukolí náhonu tachometru, aby ten ukazoval správně, jinak v tom nevidím problém.

Spojka - dal bych přítlačák z Nivy a širokou lamelu a mělo by to vydržet i slušné přetížení (já měl 135 Nm a 77 kW na seriové patnáctkové spojce).

Ventily se tu už řešily - je třeba sehnat nějaký katalog ventilů pro všechny vozy (nebo aspoň ruské vozy) a hledat. Směrodatný je pouze rozměr délky ventilu (průměr dříku se dá řešit výměnou vodítek). Vyšší tuhost pružin ventilů lze dosáhnout buď jejich podložením nebo použitím úplně jiných pružin (koupit je někde v prodejně s tímto tovarem). Z příručky lze jednoduše zjistit jejich sílu, tak se podle toho seženou silnější.

Kliky a jejich uložení jsou u všech motorů Lada naprosto identické, s tím se nic dělat nedá.

Chladič oleje doporučuji náporový. Mezi blok a filtr se udělá mezipříruba, z níž se vyvedou tlakové hadice do prostoru masky a tam se přimontuje hliníkový chladič oleje (z čehokoli, třeba ze starého erka).

Sériový startér tam vysoký stupeň komprese určitě nezvládne. Máme v našich řadách několik motorů s kompresním poměrem kolem 11 - 11,5:1 a už je problém.

Seriová vačka jde nabrousit na cokoli, ale musí se to umět (dělají to snad jen Maďaři). Navíc není nabroušení jako nabroušení. Ono nejde jen o to udělat tam 312°, ale hlavně o to, jaký bude tvar náběžné a úběžné hrany jednotlivých vaček, jaký bude zdvih ventilů a jak velký jejich střih. To vše se musí pečlivě spočítat a navrhnout, jinak to nikdy nebude ono.

Na zadní nápravě víc než dvojice tlumičů chybí zkrutný stabilizátor. Když se tlumiče vyrobí po domácku, úplně stačí jen tak jak jsou - není třeba dávat jim druhý do páru. Ale ten stabík tam chybí jako sůl.


Majkle, co zase vymejšlíš, chlape jeden ???

Napsal: sob říj 11, 2008 18:22
od Yellow01
Úpravu vačky v ČR dělá závodník Petr Krejbich, který v současný době vodí po veteránských rally Ladu VFTS. Na posledním Dvd Tuning Magazinu je o tom reportáž.

Re: Potřebuji poradit

Napsal: sob říj 11, 2008 19:48
od Maysner
Miči píše:Je rélné postavit 5q na 4,44dif? Jaká je šance tento dif.koupit? Snese takto převodovaný auto plný využití výkonu na kubatuře 1,7 série a to i na první rychlostní stupěň? Tedy 8500ot. na jedničku?


1.7 v techto otackach ti tu nejspis nikdo nepovi. kdo ji ma na strikacce zvlada to max 6500 ot pak nastupuje omezovac. na karbu to tocili i 7500 ot
Miči píše: V čem se liší maďarský svody od svodů lady 1600 rally?
madarsky ladeny svodu jsou lepe k sehnani
Miči píše: Jde z nějaké sériové vačky nabrousit 312°?
madari brousej vacky primo na lady. majo nebo stevo vi neco vic
Miči píše: Zvládne sériový startér kompresní poměr 12,5-13?
v zadnym pripade. ale z nivy by mohl, popripade madarskej, majo kupoval na ua
Miči píše: Máte někdo zkušenosti s další dvojicí tlumičů na zadní nápravě? Existuje výkres kam s nimi?

Petanek2101 to udelal na svou 01ku. ma i naky fotky. jakej to ma vliv ti ale nepovi. mmj toto tema uz tu nekde je
Miči píše: Existují nějaké schválené brzdové kotouče na předek, který by byli vzduchem chlazené zevnitř?
schvaleny asi ee. ale kdyz bys prekopal predni brzdy muzes tam dat nejaky z itala

Napsal: čtv říj 16, 2008 08:41
od Miči
Marek píše:Ohledně alternátoru je pomoc velmi jednoduchá - dá se mu velká řemenice, čímž se mu sníží otáčky. Motor stejně bude běhat v otáčkách tam vysokých, že alternátor bude dobíjet bez problémů (protože jeho otáčky tam budou provozní). Trvale altík snese otáčky 13000 rpm, což při převodu do rychla 2,04:1 odpovídá otáčkám motoru 6400 rpm. Stačí altík osadit o maličko větší řemenicí a je to.

Motory Fiat 131 nevím, že by byly rally. Jediný motor označovaný Rally byl motor 128 s kubaturou 1300 (vrtání 86 mm x zdvih 55,5 mm). Ten určitě neměl vložky, ale monoblok stejně jako Lada.

