Stránka 1 z 7

bezkontaktni zapalovani lada

Napsal: pát kvě 30, 2008 23:09
od JmJ
Na srazu mi bylo Drobkem za pomoci pipajiciho beduina namontovano bezkontaktni zapalovani Lada (rozdelovac, ridici elektronika, civka).

K montazi bylo treba jen uzit podlozku pod rozdelovac, neb rozdelovac byl z motoru 1500 a muj motor je 1300, tedy ma nizsi blok. Podlozku sem nechal vyrobit na miru u kolegy v jeho "kolbence".

Vysledky implementace jsou zatim pomerne povzbudive. Motor drzi otacky pripadne i otacky zvysuje v tech kopcich, kde drive otacky klesaly. Prehnane receno to auto ted nezna kopec. Samozrejme je to brano v porovnani s puvodnim stavem. Tento fakt je citelny, ne vsak ze by z toho bylo razem Ferrari.
Byt neni citit nejaky super zatah, tak motor tahne plynuleji a klidneji. Po startu studeneho motoru staci sytic uzit jen velice malo, i studeny motor jde dobre do otacek bez sytice.
A co je nejvetsi "zahada", zvedlo se palubni napeti (mereno voltmetrem na palubni desce).

Pro zatim je nevyhou to, ze se vyrazne projevuje efekt startovani horkeho motoru po kratkem odstaveni, kdy motor nechce chytat a musi se dat plyn na podlahu a chvili motat starterem. To ovsem muze byt chyba serizeni predstihu (chovani motoru v nizkych otackach take neni uplne to prave). V planu je take zvetseni elektrodove vzdalenosti svicek.

Co se tyce spotreby, tak zatim neni presne zmereno, kazdopadne pul nadrz odjeto na mechanicky rozdelovac, pul na bezkontakt a vysledek je 6.8 litru.

Napsal: pát kvě 30, 2008 23:21
od Hurikán
Jak to tak čtu, tak asi navštívím vaši tajnou laboratoř. Zveřejněné výsledky mě velmi zaujaly. 8)

Napsal: sob kvě 31, 2008 12:13
od Jelen
Kde se dá to zapalování koupit a kolik stojí? Taky mě to zajímá :)

Napsal: sob kvě 31, 2008 12:17
od Křečík Barbuška

Napsal: sob kvě 31, 2008 17:39
od Marek89
Nejaký zoznám výhod na bezkontakte ?

Napsal: sob kvě 31, 2008 17:41
od Jelen
Neudělá se ti pecka na kladívkách, kultivovanější chod motoru... ale s bezkontaktem mám spojeno to, že to nejde do otáček tak, jako s kladívkama....

Napsal: sob kvě 31, 2008 17:53
od Marcel
no až to přijde, vyzkouším a dám vědět :wink:

Napsal: sob kvě 31, 2008 18:50
od Ivo
Jelen píše:ale s bezkontaktem mám spojeno to, že to nejde do otáček tak, jako s kladívkama....
Záleží na tom, do jakých otáček to chceš točit. Moje červená má bezkontakt a vytočit ji nad 6tisíc není problém.

Napsal: sob kvě 31, 2008 18:57
od Jelen
Myslim maximální - já nevim, asi 7 tisíc a kousek. Ne, že bych to tam točil, ale pro ten pocit, že to předtím umělo a potom to už nezvládá...

Napsal: sob kvě 31, 2008 20:35
od mtx
Teraz som konecne dorobil a nahodil zapalko z fava a tiez spokojnost

Napsal: ned čer 01, 2008 12:52
od Little Red Riding Hood
zajimalo by mě jestli by se dal bezkontakt nějak vyrabovat použít z nějk jen to co je třeba a celé to nasoukat na klasiku webr.... protože podtlak fuuuuuuj....

Napsal: ned čer 01, 2008 14:08
od Trevor
Little Red Riding Hood píše:zajimalo by mě jestli by se dal bezkontakt nějak vyrabovat použít z nějk jen to co je třeba a celé to nasoukat na klasiku webr.... protože podtlak fuuuuuuj....
Nikde nie je napisane ze musis zapojit ten podtlak. Kludne sa to da odpojit a celu ten bazmek s membranou od rozdelovaca odmontujes.

Napsal: ned čer 01, 2008 14:37
od Maysner
mam na bratrovym podtlak rozdelovac a jezdim s weberem. podtlak je jednoduse odpojenej

Napsal: ned čer 01, 2008 18:06
od Little Red Riding Hood
Maysner píše:mam na bratrovym podtlak rozdelovac a jezdim s weberem. podtlak je jednoduse odpojenej
no to jsi mi neřek žádnou novinu..... ale klasika je klasika... akorát bych jí doplnil o ten bezkontakt...

Napsal: sob srp 02, 2008 21:23
od JmJ
Dalsi sraz, dalsi krok v bezkontaktu.

Puvodni varianta byl rozdelovac z motoru 1.5/1.6 a navic mel vuli. Tedy motor jednak nesel uplne idealne naladit a druhak pri prechodu z volnobehu do otacek padl predstih na moment o 5 stupnu dolu. Drobek dodal hridelku bez vule ovsem opet z 1.5 motoru a opet neslo naladit. Bud to jelo dobre v nizkych otackach nebo to jelo dobre ve vysokych. Tento jev byl pomerne markantni.

V Trnave jsem od coryho koupil bezkontakt pro 1.3. Na prvni pohled se lisi jen tuzsi pruzinka v odstredive regulaci. Pro 1.3 se zda byt pruzinka tuzsi. Zatim po 150 km se zda byt konecne vse ok. Motor pekne zabira i v nizkych otackach a konecne zas bez velkeho randalu a hrati jede na 3. kvalt pres 120 :-).

Tedy prubeh regulace predstihu pro motory 1.3 a 1.5 jsem seznal jako znacny.