Stránka 1 z 2

Nestartuje

Napsal: pát říj 03, 2008 13:37
od krtek
Chci se zeptat co může bejt v nepořádku když mi ani necvakne startér při otočení klíčkem.
Večer to ještě fungovalo a pak jsem dal dobít baterku a trochu mi tam napršelo a už to nešlo. Mylim že startér by mohl bejt dobrej ale spíš jestli tam neni nějaký relátko nebo tak něco.

Re: Nestartuje

Napsal: pát říj 03, 2008 14:03
od JmJ
krtek píše:Chci se zeptat co může bejt v nepořádku když mi ani necvakne startér při otočení klíčkem.
Večer to ještě fungovalo a pak jsem dal dobít baterku a trochu mi tam napršelo a už to nešlo. Mylim že startér by mohl bejt dobrej ale spíš jestli tam neni nějaký relátko nebo tak něco.
nevytahl sis kabel, ktery vede do starteru signal o tom, ze ma starter neco delat? obcas tam je kabel nasunut jen tak zlehka a casem pochoduje a pochoduje a pak naraz nic :-)

Napsal: stř říj 15, 2008 16:16
od stezii
me taky nestartuje, pres startovaci kabely se zapnou kontrolky ale jak pootocim klickem na uplne startovani, vsechno zhasne a nic. pojistky jsou ok. dal sem nabijet baterku ale tusim nejakej vetsi problem.
pri premistovani auta na lane sem zkousel nahodit ale vubec nic.
ke svickam proste nejde zadny proud.
kabely jsou na svych mistech.

Napsal: stř říj 15, 2008 16:32
od Saša
stezii píše:me taky nestartuje, pres startovaci kabely se zapnou kontrolky ale jak pootocim klickem na uplne startovani, vsechno zhasne a nic. pojistky jsou ok. dal sem nabijet baterku ale tusim nejakej vetsi problem.
Jde o to jaké kabely používáš . Obvykle vypadají pěkně ale uvnitř je tak 2.5mm mněď a ta startovací proud nepřenese a vše se zmnění v teplo a na konci není ani volt . Nabíj baterku a dej vědět . Podívej se i na kostření motoru . Je u pracovního válečku spojky a vede na kastli .
Ke svíčkám "proud" nejde Je tam pulzně napětí cca 20KV ! Změř jestli je 12V na indukční cívce .

Napsal: pon lis 17, 2008 10:43
od stezii
Tak opet se ozyvam, este sem to nespravil, sem lempl nejvetsi... Civka je OK, vypada to na problem se starterem.


Kdyz chcu nastartovat, je slyset jedno cvaknuti jakoby zpod sani (je tam started nekde?) Jinak elektricky vse vypada ok. jedno cvaknuti a NIC. Nejake napady? Je to urco starterem?

Napsal: pon lis 17, 2008 11:02
od Majo2103
Mne to skôr pripomína vytrieskanú baterku,alebo baterku po smrti.Ak zhasnú kontrolky.Ináč to môžu byť napríklad vadné uhlíky v štartéry.

Napsal: pon lis 17, 2008 11:04
od Laďuša
Jo, startér je umístěnej na pravej straně motora pod výfukovýma svodama ;)

Jistliže tě cívka cvaká, tak to může bejt něco se startérem, ale třeba taky jenom blbej (nebo žádnej) kontakt na silový části. To cvakání dělá cívka, která spojuje silový kontakty a posouvá s pastorkem. Jestliže teda cvaká, chyba může bejt na silovým vedení, kontaktech, špatných uhlíkach, spáleným vinutí.... Případně nevim, jestli na to nemá 05 ňáký relé či pojistku, chytrý knihy na koleji u sebe nemam.
Asi nezbyde, než se na to mrknout.

Napsal: pon lis 17, 2008 19:54
od stezii
Spatna baterka. Uplne sem ju nabil, zmeril a dobry, v aute ale nic, zkusili sme jinou a vali to.

Napsal: stř pro 03, 2008 21:33
od MacGyver
Mě se občas stane cca 1x z 10 startů že místo toho, aby se začal točit startér ozve se jen zde popisované cvaknutí. Přestanu tedy startovat a hned zkusím znovu otočit klíčkem ozve se zase jen cvaknutí. Potřetí už většinou startér funguje zase normálně. Asi se kouknu na kontakty.

