Jak si přidat práci (čištění chladící soustavy automobilu)
Napsal: čtv čer 05, 2008 07:33
aneb neser se do věcí které fungují....
Před měsícem cca jsem byl nemocný. Protože jsem ale viděl v jakém stavu jsou některé původní hadice od vody jedne dokonce praskla při montáži LPG) byl jsem rozhodnut hadice vyměnit. Luděk se mi nabídl že mi to o víkendu udělá zatím co já budu bojovat s horečkama. Jakse dohodlo tak se i stalo. Poprosil jsem ho aby mi Octem propláchl chladič a zbavil ho tak vodního kamene. Vše proběhlo o.k. pro začátek jsme do systému napustili jen destilovanou vodu. Pro případ že by to někde protékalo. Časem měla přibýt nemrznoucí směs. Jenže nebyl čas a tak nemrzka do auta přišla až týden před srazem.
Cesta na sraz proběhla v pohodě ale už druhý den jsem viděl že teplota vody je nějaká vyšší. na spanilce mi už skoro pořád běžela sahara a při cestě domů taky. Nevypla ani při 100km/h 5Q a to ani po 30ti KM jízdy!!! už na srazu jsem si myslel že je v háji termostat. Tak jsem pořídil novej. Po srazu jsem nerad vypustil vodu ven, vyměnil termostat a propláchl chladič. Jaké bylo moje překvapení když při vyplachování vodou v obráceném směru toku vody chladičem, z chladiče vytekla rezavá voda a hromádka písku. Aha asi se uvolnil vodní kámen. Vše šlo do auta ale i přes týden se auto stále ohřívalo rychleji než mělo. Pak jsem o víkendu jel do Lysic a cestou tam opět fičela sahara. Ne celou cestu ale rozhodně se motor nechtěl ochladit. Tohle se už musí nějak vyřešit..
A tak jsem koupil nějakou destilku, dokoupil nemrzku a jal se zjišťovat co a jak. Na radu Marka jsem zkusil vyšroubovat čidlo teploty s tím že za 4 válcem je vzduchová kapsa. Neúspěch tekla hned voda. Pak mi Drobek tvrdil že mám sundat hadice od topení že vzduch může být tam. Opět neúspěch. byla tam všude voda. A tak jsem už začal podezírat pumpu a nebo mne napadlo že prostě když Luděk dal ocet do chladiče (mmj mi říkal že vytekl naprosto čistý, asi pro to že byl studený) se vodní kámen nerozpustil ale pouze narušil, odloupl od stěny ale zůstal tam. Při provozu však systémem proudí vřelá voda a velkou rychlostí a ta z horních částí žeber uvolňuje kousky kamene a ten pak žebry jde dolů. Dole se pak v místě kde stále vodní kámen drží a profil žebra je zůžený, zarazí a postupně se tam hromadí a ucpává žebra. Když do něj pustíte vodu obráceně špunt z kamene se uvolí a vyletí ven. Bohužel vodovodní řád ani moje čerpadlo ve studně nedokáže dát dostatečné množství vody ekvivalentní průtoku vody motorem a tak voda přednostně proudí při výplachu volnými žebry a ucpaná žebra pak nechce uvolnit. Včera jsem se už naštval. Chladič opět demontoval. Koupil 4L Octu, ohřál ho v rychlovarné konvici a nalil do chladiče. Nechal ho tam asi 10minut. proplách to vodou a opět ocet. Při naklonění chladiče jsem zjistil že voda i ocet protéká pouze levou stranou ( spolujezdcovou) ale pravou se mu moc nechce. Žebra byla opravdu ucpaná a to v místě kde sahara protahuje vzduch. Proto se motor nechtěl ochladit ani se zaplou saharou.
Dnes ráno při cestě do práce byl motor sice ještě teplejší než před prvním výplachem studeným octem ale bylo to citelně lepší než před včerejším čištěním.Zřejmě ještě nějaká žebra jsou neprůchozí a část je průchozích jen částečně. Teď musím doufat že už tam moc vodního kamene nezůstalo a že se nebude opakovat ucpávání žeber chladiče a že se vodní kámen postupně za pomoci nemrznoucí směsi G12+ rozplaví a chladič vyčistí.
Jinak totiž budu muset tuto operaci udělat ještě jednou a nebo sehnat nový nebo starý ale funkční chladič pro 21044.
Plyne z toho jedno ponaučení nedělěj nic s tím co funguje i v dobré víře to vylepšit.
Tohle mne ubezpečilo v tom že když jsem koupil tohle auto a zjistil že motor je zanešen od špinavého oleje tak jsem to vyřešil častější výměnou oleje a fitlru a postupným rozplavením úsad a odfitrováním než nacpat do toho výplachový olej a vyčistit to naráz za cenu toho že si třeba pak ale přidřu motor.. Takže raději postupně a pomalu odstrňovat něco co se tam ukládalo několik let než naráz a problém je na světě.
