Stránka 1 z 1
Zasekl se kvalt
Napsal: pon čer 09, 2008 20:38
od Jablonec.2102
Ahoj. Tak sem dojezdil. Při řazení z 2ky na 3ku (pravda, trošku sem to tam rval silou a snad i rychleji než se má) se mi tam ta trojka sice zařadila, ale kousla se tam a nejde už ven ... Olejová náplň OK. Jedná se o 5Q. Nevíte prosím někdo co my mohlo být příčinou? (synchrony? kulisa? ...) Za všecky názory předem díky. Tom
Napsal: pon čer 09, 2008 20:48
od Marek89
Môj názor je vydlička.
Napsal: pon čer 09, 2008 22:19
od Kopr
Marek89, vidlička prosím kdo to má číst

Napsal: úte čer 10, 2008 06:06
od Luděk Musil
Může to být cokoli: vidlička, řadicí tyč, synchron, mechanismus řazení ... .
Nezbude než převodovka ven z auta a rozborka. Možná (opakuji možná) by stačilo shodit spodní kryt a podívat se do převodovky zespodu. L.
Napsal: úte čer 10, 2008 07:12
od Marek
Mně se u 5q jednou stalo, že mi praskla pružinka, co přitlačuje synchron do záběrového kola (takový pružný drátek v synchronizátoru). Zablokovalo mi to řazení tak, že mi trojka naopak řadit nešla (jezdil jsem 1, 2, 4, 5).
Každopádně vyndat z vozu a rozházet, nic jiného Ti nezbyde.
Napsal: úte čer 10, 2008 10:17
od Jablonec.2102
Hmmm, takže převodka ven jooo??? Ach jo, tak toho sem se bál
doufal sem, že je jiná možnost, třeba z vrchu od řadící páky...
Napsal: úte čer 10, 2008 10:32
od Marek
Nedoufej a vyndavej !!!

Napsal: úte čer 10, 2008 10:33
od Luděk Musil
Jablonec.2102 píše:Hmmm, takže převodovka ven jooo??? Ach jo, tak toho sem se bál
doufal sem, že je jiná možnost, třeba z vrchu od řadící páky...
Ono i když se do toho podíváš zespodu (sejmeš spodní kryt) nebo shora (dírou po fofrklacku) tak toho (obzvláště shora) stejně moc neuvidíš. A pro opravu by převodovka stejně ven musela.
A co se týká řazení: mě v Autoškole učili: řadit se má klidně, sešlápneme spojku, vyřadíme do neutrálu, momentík počkáme, zařadíme další rychlost, pustíme spojku .... pěkně klidně, můžeme si u toho počítat: 1 (spojka, vyřadit) - 2 (neutrál, moment počkat) - 3 (zařadit, pustit spojku).
A ne takto:
Jablonec.2102 píše:pravda, trošku sem to tam rval silou a snad i rychleji než se má
Potom si tyto (pro převodovku fatální) následky můžeme přičíst tak maximálně na vlastní vrub. L.
Napsal: úte čer 10, 2008 17:00
od Trevor
Nespekuluj a hned to oprav lebo potom moze byt to ze budes velmi ale velmi smutny. Mal som tak raz jeden 5q kde sa odlomilo kolecko z nahonu tachometra. vysledok prevodovka na sracky. vylamane zuby pruzinku pod synchronom som ani nenasiel teda ono tam bola akurat z nie v podobe na aku sme zvyknuti. Oprava 4000sk

Ber to tak ze vo vnutri je to ako v mlynceku. Co sa tam volne pohybuje ide na sracky. Ak je to nieco vecsie tak idu na sracky aj koleska

Napsal: úte čer 10, 2008 19:41
od Jablonec.2102
už sem se rozhodl, nedá se nic dělat, pude ven. Tolik příčin nejde specifikovat, navíc ten komplikovanej přístup...
Aspoň zase budu demontovat něco do čeho sem se ještě nikdy nepouštěl

Napsal: stř čer 11, 2008 07:14
od Luděk Musil
A až to začneš rozebírat na prvočinitele, tak si dobře zapamatuj (lepší je notes a tužka) pozice jednotlivých dílů, aby jsi je potom dokázal vrátit na totéž místo. L.
PS: potom by jsi mohl dopadnout jako ten chlapík, co makal v nějaký továrně vo který všichni tvrdili, že vyrábí dětský postýlky. Postupně přinesl domů všechny díly a ať to skládal jak to skládal - pokaždý mu vyšel těžkej kulomet
Napsal: stř čer 11, 2008 09:33
od Marek
Luděk Musil píše:PS: potom by jsi mohl dopadnout jako ten chlapík, co makal v nějaký továrně vo který všichni tvrdili, že vyrábí dětský postýlky. Postupně přinesl domů všechny díly a ať to skládal jak to skládal - pokaždý mu vyšel těžkej kulomet
To není kec, to je skutečný příběh jednoho Volodi z Uralu

.
Napsal: stř čer 25, 2008 07:30
od Jablonec.2102
HOTOVO - OPRAVENO
Problém spočíval vyloženě jenom v tom, že kulisa šaltrpáky se - nevímproč - po zařazení 3 v té poloze zasekla. Pravděpodobně to bylo v místě styku s řadící tyčí(v táhlu).
POSTUP: Odšrouboval sem tedy 3matice, sundal celé horní víko spolu s kulisou a poté, co se mi otevřel pohled do vnitřku převodovky sem nevěděl kde začít. Tak sem jako první vzal šroubovák a šťoural do-nejprve prostřední tyče(táhla), která byla posunutá směrem dozadu (tedy byla v poloze zařazené 3ky). Předpokládal sem že posouvat nepude, že ji bude festově držet třeba synchron nebo já nevim co ale NE - k mému překvapení se pří páčení šroubovákem ta řadící tyč(táhlo) vesele a ráda vrátila do polohy neutrálu.
Nedokážu posoudit jestli vyvinutá síla pro posun byla normální nebo krutá, ale když sem potom šroubovákem opakovaně řadící tyč posouval semtam mezi polohama trojky a čtyřky, šlo to +- stejnou silou. Stejně tak jako pohyb s ostatníma tyčema (1ky+2ky a 5ky a zpátečky).
Tak tak.