Napsal: čtv pro 04, 2008 08:20
od stezii
Vcera sem startoval zigulika po trech dnech (docela zima byla) a vubec to neslo... sytic, nesytic, neslo to vubec chytnout a kdyz uz to chytlo tak vubec zadny otacky. "pumpovani" plynovym pedalem pomahalo chvilku. asi na 20. pokus to chytlo, pedal plynovej zacal reagovat normalne a uz sem to turoval... nevite nekdo co s tim ? na svicky sem se nedival, neni cas. starter se toci pekne. jo a lip to startuje se seslaplou spojkou (studeny olej?)

Napsal: čtv pro 04, 2008 08:55
od JmJ
Ano, studeny olej, roztocit prevodovku v mrazu da docela zabrat.

Podivej se na to, jak funguji tahla okolo sytice. Motor si sam podtlakem sytic otvira a k tomu, aby to pracovalo musi byt ok membranka sytice a musi se volne pohybovat patricna tahla. Pokud ot nikdo dlouho nemazal novym olejem, stare tuhe mazivo v zime zatuhne a podltak nema silu se syticem hybat. Zkus overit, jestli je zde vsechn ok.

Napsal: čtv led 29, 2009 07:12
od stezii
jeslti to nekoho zajima:

Bylo to svickama. jely jenom dva valce, takze po spusteni spojky se to namoci do toho ztuhlyho oleje a motor na takovej vykon to nema sanci roztocit. pripadlo mi to dost divny, ze to muze klast takovej odpor, ale je tomu tak.Svicky vymeneny. Vsechno ok.

Napsal: sob led 31, 2009 15:55
od Stanley__001x
Dneska se mne stal taky problém se starterem,teda nejsem si jistej že to je starter a v tom bycxh potřeboval poradit. Přijdu k autu chci nastartovat a cvaká jenom cívka na starteru, při tom poklesne napětí, který odpovídá jen odběru cívky, motor se samozřejmě nepohne. Nakonec jsme museli auto roztáhnout. Dojel sem domů asi 30km a za běhu motru sem zkusil zastartovat a starter se točil. Po chcípnutí startoval už normálně, resp. se točil. Od půlky cesty alternátor podle budíku přebíjel až začala ručička skákat na dorazu - konec červenýho je někde kolem 16,5V myslím. Tak otec vymyslel tezi že za všechno může baterka - ve vnitř je už bordel z desek který občas, jak se přelívá elektrolil vyzkratuje nějaký článek a tudíž se ze zdroje proudového stává zdroj napěťový. No prostě že baterka nepustí proud kterej by roztočil starter i když napětí na ní je. Jednou se mne něco podobného stalo na Trabanto-traktoru, vždy stačilo protřepat baterku. No a alternátor se snaží dorovnat ten zkrat proto přebíjí. Je to vůbec možný :?:

Napsal: ned úno 01, 2009 17:17
od Saša
Stanley__001x píše:za běhu motru sem zkusil zastartovat a starter se točil.
Toť první "nevím jak Tě (to) nazvat" .... Můžeš tím zničit pastorek nebo věnec . Ono to něco vydrží ale né věčně .
Stanley__001x píše:No prostě že baterka nepustí proud kterej by roztočil starter i když napětí na ní je.
To se může stát (velký vnitřní odpor baterie) ale odporuje to Tvé větě
Stanley__001x píše:cvaká jenom cívka na starteru, při tom poklesne napětí, který odpovídá jen odběru cívky, motor se samozřejmě nepohne.
To spíš svěčí o poruše silového stykače v cívce nebo opotřebeným (krátkým) uhlíkům startáru .
Kdyby šlo o vadu baterie (i jenom vybití) tak by při pokusu o start byl pokles napětí značný a zhasly by i kontrolky .

Napsal: ned úno 01, 2009 18:09
od Stanley__001x
Sašo, dík za nápad
Taky sem si hned myslel že cívka nebo uhlíky (na starter nebylo 100tis šáhnuto). Dnes sem na tom byl chvilinku dělat a ještě jedna možnost tam je, on je tam totiž odpojovač baterky na mínusu, jestli on nebude nějakej vypálenej a je na ňom přechoďák při zatížení - odpor * teplota, odpojovač sem zkusil eliminovat připojením stratovacího kabelu na svorku baterky a držák motoru a ejhle rozdíl mezi svorkou a tím kabelem na motoru byl 1,5V takže asi opravdu to bude přechoďák v tom odpojovači. V práci vemu 16tku zemnící lanko Cu a udělám komplet novou kabeláž od baterky bez odpojovače a pak uvidím. Na starter teď už sázím tak 10%.