Stránka 1 z 2
prevodovka 2105 - 2102
Napsal: čtv srp 28, 2008 07:49
od ger007
u nas v srote sa vala 2105 vo vlemi doborm stave akurat prekotena na strechu, motor prevodovka zda sa OK a prevodovka je tam 5Q, bude to pasvoat do mojej 02ky ked ju odtial vyberem ???
Napsal: čtv srp 28, 2008 07:52
od Luděk Musil
Odpověď na tuto otázku je stejně jednoduchá jako otázka sama: bude. L.
PS: bude potřeba jen jedna drobná úprava a to výměna kompletního náhonu tachometru
Napsal: čtv srp 28, 2008 07:58
od Drobek81
Luděk Musil píše:PS: bude potřeba jen jedna drobná úprava a to výměna kompletního náhonu tachometru
což v podstatě znamená zadní dekl dolů, u 5q i spodní
Ale stejně je nejlepší ju přetěsnit a nejlíp i zkontrolovat, případně vyměnit špatné díly...
Napsal: čtv srp 28, 2008 08:40
od Luděk Musil
Drobek81 píše: což v podstatě znamená zadní dekl dolů, u 5q i spodní
Taky musíš hned fšechno vykecat

L.
Napsal: čtv srp 28, 2008 10:08
od Marek
Ano, přesně jak píší kluci. Vzhledem k tomu, že modely s pěti rychlostmi měly rychlejší převody rozvodovky než model 2102, mají jiné zpřevodování soukolí náhonu tachometru. Kdybys tuto úpravu neudělal a převodovky pouze vyměnil kus za kus, dost zásadně by Ti proměřoval tachometr, a to o téměř 15 %, což je nepřípustně moc. Například pojedeš po městě 50 km/h a tachometr Ti bude ukazovat téměř 60.
Ovšem vzájemná výměna soukolí náhonu rychloměru není nic složitého. Na obou převodovkách (jak staré 4q tak nové 5q) se demontuje zadní víko převodovky a soukolí, které je uloženo z části na hnaném výstupním hřídeli a z části z boku zadního víka, se prostě vzájemně přehodí kus za kus.
Jak tu Drobek dobře poznamenal, při demontáži zadního víka u 5q převodovky je nutné demontovat i spodní víko, protože u tohoto typu převodovky je jedna matice, která drží zadní víko, ukrytá právě pod spodním víkem.
Napsal: čtv srp 28, 2008 10:31
od Marek89
Sorry za trocha OT: Ja som 4q v 2105 prehodil za 5q bez akýchkoľvek zmien v prevodovke. Tachometer mi ukazuje 60 a reálka je okolo 45km/h a to je odchýlka 25% a dá sa s tým žiť. Ale plánujem vymeniť polep tachometra aby bola odchýlka niečo do 10km/h.
Napsal: čtv srp 28, 2008 10:35
od Drobek81
žít se s tím samozřejmě dá, ale pak neukazuje správně ani vzdálenost...a to by mi vadilo, tam žádnej polep nepomůže. Když je převodovka venku, je nejlepší ju přetěsnit a s tím i vyměnit náhon. Není nic jednoduššího...
Napsal: čtv srp 28, 2008 10:38
od Marek89
Ja som ju pretesňoval, ale, že bude treba meniť náhon som sa dozvedel až potom, keď bola v aute. Apropo, aj s 4q som mal takú odchýlku a diferák je 4,3:1 ale tacháč je z 03/06.
Napsal: čtv srp 28, 2008 10:38
od Saša
Drobek81 píše:ale pak neukazuje správně ani vzdálenost...a to by mi vadilo
Ale zato by mu vycházela krásná spotřeba (km děleno litry)

Napsal: čtv srp 28, 2008 10:39
od Marek89
Rozdiel vo vzdialenosti je do 0,6km
Napsal: čtv srp 28, 2008 11:51
od Křečík Barbuška
Mnou pozorovaný rozdíl najetých km při náhonu 3,9 a difu 4,1 byl tuším kolem +3 km na 100, což ovlivní dle mě výpočet spotřeby třeba na čtyři sta kilometrové štrece dost.
Napsal: čtv srp 28, 2008 14:58
od JmJ
No jestli chce mit nekdo vedle rychlomeru kalkulacku, tak prosim ...
Napsal: čtv srp 28, 2008 15:13
od Saša
Marek89 píše:Rozdiel vo vzdialenosti je do 0,6km
Na 100km? Pokud tachometr proměřuje o 25% jak Jsi psal , pak i počítadlo proměřuje to samé v % .
Napsal: čtv srp 28, 2008 16:44
od Laďuša
Tuto vlákno mě donutilo zamyslet se. Když teda např. pojedu tacho 100km/h a bude to reál 90, pak palubní počítač mě ukáže ujetých 100km, ale bude to jenom 90. Tak? Což vlastně teda vypálim benzínu na 90 km tolik, kolik si myslim, že na 100 a tim pádem vlastně je to horší. Hm, radši neřešit...

Napsal: čtv srp 28, 2008 18:46
od Křečík Barbuška
Možná plácnu blbost, tachál jsem měl kuchlej jen jednou a je to dávno, ale mám pocit, že ručička je ovládána na principu odstředivky, zatímco kolečka kilometrů přes pevný převod, čímž se chyba eliminuje.
Tak a teď do mě, trhejte.