Spojit pětirychlostní stříň s difem 4,44:1 je normální a běžné. Je třeba pouze vyměnit soukolí náhonu tachometru, aby ten ukazoval správně, jinak v tom nevidím problém.

Spojka - dal bych přítlačák z Nivy a širokou lamelu a mělo by to vydržet i slušné přetížení (já měl 135 Nm a 77 kW na seriové patnáctkové spojce).

Ventily se tu už řešily - je třeba sehnat nějaký katalog ventilů pro všechny vozy (nebo aspoň ruské vozy) a hledat. Směrodatný je pouze rozměr délky ventilu (průměr dříku se dá řešit výměnou vodítek). Vyšší tuhost pružin ventilů lze dosáhnout buď jejich podložením nebo použitím úplně jiných pružin (koupit je někde v prodejně s tímto tovarem). Z příručky lze jednoduše zjistit jejich sílu, tak se podle toho seženou silnější.

Kliky a jejich uložení jsou u všech motorů Lada naprosto identické, s tím se nic dělat nedá.

Chladič oleje doporučuji náporový. Mezi blok a filtr se udělá mezipříruba, z níž se vyvedou tlakové hadice do prostoru masky a tam se přimontuje hliníkový chladič oleje (z čehokoli, třeba ze starého erka).

Sériový startér tam vysoký stupeň komprese určitě nezvládne. Máme v našich řadách několik motorů s kompresním poměrem kolem 11 - 11,5:1 a už je problém.

Seriová vačka jde nabrousit na cokoli, ale musí se to umět (dělají to snad jen Maďaři). Navíc není nabroušení jako nabroušení. Ono nejde jen o to udělat tam 312°, ale hlavně o to, jaký bude tvar náběžné a úběžné hrany jednotlivých vaček, jaký bude zdvih ventilů a jak velký jejich střih. To vše se musí pečlivě spočítat a navrhnout, jinak to nikdy nebude ono.

Na zadní nápravě víc než dvojice tlumičů chybí zkrutný stabilizátor. Když se tlumiče vyrobí po domácku, úplně stačí jen tak jak jsou - není třeba dávat jim druhý do páru. Ale ten stabík tam chybí jako sůl.


Majkle, co zase vymejšlíš, chlape jeden ???
Teď už nic, ale měl jsem možnost sehnat motor z rallyový lady 1600 s dvojicí karburátorů dellorto 40, podle brzdy to dávalo 130koní. Jinak fiat 131 v rally verzi prý byl a jezdilo to i u nás, tuhle informaci jsem právě získal od toho známýho co mi to nabídl...ale teď už je to jedno. Víc ti povím osobně, je toho moc na psaní sem.

Napsal: ned lis 30, 2008 11:19
od jozef1200
mam aj ja otazku aky je rozdiel medzi 1200a1500-vkovim blokom paslo bi mi do 1200-koveho bloku vnutro z 1500-ky mislim piesti kluku a ojnice lebo vrtanie je take iste tak jaki je v tom vlastne rozdiel ?akratka chcem spravit z 1200 bloku vnutro 1500 a ci to tam pasuje diki

Napsal: ned lis 30, 2008 11:21
od Cory
piesty nechas, klukovky vymenis za klukovku z 1,5ky, pouzijes kratsie ojnice, mozno budes musiet upravit piesty a mozno znizovat blok - jednoducho sa to neoplati a je omnoho vyhodnejsie a istejsie zohnat 1,5 blok a vymenit kus za kus

Napsal: ned lis 30, 2008 11:24
od Malda
Pri snizovani bloku by si to este zhorsil, ne? :D

Napsal: ned lis 30, 2008 11:33
od Cory
Malda píše:Pri snizovani bloku by si to este zhorsil, ne? :D
Podla toho ake ojnice zoženie, jednoducho musi dostat taky nedobeh piestu ako je v 1,5ke a to je ak sa nemylim 2mm?

Napsal: ned lis 30, 2008 11:44
od Malda
No, to asi bude lepsi vymenit celej motor no, nez shanet naky jiny ojnice ...

Napsal: ned lis 30, 2008 11:45
od Cory
no ved prave, naco vyrabat motor, ktory existuje (hoci ten vyrobeny by nebol tak isty :) )

Napsal: ned lis 30, 2008 11:48
od Malda
Cory píše:no ved prave, naco vyrabat motor, ktory existuje (hoci ten vyrobeny by nebol tak isty :) )
Treba kvuli souhlasu cisla motoru s TP a s tim spojena mensi pojistka 8) Ikdyz v dnesni dobe, kdy se da udelat vymaz motoru, to je asi bezpredmetny.

Napsal: ned lis 30, 2008 11:51
od Cory
vymaz motoru? ja napriklad nemam zapisane v TP cislo motoru ale typ motoru mam.