Před měsícem cca jsem byl nemocný. Protože jsem ale viděl v jakém stavu jsou některé původní hadice od vody jedne dokonce praskla při montáži LPG) byl jsem rozhodnut hadice vyměnit. Luděk se mi nabídl že mi to o víkendu udělá zatím co já budu bojovat s horečkama. Jakse dohodlo tak se i stalo. Poprosil jsem ho aby mi Octem propláchl chladič a zbavil ho tak vodního kamene. Vše proběhlo o.k. pro začátek jsme do systému napustili jen destilovanou vodu. Pro případ že by to někde protékalo. Časem měla přibýt nemrznoucí směs. Jenže nebyl čas a tak nemrzka do auta přišla až týden před srazem.
Cesta na sraz proběhla v pohodě ale už druhý den jsem viděl že teplota vody je nějaká vyšší. na spanilce mi už skoro pořád běžela sahara a při cestě domů taky. Nevypla ani při 100km/h 5Q a to ani po 30ti KM jízdy!!! už na srazu jsem si myslel že je v háji termostat. Tak jsem pořídil novej. Po srazu jsem nerad vypustil vodu ven, vyměnil termostat a propláchl chladič. Jaké bylo moje překvapení když při vyplachování vodou v obráceném směru toku vody chladičem, z chladiče vytekla rezavá voda a hromádka písku. Aha asi se uvolnil vodní kámen. Vše šlo do auta ale i přes týden se auto stále ohřívalo rychleji než mělo. Pak jsem o víkendu jel do Lysic a cestou tam opět fičela sahara. Ne celou cestu ale rozhodně se motor nechtěl ochladit. Tohle se už musí nějak vyřešit..
A tak jsem koupil nějakou destilku, dokoupil nemrzku a jal se zjišťovat co a jak. Na radu Marka jsem zkusil vyšroubovat čidlo teploty s tím že za 4 válcem je vzduchová kapsa. Neúspěch tekla hned voda. Pak mi Drobek tvrdil že mám sundat hadice od topení že vzduch může být tam. Opět neúspěch. byla tam všude voda. A tak jsem už začal podezírat pumpu a nebo mne napadlo že prostě když Luděk dal ocet do chladiče (mmj mi říkal že vytekl naprosto čistý, asi pro to že byl studený) se vodní kámen nerozpustil ale pouze narušil, odloupl od stěny ale zůstal tam. Při provozu však systémem proudí vřelá voda a velkou rychlostí a ta z horních částí žeber uvolňuje kousky kamene a ten pak žebry jde dolů. Dole se pak v místě kde stále vodní kámen drží a profil žebra je zůžený, zarazí a postupně se tam hromadí a ucpává žebra. Když do něj pustíte vodu obráceně špunt z kamene se uvolí a vyletí ven. Bohužel vodovodní řád ani moje čerpadlo ve studně nedokáže dát dostatečné množství vody ekvivalentní průtoku vody motorem a tak voda přednostně proudí při výplachu volnými žebry a ucpaná žebra pak nechce uvolnit. Včera jsem se už naštval. Chladič opět demontoval. Koupil 4L Octu, ohřál ho v rychlovarné konvici a nalil do chladiče. Nechal ho tam asi 10minut. proplách to vodou a opět ocet. Při naklonění chladiče jsem zjistil že voda i ocet protéká pouze levou stranou ( spolujezdcovou) ale pravou se mu moc nechce. Žebra byla opravdu ucpaná a to v místě kde sahara protahuje vzduch. Proto se motor nechtěl ochladit ani se zaplou saharou.
Dnes ráno při cestě do práce byl motor sice ještě teplejší než před prvním výplachem studeným octem ale bylo to citelně lepší než před včerejším čištěním.Zřejmě ještě nějaká žebra jsou neprůchozí a část je průchozích jen částečně. Teď musím doufat že už tam moc vodního kamene nezůstalo a že se nebude opakovat ucpávání žeber chladiče a že se vodní kámen postupně za pomoci nemrznoucí směsi G12+ rozplaví a chladič vyčistí.
Jinak totiž budu muset tuto operaci udělat ještě jednou a nebo sehnat nový nebo starý ale funkční chladič pro 21044.
Plyne z toho jedno ponaučení nedělěj nic s tím co funguje i v dobré víře to vylepšit.
Tohle mne ubezpečilo v tom že když jsem koupil tohle auto a zjistil že motor je zanešen od špinavého oleje tak jsem to vyřešil častější výměnou oleje a fitlru a postupným rozplavením úsad a odfitrováním než nacpat do toho výplachový olej a vyčistit to naráz za cenu toho že si třeba pak ale přidřu motor.. Takže raději postupně a pomalu odstrňovat něco co se tam ukládalo několik let než naráz a problém je na světě.