Stránka 1 z 3

jak na motor(F125p)

Napsal: pon čer 23, 2008 20:39
od pov
Zdravíčko, mám dotaz na nějakýho experta, ale bohužel to nebude směřované na ladu. Jelikož není žádný polák klub, obracím se na vás, třeba někdo vědět bude.

Jak mám v popisu, vlastním krom nějakých popelnic i F125p s motorem 1300. Pohon zatím sériový, ale už jsem něco málo stihl.

Řeším teď ten prokletý motor, mám možnost vzít motor z lady 1600, ale oproti poláku je to uplně něco jiné, a každý "chytrý" technik z stk pozná lada motor, a vzhledem k tomu že už jednu svini, která horko těžko projde STK mám, tak chci aby vše aspoň na oko bylo origo.

Můj motor 1300 je tedy zavrhnut. Varianta která se nabízí je motor 1500, který už je trochu pružnější, použil bych karburator weber z původního itala (125p Special) a pokusil se mu nějakou sílu přidat odlehčením a drobným naladěním vnitřností, ale netuším co ten motor vydrží. Varianta 2 je, vzhledem k tomu že jsem se náhodou dostal k hlavě a karburátoru z výše jmenovaného Speciála (1,6L 8v DOHC), sehnat k tomu blok a motoru dát GO, tento motor měl v době své slávy 100ps, a to už by mi na kochání se stačilo :D Dotaz teda zní, jestli někdo nemáte o těchto motorech přehled, protože sehnat blok na tento motor se mi jeví jako beznadějné, ale mohl by být sna podobný s nějakým novějším Fiat nebo Lancia motorem.

Na zadní nápravu to všechno bude přenášet převodovka z Fiatu, který se kdysi honosil přívlastkem Abarth, má 5q a její oběv byla taky neskutečná náhoda :D

za nápady děkuju

Obrázek Obrázek

Napsal: pon čer 23, 2008 21:00
od Atex
neblazni ber 1600z lady, ta je skela, trosku ji poladis a jede to jak cert fakt ;-)

a pokud se ti nehodi tak se jeste domluvime :-)

Napsal: pon čer 23, 2008 22:07
od VaSek
Takže z čeho máš přesně hlavu? Pokud z 125 Special, tak ta nejsnáze pasuje jenom na motor 125. Na motory 131, 132 se musí tato hlava upravovat zavařením předního vodního kanálu (alespoň podle dostupných informací). Pokud mi teď dopadne jeden obchod, tak budu mít volný motor 132 i s hlavou (vrtání 84, zvdih 79,2, 1756 ccm) možná však bez pístů. Na jednom karbu má tahle 1.8 118 ps. Jinak tam určitě půjde bez úprav motor ze Fiatu 132 (80x79,2, 1592ccm) neboli argenty a s menšíma obtížema i dvoulitr (ten je oproti 1,6 i 1,8 o 17 mm vyšší).

Napsal: pon čer 23, 2008 22:42
od pov
hlavne vubec netusim po jakych motorech se divat a kde hledat, co jsem videl, tak vsechno byly spis vraky na prodej, je to sice lepsi, ze clovek vytahne z auta co potrebuje a je to, jenze ja uz na dalsi auto na rozebrani nemam prostor.

znamej mel v 01 ten 1,8L, o tom by se dalo premyslet. spis mi jde o to, aby to bylo jednoduchy, zadny komplikace, a hlavne financne nenarocne :D

jelikoz mou prioritou zustava golf, nechci to na zavodeni, ale na kochani se o vikendech, a na to ta 13ka nestaci

hlavu mam ze speciala

hlavne... nechcu si to zbytecne komplikovat dlouhym shanenim dilu a preskladavat to, na to mam jiny auto

ta 1,6ka lada pujde do 01ky, dohodil jsem to kamosovi, puvodne tam mela jit i ta prevodovka, ale nakonec se objevilo auto s vetsim potencialem, takze od projektu lada super 1600 se upousti, ale motor tam pujde(trochu polecenej a s vackou), dokud nebude druhy auto pripraveny, pak pujde lada pryc

Napsal: stř čer 25, 2008 09:35
od Aleš.Melichar
Ze všeho nejlépe tam pasují italské motory 2.0 DOHC a 1.6 DOHC, polák měl se 125Speziale shodnou přední nápravu, takže tam musíš upravit hlavně ovládání karburátoru, spojky (řekl bych, že je na lanko), pokud máš i 5Q z F131, tak musíš upravit úchyty převodovky, má trochu jiné ovládání a nechat zkrátit a vyvážit kardan. Pak mě ještě napadá startér a alternátor, které jsou na druhé straně.

Edit: Ta polská třináctka opravdu není na takové auto stavěná, dokonce si bere víc než patnáctka, ale jinak to jsou docela držáky (i když ten můj tomu nenasvědčuje :oops: )

Napsal: stř čer 25, 2008 12:49
od pov
priorita asi bude sehnat motor, kterej pujde na tu prevodovku, ta je z mirafa, budu na to muset poradne mrknout

jinak, mel bych prakticky za pusu motor z lancie, je to 1.6L 8v DOHC, ale ma rozdelovac na hlave(sel by mi do pricky nebo do nasavace k topeni), a ma sani a vyfuk prohozeny na opacnou tranu nez ma origo motor :roll:

Napsal: stř čer 25, 2008 19:35
od pov
vw motor tam asi nedostanu ze? :) hlavne co se tyce prevodovky....

Napsal: stř čer 25, 2008 21:16
od Atex
pov píše:vw motor tam asi nedostanu ze?
proc tam cpat nejaky krap VW kdyz muzes mit skvely Lada motor?

Napsal: stř čer 25, 2008 22:21
od pov
Atex píše:
pov píše:vw motor tam asi nedostanu ze?
proc tam cpat nejaky krap VW kdyz muzes mit skvely Lada motor?
proc tam cpat neco co ma 140ps kdyz tam muzu dat neco, co ma misto pritlacaku misku na testoviny ...

treba proto, ze ty motory mam ted dva + jeden v aute

Napsal: čtv čer 26, 2008 08:14
od Little Red Riding Hood
já bych to i zkusil.. kdybych měl nějakej motor doma..

Napsal: čtv čer 26, 2008 08:29
od Ondra 07
pov píše:z lancie, je to 1.6L 8v DOHC, ale ma rozdelovac na hlave(sel by mi do pricky nebo do nasavace k topeni), a ma sani a vyfuk prohozeny na opacnou tranu nez ma origo motor
Ano neni to uplne lehke, ale ja to zkusim...

Napsal: čtv čer 26, 2008 11:53
od pov
Little Red Riding Hood píše:já bych to i zkusil.. kdybych měl nějakej motor doma..
on ten motor bude do toho fiata asi moc vysokej...jeste jsem to nemeril

Napsal: pát čer 27, 2008 14:11
od Aleš.Melichar

Napsal: pát čer 27, 2008 20:09
od Kopr
Aleš.Melichar, Nemám tě rád že jsem to četl :cry: :(

Napsal: pát čer 27, 2008 22:39
od Aleš.Melichar
jj, Mirafiory jsou nadherne auta...