Stránka 1 z 1

Vyhřívání zadního skla - detekce závady, oprava

Napsal: čtv říj 09, 2008 14:51
od Luděk Musil
Vyhřívání zadního skla automobilu je velmi dobrá a užitečná věc. Do doby, než přestane fungovat. Při neopatrné manipulaci s nákladem v kombíku nebo odkládání větších předmětů na poličku zadního okna u sedanu dojde k přerušení některého (několika) "topných" vláken a následně se neodmlží okno v celé ploše - jen v pruzích které jsou nepoškozeny.
Oprava se provádí nanesením vrstvy vodivého laku (k sehnání v elektro potřebách). Nebo to necháme profesionálům (např. Roger autosklo).
Napřed však musíme zjistit místo poškození. K tomu nám postačí číslicový V-metr (i ta parodie z Globusu za stovku). Zapneme vyhřívání a kontakty V-metru přiložíme k fastonům vyhřívání - měli bychom naměřit (řádově, dle napětí akumulátoru) 12 V. Minusový (kostrový) kontakt necháme přiložen k fastonu vyhřívání a plusovým kontaktem postupně "jedeme" po fousu vyhřívání který nefunguje. Měříme napětí 0 V. Za místem přerušení napětí skokově stoupne.
Všechna místa poškození si označíme, abychom je mohli opravit. Oprava se provede (jak jsem psal výše) vodivým lakem. Sklo odmastíme, podél proužku vyhřívání nalepíme z obou stran kousek izolační pásky a proužek přetřeme (několikrát) vodivým lakem.