Stránka 1 z 1

odlehceni setrvaku

Napsal: pon zář 15, 2008 22:10
od Martin-MTX
zdravim, vim ze uz to bylo vicekrat diskutovano, ale nejak sem nenasel odpoved na moji nasledujici otazku - mate nekdo zkusenoust s odlehcenim setrvaku ale jinak se (zatim bohuzel jen) seriovym motorem?

potrebuju na zavody po rovinkach poradne zive auto, slysel jsem jiz mnoho nazoru pro a proti, tak se ptam zda s tim nekdo nema zkusenosti jak se to bude chovat na zatim seriove patnactce?

cetl jsem ze setrvak ma 6,5 kg (to se mi sice zda malo ale asi to tak bude) kolik by jste mi doporucili odlehcit?

casem se urcite zamerim na hlavu a podobne..

diky

Napsal: pon zář 15, 2008 22:33
od Saša
Odlehčený setrvák Ti pomůže akorát při řazení směrem dolů páč jde motor lépe za plynem .Jinou výhodu to nemá . Následuje ovšem řada nevýhod. Volnoběh ...atd.

Napsal: úte zář 16, 2008 19:27
od Maysner
Saša píše:Odlehčený setrvák Ti pomůže akorát při řazení směrem dolů páč jde motor lépe za plynem .Jinou výhodu to nemá .
pri zavodech rally myslim dost znatelna vyhoda ne?
majo ho ma kombiku. jezdi to a asi i dobre a uz nakou dobu. ja s tim mam najeto pres 600 km a pohoda. majo o cca kilo , ja o 200g vic

Napsal: stř zář 17, 2008 00:50
od Martin-MTX
diky chlapi za konzultaci - mno ja sem prave premyslel aj o brutalnejsim odebrani - cca 2-3kg, co myslite, co to bude vyvadet? bojim se, abych to zas neprehnal, ale skutecne auto ktere bych z ladusky casem rad udelal chci opravdu jen a jen na zavody, na jezdenicko tu mam jednou krasnou prave koupenou lestenku

Napsal: stř zář 17, 2008 10:52
od Luděk Musil
Martin-R9 píše:... o brutalnejsim odebrani - cca 2-3kg, co myslite, co to bude vyvadet?
Minimálně nenaladíš volnoběžné otáčky.
Mmj - jaké máš zkušenosti a praxi s úpravami motoru? Protože úprava setrvačníku je jedna, nikoliv však jediná z celé řady úprav, aby byl motor schopen podat vyšší výkon. L.

Napsal: stř zář 17, 2008 11:05
od Martin-MTX
No jake mam zkusenosti? :-D

Ja jsem ted ve fazi, kde zkusenosti sbiram, myslim, ze se za takovou fazi nemusim stydet. Preci jen uz to, ze sem se radsi, nez neco nekde navrtam, zeptal pomoci tohoto fora znači to, ze bych rad u vseho znal teoreticky zaklad a ne bezhlave urezal vsechno na aute. V podminkach kde bydlim mam nekolik znamych - dle meho nazoru dobrych motorařů, ktery podle me vedi co delaji, takze o napr. nevyvazeni setrvaku se nebojim. vsechno je ale ve fazi experimentu - urcite bych rad v nejblizsi mozne dobe zmenil vacku, snizil hlavu, ale nejhorsi je ta teorie k tomu, proto se snazim dozvedet vsechno..

bohuzel je nekdy dost tezke urcit, koho poslechnout, proto mi pak nezbyde nez si na vec udelat vlastni nazor -> a udelat si to podle sebe. motory mam ted momentalne 2 takze kdyz neco pokazim, je to jen prace navic a zkusenost...


ono se rekne - vytunit motor - hlava vacka ventily svody vyfuk setrvak karburace zapalko - vsechno to sou zname veci, ale bohuzel kazda uzce souvisi s druhou a proto vim, ze kdyz tam bezhlave nahazim vsechno "sportovni" tak to pri nejmensim nebude "sladene" nebo budu mit mnohem mensi vykon, nez bych mohl mit pri spravnem vyberu, slozeni apod... toho vseho jsem si vedom..

bohuzel otazek typu "CHCI max vykon, jak na to?" je na foru spoustu, tudiz nepredpokladam, ze by se nekomu kdo tomu opravdu rozumi, coz je vas tu spousta, se mnou piplal...

V tydnu jedu za jednim znamym - prej delal v Metalexu zigulacky motory, trebas mi rekne nejake figle a nebo se dozvim, ze je vsechno jinak a budu mit v tom jeste vetsi gulas :-))

Napsal: stř zář 17, 2008 12:41
od Wenca084
Za tím známím jedem spolu kamo... :twisted: ,, nenechám si takou vědomostní poznávačku jen tak utýct!!