bezkontaktni zapalovani lada
Napsal: pát kvě 30, 2008 23:09
Na srazu mi bylo Drobkem za pomoci pipajiciho beduina namontovano bezkontaktni zapalovani Lada (rozdelovac, ridici elektronika, civka).
K montazi bylo treba jen uzit podlozku pod rozdelovac, neb rozdelovac byl z motoru 1500 a muj motor je 1300, tedy ma nizsi blok. Podlozku sem nechal vyrobit na miru u kolegy v jeho "kolbence".
Vysledky implementace jsou zatim pomerne povzbudive. Motor drzi otacky pripadne i otacky zvysuje v tech kopcich, kde drive otacky klesaly. Prehnane receno to auto ted nezna kopec. Samozrejme je to brano v porovnani s puvodnim stavem. Tento fakt je citelny, ne vsak ze by z toho bylo razem Ferrari.
Byt neni citit nejaky super zatah, tak motor tahne plynuleji a klidneji. Po startu studeneho motoru staci sytic uzit jen velice malo, i studeny motor jde dobre do otacek bez sytice.
A co je nejvetsi "zahada", zvedlo se palubni napeti (mereno voltmetrem na palubni desce).
Pro zatim je nevyhou to, ze se vyrazne projevuje efekt startovani horkeho motoru po kratkem odstaveni, kdy motor nechce chytat a musi se dat plyn na podlahu a chvili motat starterem. To ovsem muze byt chyba serizeni predstihu (chovani motoru v nizkych otackach take neni uplne to prave). V planu je take zvetseni elektrodove vzdalenosti svicek.
Co se tyce spotreby, tak zatim neni presne zmereno, kazdopadne pul nadrz odjeto na mechanicky rozdelovac, pul na bezkontakt a vysledek je 6.8 litru.
K montazi bylo treba jen uzit podlozku pod rozdelovac, neb rozdelovac byl z motoru 1500 a muj motor je 1300, tedy ma nizsi blok. Podlozku sem nechal vyrobit na miru u kolegy v jeho "kolbence".
Vysledky implementace jsou zatim pomerne povzbudive. Motor drzi otacky pripadne i otacky zvysuje v tech kopcich, kde drive otacky klesaly. Prehnane receno to auto ted nezna kopec. Samozrejme je to brano v porovnani s puvodnim stavem. Tento fakt je citelny, ne vsak ze by z toho bylo razem Ferrari.
Byt neni citit nejaky super zatah, tak motor tahne plynuleji a klidneji. Po startu studeneho motoru staci sytic uzit jen velice malo, i studeny motor jde dobre do otacek bez sytice.
A co je nejvetsi "zahada", zvedlo se palubni napeti (mereno voltmetrem na palubni desce).
Pro zatim je nevyhou to, ze se vyrazne projevuje efekt startovani horkeho motoru po kratkem odstaveni, kdy motor nechce chytat a musi se dat plyn na podlahu a chvili motat starterem. To ovsem muze byt chyba serizeni predstihu (chovani motoru v nizkych otackach take neni uplne to prave). V planu je take zvetseni elektrodove vzdalenosti svicek.
Co se tyce spotreby, tak zatim neni presne zmereno, kazdopadne pul nadrz odjeto na mechanicky rozdelovac, pul na bezkontakt a vysledek je 6.8 litru.