Stránka 1 z 3

probleem motor

Napsal: úte kvě 20, 2008 12:40
od ger007
na mojej 02 ma moj motorcek problem ze zozere skoro setok olej co do neho napcham 1l tak na 200 km cos je podla mna dost zozere aj moc moc moc destilky a ked idem znie to tak hladky diesel po pol miliona kilometrov navyse (to nefim ci je normal alebo ci to tak ma by) z vyfuku ide viac dymu jak z tepelnej elektrarne na hnede uhlie -> co bdue na chuja tesnenie pod hlavou piestne kruzky alebo cela hlava valcov alebo moja hlava ??? :idea:

Napsal: úte kvě 20, 2008 12:48
od Cory
Dym je biely alebo modry? Modry dym znamena, ze motor berie olej bud cez kruzky alebo cez simeringy vo ventiloch. Ak je dym biely, tak to berie vodu cez tesnenie pod hlavou. Ked vravis ze to zerie moc destilky a chladiaca sustava nepreteka, tak je to tesnenie pod hlavou.

Napsal: úte kvě 20, 2008 12:51
od Maysner
on bude mit podle toho co pise oboji. a ten zvuk naftaka budou velky vule na ventilech nebo nenapnutej retez

Napsal: úte kvě 20, 2008 12:53
od Cory
To uz jedno ci to bude hlava alebo simeringy vo ventiloch, ked to bude mat zhodene, urobi jedno aj druhe. Horsie bude, ked to su kruzky, takze kazdopadne to chce zmerat tlaky vo valcoch.

Napsal: úte kvě 20, 2008 13:19
od Marek
Pokud má fouknuté těsnění hlavy, naměří prd a ne tlaky. Pravděpodobně mu tlak utíká do vody nebo do olejového kanálku, čímž měření tlaků se stává bezpředmětným.

Osobně bych doporučil motor rozebrat a pak se uvidí. Pokud to bude třeba, hned bych motor překroužkoval - sada kroužků a ojničních ložisek stojí kolem pěti set, což už není tolik. K tomu těsnění hlavy, pořádný a kvalitní zábrus ventilů, nové simeringy ventilů a zodpovědně zajíždět aspoň 3000 km.

Napsal: úte kvě 20, 2008 13:26
od Vašátor
Přesně jak píše Marek.
Podle toho co popisuješ, bude v háji těsnění pod hlavou + kdo ví co ještě. Každopádně rozborce motoru (sundání hlavy) se nevyhneš, tudíž bych rovnou skontroloval vůle na pístních kroužkách, ne-li je rovnou vyměnil (+ ojniční šály). Dále pak zabrousil ventily a vyměnil jejich gufera.
Defakto opakuju Marka :-D

Napsal: úte kvě 20, 2008 13:31
od Maysner
pri meneni krouzku musim udelat vybrus nebo ne?

Napsal: úte kvě 20, 2008 13:34
od Marek
Maysner píše:pri meneni krouzku musim udelat vybrus nebo ne?
Nemusíš. Pokud vůle mezi pístem a válcem není větší než 0,15 mm (což se u Lady hned tak nevidí), nakroužkuješ písty novou sadou kroužků v originálním rozměru a jedeme dál.

Při své reciznosti bych vyměnil nejen šály ojniční, ale i hlavní.


A to vše, o čem tu píšu, se dá udělat na motoru v autě !!! (není třeba jej kvůli tomu vyndavat).

Napsal: úte kvě 20, 2008 13:35
od Vašátor
Maysner píše:pri meneni krouzku musim udelat vybrus nebo ne?
Přijde na to, jak moc je vydřený válec. Pokud měníš pouze kroužky s tím, že je vůle mezi pístem a válcem v normě, klidně tak učinit můžeš. Platí potom stejné pravidlo jak u výbrusu - poctivě zajíždět.

Napsal: úte kvě 20, 2008 13:36
od Marek
Vašíku - nesedíš vedle mě a neopisuješ náhodou ??? :-D :-D :-D

Napsal: úte kvě 20, 2008 13:38
od Maysner
to jste me potesili. vasku. nemas merku kterou by jsme na vyzkouseli vuli? :mrgreen: chtel bych vedet zda je ta 16ka dobra :P

Napsal: úte kvě 20, 2008 13:41
od Vašátor
Marek píše:Vašíku - nesedíš vedle mě a neopisuješ náhodou ??? :-D :-D :-D
Kdyby mi neblbnul internet, byl bych rychlejší :P

Marku, vůle 0,15 mezi pístem a válcem se měří pouze z jedné strany, že. Nikoliv 0,15 z obou stran, (že) = 0,3.

Maysnere, změřit to klidně můžeme 8)

Napsal: úte kvě 20, 2008 13:44
od Marek
Vůle 0,15 mm je mezní dovolené opotřebení (protože výbrus je +0,2 mm). Měří se na jedné straně - samozřejmě v místě, kde má píst největší průměr (tedy dole pístu, nikoli u dna - a v rovině kolmé na osu čepu).

Pokud vezmu nový kroužek, nesmí mít zastudena mezi konci vůli větší než 1 mm (to je rovněž mezní vůle). Minimální vůle je asi 0,3 - 0,4 mm (menší být NESMÍ)- výjimku tvoří pouze skládané lamelované stírací kroužky, tam je montážní vůle nulová.


Jinak pokud někdo chce postavit rychlý vysokootáčkový motor, pak nechť ví, že větší vůle mezi písty a stěnami je žádoucí. Motor má nesrovnatelně menší pasívní odpory a tření a jede mnohem lépe než motor se "správnými" vůlemi. Ale postup skládání takového motoru je trochu jiný než u seriové montáže. Používají se výbrusové kroužky, které se individuálně upravují hodinářskými pilníky tak, aby i přes větší opotřebení válců měly správnou minimální vůli mezi konci.

Napsal: úte kvě 20, 2008 16:26
od ger007
Tak to sa asi fest zapotim cize jednoznacne dam dole hlawu a uwidim co sa bude robit dalej, dym ma bielu farbu. Len teda newiem jak to pomeram tu retaz aj tie wule. Zwladnem to len so strojarskou priemyslowkou a z biednou praxou v automobilizme. Ako napr zistim ze ti gufera pod wentilmi su ko? Hlawu dam wibrusit na beton a este otazka ako wimenim tie piestne kruzky treba na to wolaky speci nastroj alebo speci maturitu?

Napsal: úte kvě 20, 2008 16:40
od Cory
Ak su gufera KO, tak su stvrdnute alebo popraskane.Aj keby neboli tak ich vymen, najlepsie za zelene favoritacke-silikonove.