Stránka 1 z 2
BUCHOT Z MOTORA - prosím pomožte
Napsal: sob zář 27, 2008 12:03
od inetko
Ahojte, mám taký jeden zaujímavý problém. Nedávno, keď som už konečne spravil brzdy, rozhodol som sa, že sa idem previezť. Naštartoval som zaradil som "jednotku" a išiel som. Všetko bolo v poriadku a moja 2106 išla. Išli sme 130, keď sme zrazu začuli buchot. nastalo to z ničoho nič. Hladina klepotania sa však ani nezmenšovala ani nezväčšovala. motor išiel plynulo a necítili sme žiadne trhanie skákanie, len to že to buchotalo. dosť divné mi bolo ale to, že mi hneď padla spojka na podlahu, resp. bola bez záberu. Keď sme prišli domov, začali sme rozoberať motor ale len vrch. vačka, rozvody, ozubené koliečka to je všetko v najväčšom poriadku. Divné mi však bolo to, že po ceste som stratil remenicu z kľuky aj s klinovým remeňom, ale k tomu by som nepripisoval žiadnu súvislosť. Vybral som sviečky a zisťoval, či náhodou mi nevytieklo - neroztieklo sa ložisko na ojnici. (kolegovi na forde sa to stalo..) ale piesty podľa vloženej tyčky reagujú hneď z toho usudzujem, že piestny čap, alebo zlé uchytenie ojnice to asi nebude. zaujímavé je, že spojka už opäť funguje. Prevodovka je v poriadku. Keď pretáčam motor kľukou nezisťujem nič neobvyklé. keď ho začnem štartovať, chytí hneď na prvú ranu ide plynulo, bez trhania skákania, ale opäť s vybráciami. Napadá ma ešte možnosť, že by mi odišlo ložisko na kľuke a teda ojnica by ju mohla prehýbať, ale zas na druhej strane škodovka má len 3 krát uloženú kľuku a funguje, tak neviem či by sa chyba jedného uloženia prejavila takýmto klepotaním. je to cítiť hlavne od podľahy. Fakt neviem čo to môže byť a pred tým, ako by som sa začal zas do toho rýpať by som sa chcel poradiť čo to môže byť. Máte niekto takéto skúsenosti? čo by to mohlo byť? Povedali mi, že by to mohlo byť ešte ozubené koliečko od rozdelovača, ale už aj to som vymenil. Olejové čerpadlo hneď tlačí, takže aj to som vylúčil. Ešte ma napadá, že spojka by sa mohla utrhnúť, alebo ja fakt neviem. Dajte mi vaše skúsenosti čo by to mohlo byť. Za každú jednu radu som vám všetkým vďačný. Ďakujem!
Napsal: sob zář 27, 2008 12:14
od Cory
a co silentbloky motora a prevodovky? Ale spojka by s tym nemala mat nic spolocne. Zeby prasknuty pritlacak?
Napsal: sob zář 27, 2008 14:26
od JmJ
1)kolik má motor najeto
2)zkus axiální vůli klikovky(odtlač řemenici a zatlač ji zpět a pokud bude měřitelná, změř ji třeba šuplerou).
3)spojku si potom neseřizoval? Mohlo i na spojce něco prasknout (tangenciální pružiny nebo talířové). 4)ložisko na klice se sice projeví mírnými vibracemi, ale hlavně při změně zatížení si zaklepe(dost slyšitelně).
5)zjistil jsi, proč ta řemenice upadla? dotahoval jsi předtím tu matku nebo to najednou udělalo???
6)mas dobre nastaveny predstih (nemas rozdelovac s podtlakem?)
Ítý
Napsal: sob zář 27, 2008 15:35
od Pepa
Já bych to odhadnul na prasklý planžety co držej přítlačák ve spojce, sundej startér a hned uvidíš, když bude vnitřek okolo spojky otlučenej je to jasný. Ty planžety sou vidět tak kdyžtak s tim pootáčej klikou a hledej.
buchot z motora
Napsal: sob zář 27, 2008 19:56
od inetko
veľmi pekne ďakujem všetkým za odpoveď. motor je čerstvo po generálke a má nabehané asi cca tri tisíc km. axiálnu vôľu to nemá. je to veľmi ostrí a klopotavý zvuk. ak motor pretáčam kľukou to nerobí. začne sa to prejavovať však už pri štartovaní a robí to aj keď vytiahnem sviečky, z čoho usudzujem, že spodok je v poriadku. rozdelovač som kontroloval tomu nie je nič. ide o naozaj veľmi silný zvuk a v momente kedy sa to stalo, som nevedel zaradiť žiadny prevodový stupeň, ale prevodovka je v poriadku. z toho všetkého usudzujem, že naozaj asi bude chyba v spojke. totiž pri spomínanej jazde som vytičil trojku na plný a ako som preraďoval na štvorku mal som pridaného viac plynu a keď som spojku pustil bol to dosť veľký raz a vtedy to začalo asi za sekundu. takže asi sa pravdepodobne spojka pokazila. a keď dám dole štartér čo by som mal pozorovať? čo by malo byť otlačené uvidím to vôbec tade? je jednoduchšie dať von motor, či prevodovku a čo všetko je potrebné odpojiť pri vyberaní prevodovky? tú remenicu som pozeral a dôvod prečo vyletela je asi ten, že po celej dĺžke je prasknutá. takže to by som asi pripisoval náhode, že sa to stalo v tej udalosti. Žiaľ nemám žiadne podmienky, kde by som prácu uľahčil, robím to na ulici, je vôbec možné tak zhodiť prevodovku? rýchlostnú páku mám ako odpojiť? momentálne sa vozím na škodovke stodvadsať, ale žiguly a škoda to sú autá čo sa nedá porovnávať aj keď je to ten istý rok výroby. kde je najlepšie odpojiť kardán? Čo môže o čo v tom aute klopotať? je mi ľúto toho auta, vrazil som doňho moc peňazí... poraďte, ďakujem!
