Stránka 1 z 1
Niva 1,7 výměna spojky
Napsal: úte zář 02, 2008 17:08
od Tom
Dá se vyměnit spojka tím, že vyndám motor a nehejbu převodovkama? Vůbec se mi do toho nechce.
Napsal: úte zář 02, 2008 18:52
od Drobek81
na nivě sme to tak také řešili(skrz nutnost oddělat přídavnou převodovku)...jen sme sundali spojovací tyč řízení bo zavazela. Pokud na to budeš mít kočku, možná to půjde i s tou tčí...ale rukama se prostě nedařilo
Napsal: stř zář 03, 2008 07:22
od Majo
ja som to robil akurat vcera a neni to problem. Akurat mi pridu divne tieto skodovacke metody vyberania motora kvoli spojke(ja som menil motor), radsej by som zhodil prevodovky...
Napsal: stř zář 03, 2008 18:37
od Tom
No já právě kuchám rozvody, tak je to pro mne jednodušší. Řek bych že to je i lepší (teda uvidím). Přes převodovky jsem to už dělal a nebylo to nic moc.
Napsal: čtv zář 04, 2008 06:13
od Drobek81
Já to považuji za lepší variantu(alespoň u Nivy), bo můžeš na stole i přetěsnit motor...přetěsňoval sem ho už i na autě, ale nadávky co lítaly nezná ani špaček...
Re: Niva 1,7 výměna spojky
Napsal: stř kvě 22, 2024 17:51
od Lechanoa
Dobrý den
Mám NIvku 1,7 i r.v. 2001, cca 8 let.
Chodím sem často, abych sehnal rady k opravám a pak to vyhledávám na youtube, abych to viděl na vlastní oči, jak se to dělá.
Jelikož jsem nenašel vhodné téma, tak píši svůj dotaz zde, neb si již nevím rady. (v případě se omlouvám)
Vyměnil jsem spojku, protože bylo vadné ložisko. (Byl to dobrý pakec, na dvorku a sám) Sundal jsem kardany, spojovací tyč řízení, přídavnou převodovku, hlavní převodovku. Vyměnil ložisko, přítlačák, páku, obložení. Vycentroval podle kulatého dřívka, které pasovalo do vstupu do "motoru", promazal ložisko, tyč, kuličku na páce a nasadil zpět převodovku. Kupodivu mi to bez větších potíží šlo. Přišrouboval převodovku k motoru. Když jsem to měl venku, tak jsem vyměnil silentblok na hlavní převodovce i oba na přídavné převodovce (byly popraskané). Taktéž jsem vyměnil olej.
Vše jsem osadil nazpět. Kardany jsem měl označené.
Bohužel mám s tím takovýto problém:
Mám to zvednuté na špalcích-kola ve vzduchu. Bez zařazené rychlosti je to v pohodě. Ale pokud zařadím rychlost, a je jedno, jestli je malá (přídavná převodovka), nebo velká rychlost, tak pokud přidám plyn, tak to začne vše značně hučet a když uberu, tak to značně cukne.
Vycentrovával jsem to podle všech možných návodu. Na drátky, nebo nechat povolenou přídavnou převodovku, nastartovat a chvíli s tím točit ve větších točkach, při zařazeném 4-tem stupni...
Olej tam je, kardany jsem promazal (snad dobře), nijaký odpor to nemělo, když to bylo venku. Spojka zabírá v klidu.
Jsem z toho jelen, daněk i srnec...
Co jsem udělal špatně?
Dělám na tom již 14dní, neb mám směnnost...
Děkuji za všechny možné rady.