Napsal: sob zář 27, 2008 20:38
od Nemo
inetko píše:motor je čerstvo po generálke a má nabehané asi cca tri tisíc km
inetko píše:pri spomínanej jazde som vytičil trojku na plný
inetko píše:mal som pridaného viac plynu a keď som spojku pustil bol to dosť veľký raz
Takhle s motorem po generálce neradno zacházet.
Kdo to generálkoval? Je na něj spoleh?
-KArdan se odpojuje na hardyspojce
-Převodovka se dá vyndat i na ulici, ale je to trochu dřina
-že bude problém na spojce, je docela možné
Napsal: sob zář 27, 2008 20:53
od Jelen
pokud jsou to takový cvakavý rány (něco jako v GTA 1 když bylo auto před smrtí), tak je K.O. klika. Pokud je motor po GO a tys ho takhle rval, tak klidně mohly popraskat kroužky.
Napsal: sob zář 27, 2008 20:56
od Puhi
páku čo ide z prevodovky vytiahneš jednoducho silou
ale daj pozor aby si ju potom dobre nasadil, lebo ak sa ti za jazdy vysunie, nieje to sranda... na ulici sa to vraj dá, ja som to nerobil tak, je dobré ak by si mal známeho čo má jamu. a pri rozoberaní musíš dať dole 1.diel výfuku a nezabudni odpojiť káble od snímača na spiatočku
Jelen píše:takový cvakavý rány (něco jako v GTA 1 když bylo auto před smrtí)
To bola hra...
Napsal: sob zář 27, 2008 21:18
od Cory
Puhi píše:To bola hra...
....zalozena na skutocnosti
samozrejme sa to da ja na ulici, ja som to tak robil.
Napsal: sob zář 27, 2008 21:45
od Laďuša
Puhi píše:nezabudni odpojiť káble od snímača na spiatočku
Taky náhon tachometru
Napsal: sob zář 27, 2008 21:56
od Drobek81
podle toho co popisuješ, se klaním k Ítýho názoru, že jsou v háji ty tangenciální pružiny. Mohl prasknout jen jeden pár a odstředivou silou se to vychýlilo. To by vysvětlovalo vibrace toho auta. Vyndej tedy startér a koukni na to, nicméně nemusí být vidět nesouosoust. Nejlepší by bylo zhodit převodovku.
Mění se nějak ten zvuk když přidáš plyn s vyšláplou spojkou? Nebo jestli se mění při tom vibrace???
Napsal: sob zář 27, 2008 22:55
od Puhi
Laďuša píše:Taky náhon tachometru
Jasné vypadlo mi
Napsal: ned zář 28, 2008 01:13
od inetko
Noo.. myslím, že ten kto robil GO dá sa naňho spolahnúť. všetko s momentovým kľúčom, všetko podľa postupov a po GO motor chytil za 4 sek. a papalo mi to 6,7 l mimo mesta pri 90, ja som s tým bol veľmi spokojný, len teda neviem čo môže byť toto...
No nič, zajtra skusím dať von štartér, ak niečo zistím zhodím prevodovku a potom dám vedieť ktorého názor - skúsenosti boli pre môj prípad tie správne
))
.. a ďakujem za rady!
(PS: myslím, že by to asi fakt mohlo byť niečo medzi motorom a prevodovkou, lebo neišli mi radiť rýchlosti... uvidíme zajtra...)
Napsal: ned zář 28, 2008 07:38
od čmelák
vymena spojky na ulici to zvladnes sam tak do 4 hod aj s obedom... aspon ja to tak robim da sa to a nie je to nic strasne...
motor po GO rvat o com tu je rec? aj ja mam motor po GO ide ako hodinky.... a to IDE stale. ked je motor na picu zlozeny tak ano moze umret po GO inak nie
inak nazdar.
skus pozret tu spojku je mozne ze to bude v tom...
Napsal: ned zář 28, 2008 08:14
od Puhi
čmelo, ty to možno spravíš za 4 hodky, ale ked to niekto robí prvýkrát...
ble, chcem na to zabudnúť